אלמוג ולד

עם עשרות תארים בתחרויות מתמטיקה ומחשב, אלמוג ולד חולם להשתתף במירוץ למיליון

רק בתש"פ יש לאלמוג ולד בן ה-16.5 רשימת תארים ארוכה במדעי מחשב, במתמטיקה ובפיזיקה. אז איך זה להיות תלמיד מחונן, האם הוא אוהב ללמוד, ומה הוא מתכנן לעשות בשרות הצבאי? כל התשובות המפתיעות בכתבה

פורסם בתאריך: 2.10.20 09:34

ירשימת הפרסים בהם זכה אלמוג ולד תלמיד כיתה י"ב מתיכון אחד העם רק בשנת תש"פ, היא עצומה ומרשימה. אלמוג, בן ה-16.5 הוא תלמיד כיתת המחוננים ולצד הבגרויות ובית הספר, הוא עושה תואר שני במדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, הוא לוקח חלק בנבחרות ישראל במדעי המחשב, פיסיקה ומתמטיקה ובין תחרות לתחרות, הוא מוצא גם זמן לחברים ולא מוותר על משחק המיינקרפט. הוא עשה בגרות במתמטיקה חמש יחידות בכיתה ז' ואת התואר הראשון במדעי המחשב אותו סיים בציון 92, הוא התחיל בחופש הגדול של סוף כיתה ז'. "אני לא ממש אוהב ללמוד, אבל יש דברים שבאים לי באופן טבעי ויש תחומים שבהם אני צריך להשקיע יותר זמן", הוא מספר השבוע.
מבחינת אלמוג, כל החיבור ללמידה התחיל בכלל בגלל שרצה להיות כמה שיותר שעות מול המחשב. "בכיתה ב' רציתי להיות עוד שעות במחשב ומאחר וההורים שלי לא הסכימו סתם, עשיתי איתם עסקה. התחייבתי לפתור תרגילים במתמטיקה וכך קיבלתי עוד שעות במחשב וראיתי שזה ממש קל לי", הוא נזכר. "בכיתה ה' התחלתי ללמוד בבר אילן האצה לבגרות במתמטיקה והבנתי שהלימודים באים לי יחסית בקלות. בכיתה ז' כבר סיימתי את הבגרות במתמטיקה. התקבלתי לתואר ראשון בתנאי שאעבור את הקורס הראשון בהצלחה ובאמת כך היה", הוא מספר.

אלמוג מבהיר שהוא לא משקיע בלימודים יותר מכל תלמיד אחר. "בתקופה הזו, אין כמעט לימודים וגם בגלל התואר יש לי פטור מלא מעט מקצועות", הוא אומר. "לקראת תחרויות ומבחנים באוניברסיטה יש יותר שעות למידה. למשל לקראת האולימפיאדה הבינלאומית בפיזיקה האחרונה למדתי כמה ימים ברציפות".

וזו רשימת התארים בהם זכה רק בשנת תש"פ:

בתחום המתמטיקה:
ארד באולימפיאדה הבין לאומית IMO
זהב בתחרות המאסטרים הרומנית RMM
זכיה במקום ראשון בתחרות גרוסמן במתמטיקה
זכיה במקום ראשון בתחרות הערים במתמטיקה
זכיה בציון לשבח באולימפיאדה הארצית ע"ש גיליס

בתחום מדעי המחשב:
מדליית זהב באולימפיאדה הבינלאומית IOI
מדליית זהב ומקום ראשון אבסולוטי באולימפיאדה האסיאתית APIO
מדליית זהב בתחרות המאסטרים ברומניה RMI
מדליית זהב ומקום ראשון אבסולוטי בתחרות Inf(o)Cup ברומניה
מקום ראשון באולימפיאדה הישראלית למדעי המחשב
תואר רב אמן באתר codeforces

בתחום פיזיקה:
מדליית כסף באולימפיאדה האירופאית לפיזיקה EuPhO במסגרת נבחרת ישראל

אלמוג ולד

את הדרך בתחרויות הבינלאומיות התחיל אלמוג בכיתה ו'. "במסגרת תוכנית בר אילן הציעו לי להשתתף באולימפיאדת המתמטיקה של ישראל, זכיתי במקום השני לכיתות ז'", הוא מספר. "לנבחרת מדעי המחשב הבוגרת התקבלתי בכיתה ו'. הייתה שאלת אתגר שהייתי צריך לפתור, עברתי את המבחן הארצי והתקבלתי לנבחרת, בה הייתי החבר הכי צעיר. גם לנבחרת המתמטיקה הצטרפתי בכיתה ו'. אחרי ההצלחה באולימפיאדת המתמטיקה, צורפתי לנבחרת. לנבחרת ישראל בפיסיקה התקבלתי בכיתה ח'. בקיץ של כיתה ז' עשיתי קורס בפיסיקה של האוניברסיטה הפתוחה ואחרי שנה ניגשתי למבחנים של הנבחרת והתקבלתי".
מה זה דורש ממך להיות חבר בכל כך הרבה נבחרות?
"כל נבחרת זה שונה. במתמטיקה לדוגמא יש כל כמה חודשים מחנה שצריך להשתתף ולפתור מבחנים ואז אתה חלק מהנבחרת. במדעי המחשב יש אימונים שבועיים והטובים ביותר עוברים שלב, עד שלבסוף נבחרת המשלחת שמייצגת את ישראל בתחרות בינלאומית. ובפיסיקה צריך לעבור מספר שלבים ולעמוד במטלות שהן מאוד קשות. מי שמתמיד מגיע למחנה אימונים בו נבחרים הטובים ביותר שממשיכים למשלחת הבינלאומית".
איזה חוויות יש לך מהתחרויות?
"אלו מפגשים מאוד מיוחדים. מגיעים לתחרויות אנשים מכל רחבי העולם, שיש לנו את אותם תחומי עניין, אנשים שביום יום הסיכוי לפגוש אותם אפסי, כמו מתחרים מרוסיה ואיראן. מעבר לתחרויות, יש לנו גם טיולים, הרצאות ופעילויות משותפות וזה מאוד כיף. השנה בגלל הקורונה התחרויות היו דרך הזום, הם ניסו לגרום לאינטראקציה בין המתחרים, אבל זה לא אותו דבר כמו מפגש פיזי".
ובין לימודים לתחרויות זמן לחברים יש?
"כמובן. בימים האלה, זה בעיקר מרחוק בגלל הסגר. אבל יש לי חברים גם מבית הספר וגם חברים שהכרתי באולימפיאדות ואנחנו נפגשים הרבה, משחקים משחקי קופסא, משחקי מחשב, כמו כל בני נוער רגילים".

אלמוג ולד

התחרויות והפרסים הם חלק מהשגרה במשפחת ולד. בכיתת מחוננים אפשר למצוא גם את האח הצעיר של אלמוג, אביב, תלמיד כיתה ד', ואת האח האמצעי ענבר, תלמיד כיתה י', שגם הוא קטף השנה לא מעט פרסים והשתתף בעצמו בתחרויות בינלאומיות. "השנה לראשונה היינו ענבר ואני באולימפיאדת המחשב, לדעתי זו הייתה פעם ראשונה לפחות בישראל ששני אחים התחרו ביחד".
וכשזוכים בכל כך הרבה פרסים זה עדיין מרגש?
"תמיד נחמד לזכות בפרסים ובמקומות הראשונים ואני תמיד עושה את הכי טוב שלי בכל תחרות. יש תחרויות שזה הרבה יותר מרגש, כמו למשל השנה כשזכיתי בפעם הראשונה במדליית הזהב באולימפיאדת מדעי המחשב".
ואיך זה להיות מחונן?
"מחונן זה הרבה דברים, אבל זה בעיקר עוזר לי להתקדם בלימודים ולאתגר את עצמי בהרבה תחומים".
ומה החלומות שלך?
"לזכות בפרס נובל בתחום המדעי ולהשתתף במירוץ למיליון. מבחינת עבודה, הייתי רוצה לעסוק בתחום האלגוריתמיקה. אבל כל האופציות עדיין פתוחות".

איפה אתה רוצה לשרת בצבא? כבר החלטת?

"אני רוצה להיות קרבי במיוחד. סיירות, חובלים או טייס. ואם זה לא יסתדר אז אולי 8200. העיקר שהתרומה שלי למדינה תהיה מקסימלית".

# # # 
אגב, השנה נחשפו יותר אנשים לאולימפיאדת מדעי המחשב, אחרי שעלתה תלונה שמשרד החינוך אסר על המתחרים להתחרות בתחרות הבינלאומית מאחר והיא הייתה בראש השנה אלמוג לקח חלק בתחרות וזכה במדליית זהב. במשפחתו של אלמוג העדיפו לא להתייחס לנושא, וציינו כי "מבחינתם הם התקדמו הלאה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר