מורי אייל דקל צילום זאב שטרן
מור דקל צילום זאב שטרן

מור דקל מובילה את המחאה נגד האלימות כלפי ילדים בגנים ואת ההפגנה היום מול בית שר המשפטים

"בשבועיים האחרונים נחשפנו לשמונה מקרים של אלימות בגנים פרטיים", מסבירה דקל, תושבת פתח תקוה ויו״ר העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך, "אנחנו זקוקים יותר מתמיד לחוק 'מצלמות האבטחה בגני הילדים' שלצערי מתכוונים לדחות אותו בשנתיים"

פורסם בתאריך: 3.8.20 12:05

היום (שני), תתקיים הפגנה של עשרות הורים מרחבי הארץ תחת הסלוגן "ילדינו עדיין הפקר, הסרט שוב חוזר". זאת לאור מקרי האלימות הרבים ברחבי הארץ שממשיכים להתרחש בגני ילדים ובמשפחתונים. מקרה האחרון עליו ידוע היה בשבוע שעבר בפעוטון ברמלה, שבו לפי החשד סייעות מהגן תקפו פעוטות כבני שנתיים. ההפגנה תתקיים בשעה 20:00 מול בית שר המשפטים אבי ניסנקורן בהוד השרון, וכן בצומת קרית אתא בצפון. ההורים דורשים עונש מקסימום ולא עונש מינימום, יישום מיידי של חוק המצלמות ותקנות לחוק הפיקוח.

"בשבועיים האחרונים נחשפנו לשמונה מקרים של אלימות בגנים פרטיים", מסבירה תושבת פתח תקוה, מור דקל, יו״ר העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך, אקטיביסטית חברתית וחברת מועצת הנשים בעיר. "שר המשפטים הוציא הנחייה שכרגע הוא לא מעביר שום חוק שלא קשור לקורונה ודווקא בימים אלה, שיש איסור להכניס הורים לגני הילדים, אנחנו זקוקים יותר מתמיד לחוק 'מצלמות האבטחה בגני הילדים' שאמור להיכנס לתוקף ב-1.9 ולצערי מתכוונים לדחות אותו בשנתיים. בנוסף, לא דנו כלל בתקנות לחוק הפיקוח שביקשנו וכן לא דנו בקביעת עונש מאסר מינימום למי שפוגע בחסרי ישע. זה דחוף במיוחד לאור העונש המביש שנגזר על המתעללת ציפורה דויד, שטיפלה בתינוק בביתו וזה עונש שמהווה לגיטימציה למעשים הנוראים הללו".

המודעה על ההפגנה

דקל מוסיפה בכעס: "הגיעה העת שהמדינה תקבל אחריות להבטחת שלומם והתפתחתם של התינוקות והפעוטות בגנים הפרטיים והציבוריים כאחד". על ההחלטה להפגין מול בית שר המשםטים היא אומרת: "זה תחת אחריותו, המחאה שלנו היא דרישה להעביר חוקים ותקנות כמה שיותר מהר, על מנת להגן על הילדים".
ההפגנה היא בחסות קבוצת "נלחמים ונאבקים למען הילדים", "הסיירת", "נשים מנהיגות שינוי" ובשיתוף העמותה הישראלית למען הגיל הרך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר