בית הספר עמיטל - הדר גנים. צילום באדיבות ההורים.
בית הספר עמיטל - הדר גנים. צילום באדיבות ההורים.

"ידוע ומטופל"? | שבוע עבר, והבלאגן בהסעות לבתי הספר הממלכתיים דתיים עדיין נמשך

הורים משכונות רבות התלוננו כבר בשבוע שעבר שהעירייה שינתה את מסלולי ההסעות וביטלה תחנות, מה שיצר בלאגן. בינתיים הבעיה נמשכת ובעירייה אומרים שהתלונות ייבדקו, אחרי שכבר הבטיחו לטפל בבעיה

פורסם בתאריך: 10.9.20 08:36

שבוע עבר מפתיחת שנת הלימודים והתלונות של ההורים בנושא ההסעות ממשיכות. כפי שפרסמנו באתר מלאבס (https://www.melabes.co.il) ביום חמישי שעבר, הורים טענו כי העירייה ביטלה וצמצמה תחנות הסעה במספר שכונות ולאור כך ההורים לא יודעים מה המסלול של ההסעות ובאיזה שעה אמורים לאסוף את ילדיהם. ההורים סיפרו על ילדים שמחכים להסעה אך זו לא מגיעה, ובסופו של דבר הם נאלצים לקחת את הילדים לבית הספר. התלונות הגיעו מהורי בית הספר הממלכתי דתי עמיטל בשכונת עמישב ומהורי בית הספר הממלכתי דתי נוה אברהם בנווה גן.
העירייה מסרה בחמישי שעבר בתגובה: "נושא ההסעות בנוה אברהם ידוע ומטופל ע"י הגורמים הרלוונטיים במינהל החינוך. מדובר בחבלי לידה שנוצרו מטבע הדברים בשל העובדה כי נכנס זכיין הסעות חדש הפועל במסלול עם תחנות חדשות. אנחנו עושים כל מאמץ שהנושא ייפתר כבר בימים הקרובים".
כמעט שבוע עבר, וההורים מספרים שלמרות תגובת העירייה שום דבר לא השתנה והבעיה לא נפתרה. "לצערי, שום דבר לא השתנה מפתיחת השנה", אומר הורה לילד מבית הספר עמיטל, "ומה שעצוב הוא, שאף אחד לא מתייחס להורים, לא עונה ולא נותן תשובות. פנינו לראש העיר והוא ביקש שנעביר לו פעם נוספת את התלונות. בפועל, הבעיה היא שאין הסעות. ההורים מחכים משעה 7:00 בבוקר, אבל ההסעה לא מגיעה. בקשנו לדעת מה המיקום המדויק של התחנה, כי נאמר לנו שההסעות לא נכנסות לתוך הרחובות, אלא רק לרחוב המרכזי, אבל גם במקרה הזה, אף אחד לא ידע לתת לנו תשובות. צריך להבין שמדובר בילדים קטנים שאמורים לעבור מספר מעברי חצייה וזה מסוכן. ולכן מידי בוקר, אנחנו נאלצים לקחת את הילדים לבית הספר, לאחר לעבודה וליצור פקק מיותר בכניסה לבית הספר". ההורה ציין כי מדובר בילדים שמגיעים לעמיטל משכונת אחדות ומשכונת מחנה יהודה.
גם בבית הספר נוה אברהם מציינים ההורים שדבר לא השתנה למרות תגובת העירייה שהנושא יטופל. לנווה אברהם מגיעים תלמידים משכונות אם המושבות החדשה והוותיקה, נווה גן, נווה דקלים ועוד. "העירייה החליטה שהיא מצמצמת השנה את מספר התחנות והם לא אוספים מתוך הרחובות הפנימיים ורק מרחוב המרכזי ובפועל זה יוצר בלגן שלם", אומרת אמא לתלמיד מבית הספר. "שבוע עבר מפתיחת הלימודים ואנחנו עדיין לוקחים את הילדים בבוקר לבית הספר, כי ההסעות לא מגיעות, אין רשימה מדויקת של תחנות ושל שעות, הנהגים שמחזירים לא יודעים את המסלול ומורידים אותם בתחנות לא נכונות, והבן שלי כבר לא רוצה לנסוע בהסעה כי הוא מפחד". אמא אחרת מוסיפה: "הם ביקשו שנעביר רשימה מסודרת של התחנות והם ידאגו שיאספו את הילדים מהתחנה של שנה שעברה, באותו מקום ובאותה שעה. לנו נשאר רק לראות שזה קורה. בינתיים הבטחות לחוד ומעשים לחוד".
בתשובה לפנייה נוספת ממלאבס העבירו השבוע מהעירייה את התגובה הבאה: "בחלק מן המקומות ניתנו הסעות מאסף וזאת לפנים משורת הדין. שכן, הם אינם עומדים בקריטריון המרחק של משרד החינוך (למעלה משני קילומטר) ואף לא בקריטריון המרחק המקל שהציבה הרשות (של למעלה מקילומטר אחד). בכל מקרה, התלונות ייבדקו ויטופלו במידת הצורך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר