נבדקת האפשרות להקמת בי"ס לחינוך משותף - דתי -חילוני

התקדמות: מפגש ראשוני בדרך להקמת בית ספר דתי – חילוני – מסורתי

העירייה בוחנת אפשרות לפתוח בית ספר משלב צומח בפסגות הדר. מפגש זום להורים שמתעניינים יתקיים בחודש הבא בהשתתפות נציגי העירייה ונציגי מיתרים

פורסם בתאריך: 28.10.20 08:40

אגף החינוך היסודי בעירייה בוחן את האפשרות לפתוח בית ספר יסודי צומח המשלב למידה משותפת לתלמידים מזרמים שונים – דתיים, מסורתיים וחילוניים. בית הספר הצומח, שככל הנראה יפתח בשכונת פסגות הדר, יאפשר תכנים וחוויות של הזהות הישראלית והיהודית על כל גווניה, ויהיה בית ספר פלורליסטי – קהילתי.
בשלב זה יתקיים מפגש ראשוני בזום למתעניינים ביום שלישי ה-17.11.20 בין השעות 19:30-18:15. במפגש ישתתפו ראש העירייה רמי גרינברג, ממלא מקומו וראש מינהל החינוך רון כץ, הרב מיכאל מלכיאור נשיא מיתרים, ד"ר רנית בודאי-היימן מנכ"לית מיתרים ונציגי מינהל החינוך.

רשת מיתרים אמורה ללוות את הקמת בית הספר ובהמשך את פעילותו השוטפת, גם מבחינה פדגוגית. הרשת נוסדה על ידי הרב מיכאל מלכיאור בשנת 2001 במטרה לאפשר למגוון רחב של אוכלוסיות על הרצף היהודי-ישראלי לחיות יחד וללמוד באקלים חינוכי מיטבי, המאפשר לכל אחד ואחת לעצב את זהותם. הרשת מסייעת בהקמה ובליווי של קהילות מעורבות ומסגרות חינוכיות משלבות ומלווה כיום כ-25 קהילות ברחבי הארץ ו-120 מוסדות חינוך מגיל גן ועד על יסודי. בתי הספר פזורים ברחבי הארץ מרמת הגולן ועד ירוחם שבנגב.

"מפגישות ושיחות רבות עם הורים בפתח תקווה, התברר כי יש ביקוש אדיר למענה חינוכי בדמות בית ספר משלב דתי-חילוני-מסורתי בעיר", מסבירה ד"ר בודאי היימן. "הדברים מתחדדים ביתר שאת בתקופת הקורונה, בה כולנו חשים שיש צורך בוער לחנך ולגדל את ילדינו לבסיס משותף של הידברות, היכרות ולימוד מעמיק. אנו מאמינים שאפשר להקים כאן חינוך יהודי ישראלי ציוני חדש – חינוך שמאגד את חלקי החברה הישראלית תחת קורת גג אחת ומהווה טיפול בשורש הבעיה של השסעים בחברה הישראלית. משמח לראות את הפתח לתקווה שקורם עור וגידים בפתח תקווה. התמיכה שקיימת מצד ראש העיר רמי גרינברג, ומנהלת מחלקת החינוך, לחזון החינוך המשלב ולהגדלת המנעד החינוכי המוצע לתושבי העיר מעודדת ומשמחת. בכך מצטרפת פתח תקווה להצלחה של בתי הספר המשלבים הפזורים בכל רחבי הארץ, המתרבים והולכים, ובעיקר מוכיחים שהמשותף בינינו רב על המפריד".
נורית ברק משעל, מגרעין ההורים המייסד של בית הספר המשלב בעיר, אמרה: "יצאנו למסע הזה לפני יותר משנתיים מתוך אמונה כי המורשת היהודית היא אבן היסוד של התרבות והדמוקרטיה הישראלית – וכי כל אלה יכולים לדור בכפיפה אחת. חינוך איכותי הוא המשאב החשוב ביותר ליצירת דור חדש של ילדות וילדים שגדלים ללא מחיצות, ללא דעות קדומות וללא שנאת חינם. אני מודה לראש העיר רמי גרינברג על התמיכה ביוזמה ועל ההבנה של הצורך במענה חינוכי דתי-חילוני עבור הורים רבים בעיר".
ראש העירייה רמי גרינברג: "עיר כה גדולה ורב גונית כמו פתח תקוה בהחלט בשלה להקמת בית ספר בו ילמדו תלמידות ותלמידים מכל הזרמים, בית ספר בו ישולבו תכנים בנושאי מדעים, תרבות ויהדות ויתאים לכל המבקשים לחנך את ילדיהם באופן פלורליסטי וקהילתי. אנו נבחן את הנושא לעומק, נבדוק האם הביקוש מספק לפתיחת בי"ס ונפעל עפ"י הממצאים".
מ"מ רה"ע וראש מינהל החינוך רון כץ: "אנו כרגע רק בשלבי בדיקת ההיתכנות להקמת בית ספר פלורליסטי בדומה לערים אחרות בהן חיה אוכלוסייה מגוונת כמו אצלנו בעיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שלמה.

    יש כבר בית ספר כזה בעיר.
    בית ספר נתיבות משה, ברח' איכילוב.
    צוות מדהים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר