תיכון ברנר
תיכון ברנר. צילום זאב שטרן

קוצצו שעות האבטחה בתיכונים ובחטיבות. הורים: "ממתי חוסכים בביטחון הילדים?"

על רקע הפיגוע הרצחני בפתח תקוה, הורים רבים כועסים לאחר שגילו שהעירייה קיצצה את שעות האבטחה אחרי 14:00 אותן תיקצבה במשך שנים. העירייה: "בתי ספר שיש בהם כמות תלמידים נדרשת יקבלו מענה פרטני"

פורסם בתאריך: 13.9.20 11:21

הורים לתלמידים ברחבי העיר, מתלוננים על כך שעיריית פתח תקווה קצצה בשעות השמירה בבתי הספר העל יסודיים. ב-1.9 יצא מכתב למנהלות ומנהלי בתי הספר עליו חתום יריב סנדלון, מנהל אגף הביטחון והחירום, ובו נכתב ששעות אבטחה במוסדות החינוך העל יסודי, יהיו מעתה על פי התקן שמאושר על ידי המשרד לביטחון פנים. המשמעות היא שהאבטחה מסתיימת בשעה 14:00 ולא כפי שהיה בעבר, אז השומר נכח בבית הספר עד שהתלמידים סיימו את הלימודים, לעיתים עד השעות 16:00-17:00. עוד צוין במכתב שבעיות פרטניות יש לרכז דרך אגף החינוך העל יסודי.

"מישהו בעיריית פתח תקוה התבלבל", אומר הורה לתלמיד באחד התיכונים. "ממתי חוסכים בביטחון הילדים? לפני שבועיים היה רצח בעיר, הרוצח היה תושב השטחים שהיו לו אישורי עבודה ובעירייה הודיעו שהם מקצצים בשעות אבטחה. כשפנינו, הם אמרו שגם ככה התלמידים כמעט ולא מגיעים לבית הספר. זה לא נכון, הבת שלי מסיימת ללמוד בשעה 16:30, ואת המחבל, שירצה להיכנס לבית הספר, לא ממש ישנה, אם יש שם 200 תלמידים או 50. במשך שנים המדינה הייתה מתקצבת עד השעה 14:00 ואת השעות הנוספות מימנה העירייה, אבל כמו לא מעט דברים, גם פה הם החליטו לקצץ וזה על חשבון הילדים שלנו ואנחנו לא נסכים. תפקיד השומר לוודא מי נכנס לבית הספר. ברגע שהשער פתוח, כל אחד יוכל להיכנס ולצאת כאוות נפשו".

לטענת ההורים, לצד זה, בעוד מספר שבועות ייכנס לתוקפו שעון חורף וזה אומר שגם יחשיך מוקדם. חלק מההורים פנו לראש העירייה רמי גרינברג. לדבריהם התשובה שקיבלו הייתה שיש שכבות שלמות שלא מגיעות בגלל הקורונה. "זה ממש לא נכון, התלמידים ממשיכים להגיע, אומנם בקפסולות, אבל מגיעים והמטרה היא לא היום, אלא מה יהיה בעוד שבועיים ושלושה שבועות", אומרת אחת האמהות.

מנהלת בית ספר אמרה: "קיבלנו את המכתב והתבקשנו לדווח מי זקוק לשמירה ואמרו שזה יעלה לוועדת חריגים. בינתיים, השומר הולך מוקדם. אני מאוד מקווה שנקבל אישור לשעות הנוספות".

על פי מתווה משרד החינוך, תלמידי כיתות ז' – י"ב – לומדים בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים, לפחות יומיים בשבוע במוסדות החינוך (לפחות 10 שעות שבועיות), ואת יתר הימים בלמידה מרחוק. בעיר פתח תקווה, לומדים העל יסודיים, שלושה ימים בשבוע. חלקם בימים קבועים וחלקם בימים מתחלפים, כלומר שבוע אחד בימים הזוגיים ושבוע לאחר מכן בימים האי זוגיים.

עודד חדאד, הורה לתלמיד בתיכון ברנר ופעיל חינוך מבקש להוסיף: "העברתי לרמי גרינברג מכתב בנושא אבטחת התלמידים, כהורה לתלמיד בתיכון ברנר בו מתקיימים לימודים עד השעה 16:30, הרגשתי מודאג וכמוני כל הורי התיכון שיודעו בנושא. וזאת בשל ריבוי מקרה אונס, פדופיליה, וארועים ביטחוניים שהתרחשו בקרבת התיכון לאחרונה. מבדיקות ושיחות שקיימתי עם מקבלי ההחלטות, הבנתי שהסיבה למכתב שיצא הינה כסף. בשיחה עם קצין משטרה המרכז את נושא האבטחה של מוסדות החינוך בעיר הובהר לי כי פנייתי בנושא מדליקה נורה אדומה ומצריכה התייחסות, אך אין באפשרותם לעזור בתקציב מאחר והמשטרה ממנת את עלות השומר עד השעה 14:00 ואת שאר השעות צריכה לממן הרשות המקומית. קיצוץ בשעות אבטחה על חשבון תלמידים יכול להביא לתוצאה שאיש ממקבלי ההחלטות לא מייחל לה. אין מחיר לביטחונו של תלמיד, נכון שבימים אלה, לא מעט תלמידים נמצאים בבית ולא לומדים בגלל תקופת הקורונה, אך צריך לקבל החלטה היום, על מנת ליישם את ההחלטה ברגע שיחזרו ללימודים".
יו"ר הנהגת ההורים העירונית, אנה נבות: "ועד ההורים העירוני נחשף להודעה על הגבלת שעות הביטחון במקרה לאחר שהגיעה פניה לפיה בתיכון בעיר סיים השומר את עבודתו כאשר עדיין יש תלמידים בבית הספר. ההנחיה לא עולה בקנה אחד עם ההתמודדות המאתגרת של הצוות החינוכי לאפשר לתלמידים להגיע לכמה שיותר שעות פרונטליות בשכבות הקריטיות. בטחון הילדים חייב להילקח בחשבון לפני כל החלטה אחרת".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "כפי שמצוין במכתב, יש לרכז את הבעיות הפרטניות כדי שיינתן מענה נקודתי במוסדות שבהם יהיה צורך באבטחה. יצוין כי רוב התיכונים בעיר עברו ללמידה מרחוק וכמעט שאין תלמידים במוסדות עצמם. בנוסף, לצערנו, עיקר מקרי ההדבקה מתרחשים דווקא בתיכונים. על כן, לא נמצא צורך ממשי להחזיק שומרים במוסדות שבין כה כמעט ואינם פעילים. כל בית ספר שיהיה בו כמות תלמידים נדרשת, יפנה לקב"ט ויקבל מענה פרטני".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר