בית ספר שש שנתי גולדה צילום זאב שטרן
בית ספר שש שנתי גולדה צילום זאב שטרן

שיעור תנ"ך בגולדה: תלמיד מכיתה אחרת חשף את איבר מינו במהלך שיעור בזום

מנהל החטיבה ציין במכתב להורים כי מדובר בהטרדה מינית לכל דבר וכי התגובה תהיה חמורה בהתאם לחוק

פורסם בתאריך: 3.11.20 19:02

אירוע חריג התרחש היום במהלך שיעור תנ"ך של תלמידי כיתה ח' בחטיבת גולדה, אשר התקיים בזום. תלמיד שאינו מהכיתה התחבר לשיעור וחשף את איבר מינו בשידור חי. תלמידי הכיתה נחשפו לכך וכאשר המורה הבחינה באירוע, הוציאה את התלמיד מן השיעור ודיווחה להנהלת בית הספר.
מנהל החטיבה, נדב רסולי, הוציא מכתב להורים וציין שתופעת ה"זומבומבינג" היא תופעה חדשה, בה מעלים תכנים קשים ופוגעניים למרחב המשותף הכיתתי המקוון. "החשיפה הפתאומית והלא צפויה לתמונות או סרטונים פורנוגרפיים חושפת את תלמיד הכיתה לתכנים שאינן מותאמים ופעמים רבות יוצרת באופן טבעי טלטלה רגשית גם בקרב התלמידים וגם בקרב המורה המלמד/ת. הם חווים "התקפת זום",  כתב המנהל להורים וציין שלנוכח התכנים הללו, עלולות להתעורר תחושות של בהלה, איבוד שליטה, בלבול, מבוכה וחוסר אונים. "המורה הגיבה במהירות למרות הסערה בה הייתה על מנת להחזיר במהירות את המוגנות למרחב הכיתתי המקוון", כתב.
רסולי ציין כי בית הספר פועל ללא לאות למען שמירה על תחושת המוגנות של התלמידים, הן במרחב הפיסי והן במרחב המקוון. "לפיכך, מאז נודע על האירוע, פעל הצוות החינוכי בכל האמצעים העומדים לרשותו, לאיתור התלמיד הפוגע ואיתור התלמיד אשר "הזמין" אותו לשיעור ע"י העברת הקישור".
על המקרה עודכנה מנהלת בית הספר השש שנתי גולדה ירדנה כהן וכן גורמי הפיקוח והרשות המקומית. מחר (רביעי), תערך שיחה עם תלמידי הכיתה, מנהל ביה"ס והצוות החינוכי, במטרה לתת לתלמידים לשתף בתחושותיהם לגבי האירוע. רסולי ציין כי במהלך השיחה יובהרו לתלמידים כללי ההתנהגות במרחב הכיתתי, יוצג התקנון למרחב המקוון, במסגרתו ידגישו בצורה מפורשת כי מתוך רצון לשמור על הכבוד והביטחון של כולם ומחויבות למוגנות ומניעת פגיעה, ינקטו צעדים משמעתיים כלפי כל העלאה של תכנים שאינם מותאמים. "כמו כן, יועבר בשיחה מסר חד וברור כי האירוע שהתרחש מוגדר כהטרדה מינית והינו עבירה על החוק ולכן התגובה תהיה במלוא החומרה בהתאם לנוהל ולחוק".
המנהל כתב להורים: "אנו מבקשים מכם לקיים שיח עם ילדיכם על האירוע, שיח שיכלול מחד בירור רגשי לשלומם ותמיכה בהם ומאידך, ידגיש כי עפ"י החוק, זומבומבינג בעל אופי מיני נחשב לפגיעה מינית ויש לכך השלכות עפ"י החוק. כמו כן, נבקש מכם ההורים, להוקיע את המעשה וכל סוג של שותפות בו". הוא הדגיש שהצוות החינוכי זמין עבורם לכל שאלה ובקשת עזרה.

מלשכת דובר העירייה נמסר: "מדובר באירוע מצער שאין בו בכדי להצביע על המאמצים הגדולים של צוותי החינוך והנהלת בית הספר כדי לשמור על שגרת לימודים מרחוק. המקרה מחייב טיפול משמעתי לצד שיח חינוכי שמטרתו למנוע מקרים מעין אלו. ביה"ס מלווה על ידי גורמי המקצוע בפיקוח וברשות. עיריית פתח תקוה רואה בחומרה רבה את המעשה ומחזקת את הצוות החינוכי והנהלת בית הספר על התנהלות מקצועית בתקופה מאתגרת זו. אנחנו מגנים מכל וכל את תופעת ה"זומבומבינג" ובמסגרת הטיפול נדרוש ענישה חמורה לאחראים למעשה, למען יראו וייראו. מקרים מעין אלו יענו באפס סובלנות".

יו,ר הנהגת ההורים העירונית, אנה נבות, אמרה: "האירוע היום מעיד על מה שאנחנו טוענים מתחילת הקורונה וזה העדר כלים ללמידה בטוחה מרחוק והטלת אחריות על המורה שנאלץ להיות שומר הסף המקוון בזמן שהייאוש והשעמום בקרב בני הנוער חוצה גבולות והרעיונות לא נגמרים. בוועד העירוני אנו מקימים מידי שנה צוותי עבודה והשנה צוות המוגנות תפס מקום רחב יותר היות והתלמידים לא נמצאים פיזית בבית הספר ואין מענה מיידי של יועצות ורכזים חברתיים. הנהגת ההורים העירונית מבקשת להודות למורה והנהלת בית הספר על שפעלו במיידי להגנה על הילדים. אין ספק שמדובר באירוע מצער אך אין בו כדי להמעיט מערכה של העשייה החינוכית המאומצת של צוותי החינוך. אנו מוקיעים אירועים מעין אלו, מגנים את תופעת ה"זומבומבינג" ומבקשים לנהוג באפס סובלנות לאירועים מסוג זה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר