ניסן הנדר וטל חורי מצופי המושבה.
ניסן הנדר וטל חורי מצופי המושבה

שימו לב: מחאה גדולה של תנועת הצופים תתקיים היום בפתח תקוה

תנועת הצופים תקיים היום מחאה גדולה במקומות רבים בארץ נגד המגבלות שהטילה הממשלה על פעילות תנועות הנוער ונגד הקיצוץ העתידי בתקציב. בפתח תקוה תתקיים המחאה בכיכר המייסדים

פורסם בתאריך: 14.7.20 12:28

תנועת הצופים תקיים היום (שלישי) מחאה ברחבי הארץ על החלטת הממשלה בנוגע לאיסור היכולת לקיים את הפעילות וקיצוץ תקציב תנועות הנוער במיליוני שקלים, דבר המהווה מבחינת התנועות ובעיקר מבחינת תנועת הצופים איום ממשי על עצם קיומן.שלושת השבטים בפתח תקווה – ראשונים, המושבה וברק, יקיימו מחאה בכיכר המייסדים בין השעות 19:00-21:00. הם ידרשו להתחשב בבני הנוער, אשר לטענתם נשארו ללא מסגרת בתקופת החופש הגדול. המחאה היא על ביטול כל המתווה הפרונטלי החל ממחנה הקיץ, הפרידה מהשכבות הבוגרות, ביטול ההכשרות לשנה הבאה וכן על החלטת משרד החינוך לקצץ בצורה משמעותית בתקציבים.

"אני מרכז בפתח תקווה שלוש שנים את שבט המושבה ואני בתנועת הצופים 15 שנים מאז שאני חניך, יחד עם טל חורי", מספר ניסן הנדר, מרכז שבט המושבה באם המושבות. "ההשלכה המרכזית על סגירת הפעילות היא שלא ניתן להכשיר את בני הנוער לשנה הבאה ולא ניתן לסיים את השנה הנוכחית בצורה מיטבית ומשמעותית לחניכים. לצד ההכנות, יש את הפרידה משכבת השמיניות שאחרי שנים בצופים אנחנו לא יכולים לאפשר להם פרידה נאותה ואת חניכי שכבת ט' שמסיימים קורס הדרכה ואין אפשרות לקיים להם קורס מסכם", הוא מסביר. הנדר מוסיף שכמובן יש את הבעיה של הקיצוץ העתידי בתקציב: "זה אומר שכמות התמיכות שהממשלה תיתן לכל תנועת הנוער תקטן בצורה משמעותית וזה יוביל למצב שלא מעט שבטים ברחבי הארץ ייסגרו וזה יכול להשפיע גם על השבטים בפתח תקווה". הנדר מבקש להדגיש שמי שמוביל את המחאה הם בני הנוער שטוענים שבתי כנסת, מסעדות ומקומות נוספים פתוחים וצריך לסמוך גם על בני הנוער שיהיו מספיק אחראים. "החינוך במדינת ישראל, הוא הרלוונטי בזמן הזה ואנחנו לא רוצים למצוא את הילדים מסתובבים ברחובות ומבקשים שהממשלה תאפשר זאת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר