גן בפתח תקוה. צילום עיריית פתח תקוה
גן ילדים בפתח תקוה. צילום עיריית פתח תקוה לגן המצולם אין קשר לכתבה

תלונות על כך שהגנים סגורים בשישי. העירייה: השיקול הוא בריאות הילדים והצוות

הורים מתלוננים על כך שבפתח תקוה גני הילדים פועלים רק חמישה ימים בשבוע וטוענים שהחלטה זו אינה מקטינה את הסיכוי להדבקה. העירייה: "המטרה היא למנוע תחלופה בצוות ועלייה בתחלואה"

פורסם בתאריך: 17.11.20 17:22

הורים רבים בפתח תקוה, מבקרים את החלטת העירייה, להפעיל את גני עירייה במשך חמישה ימים בשבוע בלבד. בעירייה הסבירו כזכור כי המטרה היא לצמצם את מספר אנשי הצוות הנכנסים לגן ובאים במגע עם הילדים הצעירים. לטענת ההורים, אי קיום הלימודים בימי שישי אינו מקטין את הסיכוי להדבקה. הם מציינים למשל, שמקרה בו גננת או סייעת חולות נשלחת מחליפה. עוד הם מציינים שבעוד סייעת אמורה לעבוד חמישה ימים ברציפות, לגננת יש יום חופשי ובאותו יום לגן מגיעה הגננת המשלימה שעוברת מספר גנים בעיר. "לצערי בעירייה חושבים שכנראה ביום שישי הקורונה בחופש", אומרת אמא לילד בגן טרום טרום חובה. "הטענה שלהם שהמטרה היא למנוע מעבר של נשות צוות בין הגנים היא לא ממש ריאלית לנוכח מה שקורה בשטח. לדוגמא, הסייעת שלנו הייתה חולה ובמקומה נשלחה סייעת מחליפה, שיום קודם לכן הייתה בגן אחר. גם הגננת המשלימה עוברת בשלושה גנים ואם היא חלילה חולה, היא יכולה להדביק שלושה גנים". אמא אחרת אומרת: "כל מי שאני מדברת איתו שיש לו ילדים בגנים לא מצליח להבין את ההחלטה הזו על חמישה ימים. יש לא מעט ערים בהם חזרו ללמידה מלאה בגני הילדים ואני לא מבינה מדוע בפתח תקוה זה לא כך".
התלונות כנראה הגיעו בימים האחרוננים אל גורמים בעירייה, שכן שם פרסמו הודעה בעניין. בהודעה ציינה העירייה שבעבר סייעות הסבב היו עוברות בין חמישה גנים שונים בהם קיים צורך בתגבור וכעת, הסייעת המתגברת מבקרת באותו הגן במשך כל השבוע. "מהלך זה מונע את התוצאה שהייתה בסבב הראשון בו נסגרו שני גנים ביום, ואכן בסבב הנוכחי, מאז נפתחו גני הילדים לפני למעלה משלושה שבועות, נסגרו בסך הכל עשרה גני ילדים בלבד", הם מציינים.
ראש העירייה רמי גרינברג הוסיף: "עיריית פתח תקוה מסבסדת כ-15 מיליון שקלים מידי שנה בתוספת תקן של גננות וסייעות, מעבר לתקן המאושר ומתוקצב ע"י משרד החינוך. השיקולים שלנו ללמידה במשך חמישה ימים בלבד עם אותם אנשי צוות היא רק במטרה למנוע תחלופת צוות בגן ולמנוע עלייה בתחלואה. טובת הילדים היא שעומדת לנגד עינינו. אנו רוצים להימנע עד כמה שניתן מסגירת גנים ומעוניינים בפעילות שוטפת של ילדי הגנים ובני משפחותיהם ולכן החלטנו כי הסייעות יעבדו חמישה ימים במהלך השבוע וביום שישי נכפה על כולם יום חופשי וזאת במטרה לשמור על בריאותם של הילדים ובני משפחותיהם ובריאות אנשי הצוות. כאשר גן נסגר לשבועיים, עקב הדבקה בנגיף הקורונה, זו עוגמת נפש לילדים שיצאו משגרת הלימודים וגם לבני המשפחות שגם הם צריכים לשמור על כללי הבידוד, כך שהפתרון שאנו מבצעים אינו קשור כלל וכלל לנושא של תקציב ועלויות אלא רק לבריאות ולשמירה על שגרת חיים תקינה."
מ"מ רה"ע וראש מינהל החינוך, רון כץ: "אנו משקיעים מיליוני שקלים בסבסוד גננות וסייעות מעבר לתקן של משרד החינוך וכל החלטה שאנו מקבלים לגבי הפעילות במהלך השנה המאתגרת הזו, היא רק על בסיס טובת הילדים והילדות בעיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר