בית ספר דבורה עומר

"נשבית, נפנה לבג"צ": הורים מכפר גנים ג' יוצאים למאבק על שיבוץ ילדיהם לחטיבה

הורים מבית הספר דבורה עומר טוענים שהעירייה כבר החליטה שלא לשבץ את ילדיהם לחטיבה בבית הספר החדש ע"ש משה ארנס ואומרים: במשך שנים אנחנו משלמים עבור פיתוח ובניית מוסדות חינוך, זכותנו ללמוד שם"

פורסם בתאריך: 15.12.20 11:28

הורים לתלמידים בבית הספר דבורה עומר בכפר גנים ג', אשר אמורים לעלות לחטיבת ביניים בשנת הלימודים הבאה, תשפ"ב, טוענים שהעירייה כבר החליטה לא לשבץ את ילדיהם בבית הספר החדש על שם משה ארנס ומבהירים שייאבקו נגד ההחלטה. בעירייה אומרים שטרם התקבלה החלטה והיא תתקבל על פי שיקולים מקצועיים.

התסיסה אצל הורי דבורה עומר התעוררה בעקבות כתבה במלאבס על כך שחטיבת רשיש עשויה להיסגר ותלמידיה יעברו לחטיבה בבית הספר השש שנתי החדש ע"ש ארנס. ילדי כפר גנים ג' שלומדים כיום ברשיש הם תלמידי בתי הספר אלימלך כנר וההורים מניחים שאלו יעברו לחטיבת ארנס ולא ילדיהם. ברשיש לומדים תלמידי בתי ספר נוספים, אך אלו לא משכונת כפר גנים ג'.

ההורים מדבורה עומר שפותחים בצעדי מחאה, טוענים שהחטיבה בבית ספר ארנס נבנתה מתקציבים שנגבו מבעלי הנכסים בשכונה ועוד לפני בנייתה הובטח להם שהחטיבה תשרת בראש ובראשונה את ילדיהם. "לצערי, בימים האחרונים אנחנו שומעים שהעירייה החליטה לשבץ בחטיבה החדשה תלמידים אחרים מהשכונה ולאחר סוף שבוע סוער החלטנו הורי כיתות ה' ו-ו' לצאת למאבק על זכות ילדינו לחינוך איכותי", אומרת אמא לילד מדבורה עומר. "עשינו סקר בין כלל הורי תלמידי בית הספר וכ-80% מכלל ההורים רוצים ללמוד בחטיבת ארנס ועל כך אנחנו מתכוונים להילחם. במשך כל השנים אנחנו משלמים עבור פיתוח אזורי וחלק ממנו זה גם בניית מוסדות חינוך ולכן זכותנו ללמוד בחטיבה החדשה".

עוד היא אומרת: "פנינו אל ראש העירייה רמי גרינברג, הצגנו בפניו את הדרישה שלנו ואמורה להתקיים איתו פגישה בקרוב. בקשנו ממנו לא להגיע להחלטה לפני שהוא נפגש איתנו. אנחנו מתכוונים להודיע לו שבמידה והילדים שלנו לא ישובצו בחטיבה בבית ספר ארנס, אנחנו מתכוונים להשבית את הלימודים, להפגין ובמידת הצורך אף לפנות לבג"צ ולבקש שיבחן את התנהלות העירייה. אנחנו רוצים להבין איך הוחלט על בתי הספר שישובצו בארנס. צריך להבין שבבניין בשכונה אחד יש תלמידים שלומדים באלימלך כנר ודבורה עומר ולא ייתכן שחלק מהם ילמדו בחטיבה חדשה וחלק אחר לא".
אבל בעירייה טוענים שעדיין אין החלטה סופית.
"להבנתנו, ההחלטה כבר התקבלה, לראייה משיחות מול גורמים בבית הספר הבנו שהמנהלת ביסודי בקשר עם המנהלת בעלומים לשם אנחנו מיועדים. החטיבה היא חלק משכונת כפר גנים ג' והיא צריכה לקלוט קודם כל את בתי הספר שהם בכפר גנים ג'".
מדוברות העירייה נמסר: "במסגרת חשיבה אסטרטגית – חינוכית חדשה נשכר לפני כשנה יועץ חינוכי מוביל בתחומו אשר מקדם את ההליך יחד עם הרשות. הבחינות בהליך הן מקצועיות באופן מוחלט, כדי לבדוק מה הכי נכון ומומלץ לתלמידי העיר מתוך מטרה להמשיך להיות עיר מובילה בחינוך. כזכור, הנהלת העיר הקודמת עיכבה את הפיתוח של שש שנתי ארנס ועם כניסתו של ראש העיר רמי גרינברג לתפקיד קודם הפיתוח. התיקצוב להקמת השש שנתי ארנס מובא בעיקר ממשרד החינוך וזאת בשל פעילותו האינטנסיבית של ראש העיר בנושא מול שרי החינוך. בניגוד לנטען לא היתה כל התחייבות להורי דבורה עומר או כל בית ספר אחר על שיבוץ בארנס אלא היה שיח שדיבר על כך שבתי הספר היסודיים בשכונה ישובצו בשני השש שנתיים – ארנס ובן גוריון. בכל מקרה שש שנתי אחד לא יוכל להכיל את כל בתי הספר היסודיים בגלל כמות התלמידים. יודגש כי קיים שיח פורה בנושא עם ועדי ההורים וההחלטה כאמור תתבצע על פי שיקולים מקצועיים בלבד לרווחת התלמידים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. ימית

    אני גרה בבית פרטי במרחק 100 מטר מארנס. למה שילך לחטיבה מרוחקת כשיש לי חטיבה במרחק יריקה. העיקר אני משלמת ארנונה 3500 שח.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר