חטיבת אחד העם. צילום: זאב שטרן
חטיבת אחד העם. צילום: זאב שטרן

זהירות, הונאה: אלמוני שמתחזה לעובד בית ספר פונה להורים ומנסה לגבות תשלומים

האלמוני פנה אל הורים רבים ואמר שבשל הקורונה התשלום ייאסף מבית המשפחה. הוא ציין גם שצריך להוסיף תשלום עבור בחינות ממוחשבות

פורסם בתאריך: 4.11.20 12:45

הורים מחטיבת הביניים אחד העם רמת ורבר, דיווחו בימים האחרונים לבית הספר על ניסיון הונאה. אדם שהתחזה לעובד בית הספר התקשר אל מספר הורים ואמר להם שבשל הנחיות הקורונה, הגביה לתשלומי ההורים לבית הספר תעשה על ידי נציג מבית הספר שיגיע לביתו של התלמיד. עוד נאמר להורים שבנוסף לתשלום הבסיסי יש לשלם גם תשלום נוסף על בחינות ממוחשבות. ההורים התבקשו להכין את הכסף ותואם איתם מועד איסוף מהבית.

ההורים, שמשהו לא נראה להם, יצרו קשר עם בית הספר וביקשו לדעת האם מדובר אכן בעובד בית הספר והאם אפשר לשלם בדרך אחרת. אאז הסתבר להם שהפנייה לא הייתה מבית הספר. מנהלת החטיבה, שרית קיצוני, ויו"ר ועד ההורים, דרורה סונגו, הוציאו מיד  מכתב להורים ודווחו על המקרה. "הנוכל הזכיר לאם שמידי שנה יש לשלם תשלומי הורים עבור הלימודים של הבת  וסיפר שבשל הקורונה השנה יאספו תשלומי ההורים וכן תשלום נוסף על בחינות ממוחשבות ישירות מבתי התלמידים", נכתב להורים. "אנחנו מבקשים להזהיר שאלו מתחזים המבקשים "לעקוץ" ולהוציא כספים במרמה מהורים במערכת החינוך. אם גם אליכם הייתה פניה כזו נא העבירו מידע מפורט ככל הניתן (מספרי טלפון של המתקשר ונוסח השיחה) להנהלת החטיבה ופנו למשטרה להגשת תלונה". בבית הספר הדגישו שמידע על תשלומים מועבר במסמך רשמי עם לוגו וחתימות דרך המחנכים ו-ועדי הורים. "זו תקופה מאוד קשה לכולם והקורונה הכבידה עוד יותר וכנראה שזו הסיבה שהונאות כאלה מצליחות", מסבירה סונגו, "מנהלת בית הספר ביקשה מההורים להגיש תלונה, אך מאחר והם חששו הם ביקשו מבית הספר שיגיש תלונה בשמם על התחזות".

גם יו"ר ההנהגה העירונית אנה נבות, הוציאה מכתב לכלל הורי פתח תקוה וביקשה מכולם להיזהר. "אני מזועזעת מהשימוש במצוקה של המשפחות ושל התקופה", אומרת נבות, "אנחנו מבקשים להזהיר מפני מתחזים ומדגישים שתשלומי הורים מאושרים רק על ידי ועד ההורים ומנהל/ת בית הספר ורק הם מוציאים הודעה במסמך חתום עם לוגו. אנחנו לא יודעים על כמה משפחות מדובר והאם יש כבר משפחות ששילמו, אבל מאוד חשוב לנו שההורים ישימו לב ולא ישלמו דבר לאדם שהם לא מכירים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר