חטיבות אחד העם ורשיש. צילום זאב שטרן

לא רק אחד העם רמת ורבר: חטיבת ביניים נוספת בעיר עשויה להיסגר בסוף השנה

גורמים בכירים אישרו למלאבס כי ככל הנראה תיסגר בסוף שנת הלימודים גם חטיבת רשיש. על פי התכנית התלמידים והצוות יעברו כולם לחטיבה בבית הספר ארנס, שם לא ייפתח בשלב זה תיכון

פורסם בתאריך: 10.12.20 08:48

האם בסוף שנת הלימודים הקרובה יסגרו שתי חטיבות ביניים בפתח תקווה? בימים אלה, שוקדים במינהל החינוך על תוכנית השיבוץ לקראת שנת הלימודים הבאה, תשפ"ב. מסתמן כי חטיבת אחד העם רמת ורבר, שהייתה אמורה להיסגר בסוף שנת הלימודים הקודמת תיסגר בסוף השנה הנוכחית, אך קיים סיכוי גבוה שתיסגר חטיבה נוספת, חטיבת רשיש.

חטיבת אחד העם. צילום: זאב שטרן

חטיבת אחד העם רמת ורבר. צילום: זאב שטרן

חטיבת רשיש. צילום: זאב שטרן

חטיבת רשיש. צילום: זאב שטרן

כזכור, בסוף שנת הלימודים הקודמת אמורים היו תלמידי חטיבת אחד העם רמת ורבר לעבור לבית הספר השש שנתי ע"ש יצחק שמיר, אך בשל עיכוב בבניית התוספת ביצחק שמיר החטיבה לא נסגרה לבסוף. בסוך השנה הזו המהלך אמור לצאת אל הפועל. הורה מהחטיבה אמר בהקשר זה: "מה שתכננו לעשות בשנה שעברה לא ניתן לעשות השנה, הנסיבות השתנו לאור משבר הקורונה וההשפעה שלו על מערכת החינוך, צריכים לפחות לדחות את המהלך. אין פה מחשבה פדגוגית ואין מחשבה על הקשיים איתם מתמודדים התלמידים. לא ניתן לעשות שינויים בתקופה כזו, זה סוג התעללות בילדים. לא נכון להעביר את הילדים בסוף השנה בתקופה כל כך רגישה. צריך לקחת בחשבון גם שבשנים הקרובות השכונה הולכת לגדול לאור הפרויקטים המתוכננים בה ויצטרכו להקים חטיבה חדשה".
כאמור בעירייה מדברים על האפשרות לסגור חטיבה נוספת, וכפי שאישרו למלאבס מספר גורמים מדובר ככל הנראה בחטיבת רשיש. התוכנית המתגבשת היא להעביר את התלמידים ואת הצוות של חטיבת רשיש לחטיבת ארנס שנבנית בימים אלה בשכונת כפר גנים. בחטיבה החדשה ישובצו ככל הנראה התלמידים שלומדים כיום בחטיבת רשיש, אשר מגיעים מבתי הספר היסודיים שיפר, אלימלך כנר, יד לבנים, וכמו כן כיתות המחוננים. אליהם יצורפו כנראה תלמידי בית ספר הדר. יצוין כי הורי דבורה עומר וביאליק טוענים שהובטח להם בעבר שהם ילמדו בחטיבה החדשה והם דורשים שכך יהיה.

הדמיית בית הספר השש שנתי על שם משה ארנס ז"ל, באדיבות האדריכל אברהם קוריאל

הדמיית בית הספר השש שנתי על שם משה ארנס ז"ל, באדיבות האדריכל אברהם קוריאל

על פי התוכניות מסתמן שבשלב הראשון לא ייפתח תיכון בבית הספר ע"ש משה ארנס, שמיועד בהמשך להיות שש שנתי. תלמידי שכבת ח' ושכבת ט' ימשיכו בסיום החטיבה לתיכון הרב תחומי ב', עד הקמת תיכון ארנס. לגבי המבנה של חטיבת רשיש, עדיין לא הוחלט מה יעשה בו, אך הוא אמור לשמש בכל מקרה לטובת הציבור.
הורה מבית הספר ביאליק אמר: "בית הספר שלנו קרוב מאוד לחטיבת ארנס ולא הגיוני שישבצו אותנו בצד השני של השכונה. לצערי את בית הספר ביאליק לא סופרים בדרך כלל, אבל הפעם אנחנו לא מתכוונים לשתוק. אף אחד לא דיבר איתנו עדיין, הבטיחו לנו דיון לפני החלטה ואנחנו לא נוותר על ארנס".
אמא מבית הספר דבורה עומר אמרה: "בשבועות האחרונים יש לא מעט שמועות לגבי השיבוץ בשנה הבאה וזה יוצר כעס ומרמור אצל ההורים, שאף אחד לא מעדכן אותם מה הולך להיות. אני חושבת שמה שנכון לעשות, זה לפתוח את החטיבות כאזורי רישום, כמו שעושים ביסודי וכל הורה יוכל לבחור את החטיבה הנכונה לילד שלו על פי האשכול של כפר גנים. יותר מזה, אני חושבת שצריך לתת לכל חטיבה ייחודיות והתמחות כמו אומנות, מחשבים או ספורט".
מדוברות העירייה נמסר: "העירייה פועלת להשבחת המערכת החינוכית בעיר בכל פרמטר ובכל דרך אפשרית לרווחת התלמידים ולמען הצלחתם. לשם כך, העירייה שכרה את שרותיו של ד"ר איציק כהן, מנכ"ל חברת משאבי ידע, המתמחה בנושא האסטרטגי ברמה הארצית ועל כן כל האפשרויות והחלופות נבחנות. בטרם תתקבל ההחלטה, ככל שתהיה, יתקיימו פגישות עם נציגי ההורים וגורמי המקצוע הרלוונטיים כפי שכבר קורה כעת, כדי לבחון את כל מערך השיקולים והאילוצים עד לקבלת החלטה סופית שתהיה לטובת טיוב מערכת החינוך העל יסודית ובכלל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראש עירנו צריך בתי ספר לשס לכן הוא סוגר לנו בתי ספר

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר