מורה בכיתה צילום אילוסטרציה א‏.ס‏.א‏.פ‏ קריאייטיב‏/INGIMAGE

טענות של הורים רבים על כך שהעירייה לא הוסיפה ימי לימוד בבתי הספר לתלמידי ה'-ו'

תלמידי כיתות ה'-ו' מתחילים מחר את החזרה ללמידה בכיתות בהתאם למערכת השעות שנבנתה בכל מוסד חינוכי. ההורים מציינים שעיריות אחרות הוסיפו ימי לימוד בבתי הספר מעבר למתווה שלושת הימים של קבינט הקורונה

פורסם בתאריך: 23.11.20 13:43

החל ממחר, יום שלישי, יחזרו ללמוד בבתי הספר תלמידי כיתות ה' – ו' ברחבי הארץ וכך גם בפתח תקוה. על פי המתווה של קבינט  הקורונה, הלמידה הפיזית בבתי הספר תהיה לפחות שלושה ימים בשבוע, ובהתאם למערכות הלימודים אשר ייבנו בתי הספר. יצוין כי לא כולם יחלו את הלימודים בבתי הספר מחר, וחלק מתלמידי ה' – ו' יחזרו לבית הספר בימים אחרת, בהתאם למערכת השעות של כל בית ספר.

ההודעה של העירייה על כך שהלימודים בבתי הספר יהיו שלושה ימים ולא יותר, יצרה כעס אצל לא מעט הורים, אשר ציינו כי בערים רבות הוסיפה העירייה מיוזמתה יום לימודים נוסף בבתי הספר. הם ציינו עיריות כמו רעננה, כפר סבא, ירושלים, תל אביב ועוד, אשר מעניקות לתלמידי ה' – ו' יום נוסף בבית הספר, ולעיתים אף יומיים. "קיבלנו הודעה שהחזרה לבית הספר היא לשלושה ימים ל-14 שעות בסך הכל". אומרת אמא מבית הספר באם המושבות,  "ולצערי זה מרגיש לנו מעט מידי. הילדים יושבים בבית כבר שמונה חודשים והגיע הזמן שהמערכת תצליח להחזיר אותם לשבוע מלא כמו שעשו עם כיתות א' עד ד', או לפחות ליותר משלושה ימים"..

עוד אומרים ההורים שהמערכת אינה אחידה בכל בתי הספר. אחת האמהות מסבירה: "יש בתי ספר שמחזירים את הילדים לשלושה ימים מלאים ויש אחרים שחילקו את 14 השעות לארבעה וחמישה ימים לשעתיים וחצי או שלוש שעות ביום. האמת היא שאני מודה, אני כבר מתקשה לחשוב מה יותר נכון עבור הילדים. זה מאוד עצוב לי שבעיר שאומרת שהחינוך במקום הראשון, משום מה לא מצליחים להחזיר את התלמידים לכמה שיותר ימים במהלך השבוע. אני מאוד מקווה שמישהו יתעורר ויבין שהילדים צריכים להיות פיזית בבית הספר, לא יומיים או שלושה, אלא שבוע שלם. הם הפסידו כל כך הרבה חומר לימודי והגיע הזמן להשלים אותו".

אנה נבות יו"ר הנהגת ההורים העירונית אמרה: "החזרה ללימודים היא מבורכת ומאוד חשוב להבין, שהילדים היו בבית במשך תקופה ארוכה וצריך להרגיל אותם ללמוד מחדש בכיתה. מעבר ללמידה הפדגוגית, יש לילדים חסך גדול בכל הקישורים החברתיים שנעלמו בתקופה הזו וצריך לתת את הדעת על כך. בשלב הזה הרשות נתנה 14 שעות שבועיות ואני מאמינה שבחלק מבתי הספר בהם אין מגבלת מקום, ניתן לאשר שעות נוספות. בשלב הראשון, הוחלט לצאת עם מתווה בסיסי לכל העיר ונתנה הבטחה מהרשות שהם יערכו בדיקה בסוף השבוע על מנת לראות האם ניתן לשפר את המתווה".

בהודעת העירייה היום נכתב: "בהמשך לפגישת ההיערכות שנערכה הוחלט כי תלמידי ה'-ו' יחזרו מחר (24.11) ללימודים ויצטרפו לתלמידי א'-ד'. כדי לאפשר את המתווה, עיריית פתח תקוה תעמיד לרשות המנהלים, מבני ציבור על פי צרכיהם.  תלמידי ה'-ו יחלו בלימודים פיזיים בכיתות לפחות שלושה ימים בשבוע (14 שעות שבועיות שיחולקו על פני שלושה ימים לפחות) תוך הדגשת איכות הלמידה והיקף השעות. כמו כן יוזמנו התלמידים למפגשים חברתיים/ רגשיים בקבוצות קטנות בחצרות בתי הספר. הרשות תתמוך בשעות עירייה למורים נוספים לשם מתן מענה לחלוקה לקבוצות של עד 20 תלמידים בשכבות אלו. לאחר ימי ההסתגלות, תיבחן האפשרות להרחבת המתווה. כיתות א'-ב' יחזרו ללמידה בכיתות מלאות, מתוך מטרה לשמור על קפסולות אחידות בצהרונים".

יצוין כי העלינו בפני העירייה את טענות ההורים אך היא לא השיבה עליהן והפנתה אותנו להודעה שהוציאה. 

בהודעת העירייה נמסר לגבי הצהרונים כי החל מיום שלישי הם יפעלו על פי מתווה חדש – על פי כיתות אם בלבד. עוד נמסר כי הצהרונים  יסתיימו ב-16:30 ולא ב-17:00 כפי שהיה עד כה על מנת שניתן יהיה לתת מענה לכלל תלמידי כיתות א'- ב' בעיר, גם במצב שבו הרישום לא מגיע למינימום הנדרש. צהרוני כיתות ג' ימשיכו בהרכב התלמידים הנוכחי אך יסתיימו גם הם ב-16:30.

לגבי החינוך העל יסודי נכתב בהודעת העירייה: "בחינוך העל יסודי, בתי הספר מקדמים מפגשים חברתיים ורגשיים המאפשרים למידה חווייתית וחברתית בלתי אמצעית. אנו רואים חשיבות רבה בקיום המפגשים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר