הקריה האקדמית. הדמייה יוחי לביא - י. לביא אדריכל ומתכנן ערים בע"מ
הקריה האקדמית. הדמייה יוחי לביא - י. לביא אדריכל ומתכנן ערים בע"מ

פרויקט חדש על דרך רבין: קריה אקדמית, בית ספר ובנייני מגורים

התוכנית שאושרה בוועדה המחוזית, כוללת כ-1,400 דירות, מוסדות ציבור, שטחים פתוחים ושטחי מסחר

פורסם בתאריך: 8.7.20 11:32

קריה אקדמית גדולה תוקם בפתח תקוה, לאחר שהתוכנית אושרה באחרונה בוועדה המחוזית. הפרוייקט יוקם על דרך רבין, מדרום לאזור התעסוקה רמת סיב, ממערב למרכז הרפואי רבין (קמפוס בילינסון), ובסמוך לשכונות החדשות כפר גנים ג' ונווה עוז. המתחם יתפרס על פני 154 דונם ובמסגרתו ייבנו קריה אקדמית, בנייני מגורים, מוסדות ציבור ומתחמי מסחר.
"הקריה האקדמאית" תקום על שטח של כ-50 דונם, הכולל כ-30 דונם למוסד להשכלה גבוהה וכ-20 דונם עבור הקמת מוסד על יסודי. התכנית מאפשרת גם הקמת מוסדות תרבות וספורט בקריה שיהוו מוקד משיכה לתושבים מהשכונות הסמוכות. בעירייה מציינים שהתכנית תתפרס כאמור על שטח של 154 דונם בסה"כ ומתוכם 36 דונם עבור מגורים – 1,158 יח"ד גדולות ו-260 יח"ד קטנות, 57 דונם למוסדות ציבור, 4,500 מ"ר למסחר, 18 דונם שטחים פתוחים וכן דרכי גישה ופתרונות תחבורתיים. בסה"כ כ-70% משטח התכנית מיועד לשטחי ציבור.
בתוך כך, הבינוי יתבצע לאורך דרך רבין ובו תהיה בניה נמוכה של עד 7 קומות ולאורך רחוב השחם יקומו מגדלי מגורים של מעל ל-15 קומות. במרכז הפרוייקט ולכל אורכו יהיה שטח פתוח המחבר את המוקד הצפוני (הקריה האקדמית) ועד למוקד הדרומי – מקבץ מגדלי מגורים. כמו כן, הבניה תיעשה על פי הנחיות הבנייה הירוקה.
ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "אחרי שנים שבהן פרוייקטים רבים הוקפאו, אנחנו משחררים חסמים ומקדמים פרוייקטים חדשים תוך שימת דגש על מרחבים פתוחים, שטחי מסחר ומבני ציבור, דרכי גישה ופתרונות תנועתיים. הפרוייקט המדובר כולל גם את הקמת הקריה האקדמית בפ"ת אשר תיתן מענה משלים לתלמידי העיר ותקדם את ההשכלה הגבוהה. כמו כן, אנחנו בוחנים שת"פ עם אוניברסיטאות בינלאומיות, כמו אוניברסיטת UIBE בסין שנציגיה כבר היו בעיר, ונבחנת הקמת שלוחה ללימודי מזרח. בנוסף יש לנו שיתוף פעולה עם מכון נאמן של הטכניון להקמת מסלול הכשרות לסטודנטים למקצועות ביו־רפואיים".
אדריכל הפרוייקט הוא יוחי לביא – י. לביא אדריכל ומתכנן ערים בע"מ.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר