צפיפות איומה וחשש מהדבקה המונית: תראו מה קורה בכניסה לבית הספר בית יעקב

הורים רבים כועסים וחוששים מהדבקה המונית ומאשימים את העירייה בסגירת אחד השערים. אחד ההורים: "המנהלת ניסתה לתמרן ולהוציא את הבנות הקטנות לפני שהגדולות ייכנסו". העירייה: הנחינו לפתוח את שלושת השערים"

פורסם בתאריך: 3.9.20 08:15

הורים לתלמידות מבית הספר 'בית יעקב' ברחוב סעדיה גאון, התלוננו על לחץ וצפיפות גדולה של תלמידות והורים אתמול בשעות הצהריים בכניסה לבית הספר, בזמן בו הבנות הצעירות יוצאות מבית הספר והבוגרות יותר מגיעות. הלימודים בבית הספר מתנהלים בשתי משמרות. "היום זה היה שיא, במיוחד לאור השרב שבחוץ", מספר הורה. "הבנות הקטנות סיימו את הלימודים והתכוונו לצאת החוצה ובאותו זמן, הבנות שהיו אמורות להתחיל את הלימודים הגיעו ונוצר פקק נוראי וצפיפות מסוכנת מאוד. המנהלת ניסתה לתמרן ולהוציא את הבנות הקטנות לפני שהגדולות ייכנסו ונוצר בלגן שלם, לזה צריך להוסיף מצוקת מקום וקפסולות ויש פה סכנת הידבקות גדולה בקורונה. בית הספר הכין תוכנית מסודרת בשיתוף אגף הביטחון, אבל לצערנו, ראש העיר נתן הוראה לסגור את השער הנוסף של בית הספר באופן פתאומי וכך נוצר הכאוס".

הורה אחר מוסיף: "צריך להבין שיש בבית הספר כמות עצומה של בנות על שטח קטן. לצערי, למרות שפנינו כמה פעמים לעירייה, העירייה לא עשתה שום דבר להגדיל את שטח בית הספר וכך 40 בנות לומדות בכיתה ומדובר על צפיפות נוראית ותנאים תת אנושיים, לא רק בתקופת הקורונה, אלא בכלל".
חבר המועצה מיהדות התורה ישראל פרידמן, מוסיף: "בית הספר התרחב והתפתח כתוצאה מגידול טבעי מבורך ולמרות שבית הספר נמצא באופן הסטורי תחת האגף של ש"ס פעלו נציגי יהדות התורה למציאת פתרונות הולמים, הן לנושא הצפיפות. זאת בדרך של קידום תוכניות בניה שנעצרו לצערנו בקדנציה הנוכחית. בתיאום עם אגף הביטחון נפתחה כניסה ויציאה נוספת לבית הספר דרך רחוב המורה אליהו, ושוב לצערנו ראש העיריה נתן הנחיה לחסום אותה".

מלשכת דובר העירייה נמסר: "במסגרת מכלול הפעולות שראש העיר קידם לטובת ילדי העיר בפתח שנת הלימודים החדשה, חלק ניכר מתלמידות 'בית יעקב' אשר למדו בעבר בגנים במתחם, הועברו לגנים אחרים הממוקמים בסמוך. זאת כדי לרווח את הצפיפות שהייתה קיימת במתחם בית הספר בכל השנים האחרונות. במקביל – כדי לעמוד בביקוש ולמנוע צפיפות, הוכשר בסמוך למתחם המדובר מבנה אשר מאפשר כיתות לימוד נוספות וכן הוכשרה חצר נוספת לרווחת התלמידות.

"בנוגע לצפיפות: בבית הספר המדובר קיימים 3 שערים כאשר המרכזי מבניהם פונה לרח' סעדיה גאון, השני פונה לרח' המורה אליהו ושער נוסף לכניסת רכבים. יצויין כי בשל מגבלות הקורונה לומדים במקום רק חלק מהשכבות ולהנהלת בית הספר לא הייתה סיבה הנראית לעין אשר הצדיקה את פתיחתם של השערים הנוספים. בעקבות העומס הלא צפוי, הורתה העירייה להנהלת בית הספר לפתוח את שאר השערים על פי הצורך וכן לחלק את הכניסה והיציאה של התלמידים לפי שעות נפרדות, לכל שכבה. כמו כן, גורמי הרשות דרשו מהנהלת בית הספר להורות להורי התלמידים לפעול על פי החלוקה שקבעה העירייה. ככל הנראה, חלק מהנחיות הרשות טרם ירדו אל השטח ברמת הביצוע ועל כן גורמי הרשות יחד עם הנהלת בית הספר יוודאו בהמשך כי הנחיות העירייה אכן מיושמות בשטח ומקרים מסוג זה לא ישנו בעתיד. על פי ידיעת הרשות, ההנחיה לפתיחת 3 השערים אכן בוצעה וכן הנהלת בית הספר פרסמה במתחם שלטים בדבר החלוקה לשערים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אי אפשר לעשות רבע שיה הבדל בין שעת היציאה של הקטנות לכניסה של הגדולות או לעשות שער כניסה ושער יציאה?
    זה יפתור חצי מהבעיות.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בבית הספר זה מעצבן אתכם???? ובהפגנות זה בסדר??? יש יותר צפיפויות. אלפים בלי מסיכות..

  3. ש2

    מהר אבל מהר לסגור את שנת הלימודים במידי לפני שהרבה ילדים יושפזו מזה השטיות האלה לפתוח את שנת הלימודים מה לעדאזל היה דחוף לפתוח את שנת הלימודים מה מה מה מה

  4. אביגרינמוטי

    בלי קשר לכתבה – איך מפסיקים לקבל התראות מכם? אתם בין כה וכה לא מפרסמים תגובות שלי-אז מה אני עושה פה?

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר