בית ספר בית יעקב פתוח צילום פרטי
בית ספר בית יעקב פתוח צילום פרטי

הסאגה נמשכת: בית הספר בית יעקב נסגר שוב

אתמול בבוקר התרחשה מהומה גדולה בכניסה לבית הספר בעקבות החלטת ראש העירייה לסגור אותו בשל עלייה בתחלואה. גורמים פוליטיים במגזר החרדי פנו אתמול אל משרד החינוך ומשרד המשפטים והבוקר נפתח בית הספר כרגיל

פורסם בתאריך: 4.1.21 12:46

עדכון אחרון: 5.1.21 13:28

הסאגה שלא נגמרת. אחרי התנגדות ההורים והנחייה ממשרד החינוך להשאיר את בית הספר פתוח, הודיע אתמול בערב ראש העירייה רמי גרינברג שלאור חוות הדעת המשפטית והמשך העלייה בתחלואה, התקבלה החלטה בעיריית פתח תקווה לסגור את בית הספר בית יעקב ברחוב רוטשילד עד ליום שישי ה- 8/1/20. זאת לאחר שבראשון מסגר בית הספר בהוראת העירייה ובסמוך לכניסה אליו התחוללה מהומה והיה עימות מילולי בין גרינברג למספר הורים, ואתמול נפתח בית הספר לאחר שחברי מועצה פנו למשרד החינוך שהתערב. היום כאמור נסגר בית הספר שוב, אבל לא בטוח שזה סוף הסיפור: בינתיים הגישו מספר הורים בקשת סעד לבית המשפט המחוזי, בדרישה להורות לגרינברג לפתוח את בית הספר וממתינים להחלטה בנושא.
בחוות דעת משפטית שהוציאה היועצת המשפטית לעירייה, עו"ד שרית גרינבאום, היא כתבה כי בניגוד לחוות הדעת שפרסמה היועמ"ש למחוז החרדי במשרד החינוך, עו"ד מיכל שאול, לפיה יש לאסור על הרשות לסגור את בית הספר בשל חוסר סמכות, מחובתה ומאחריותה של העירייה להורות על סגירה קצרה וקצובה בזמן של בית הספר בית יעקב. "מאחר ומבוקשת סגירה זמנית וקצובה של בית ספר אחד בלבד (בית יעקב), לצורך ביצוע הערכת מצב משום שכל ובטרם תגיע ההתפרצות לממדים רחבים עוד יותר, וכאשר קיימות אינדיקציות רבות אשר מחזקות פעולה, הרי שהדבר עומד לטעמי באמות המידה המנהליות הנדרשות", כתבה, היועצת המשפטית גרינבאום, "לעירייה קיימות חובה ואף סמכות מכוח הוראת חוק ראשית שנקבעה בפקודת העיריות, לבצע כל פעולה הנדרשת לצורך שמירה על בריאות הציבור, וכי בנסיבות המקרה דנן נראה כי הפעולה המבוקשת הינה מידתית, סבירה ועומדת באמות המידה המנהליות הנדרשות, ולפיכך מדובר בפעולה אפשרית ואף מתבקשת מצד העירייה".
רמי גרינברג אמר היום: "לא ניתן לפוליטיקה קטנה לנצח את בריאות התושבים היקרים. מבדיקה שעשינו, הורי התלמידות מזדהים לחלוטין עם הצורך המיידי לקטוע את שרשרות ההדבקה, בגלל החשש מהתפרצות התחלואה במוסד, ולנוכח התפרצות התחלואה בת"ת 'ברכת יעקב' הסמוך לו בשכונה, המשמש את ילדי אותן המשפחות. לאור זאת, פעלנו בתחילת השבוע לסגור את בית הספר בית יעקב (רוטשילד), אך החלטה זו נתקלה בפעילות חסרת אחריות של כמה עסקנים קטנים-מגזריים, שבמקום לסייע להורדת התחלואה בקרב בני הקהילה, בחרו הם דווקא להתסיס חלק מההורים נגד סגירת בית הספר, ולחבל בכך דרך חבריהם במפלגה הארצית, כשכל מטרתם היא הרס ואבדון בריאותי של הציבור, לשם ניסיון פופוליסטי עלוב לגרוף את אהדת הציבור. בערים אחרות התקבלו החלטות קשות ומורכבות מזו שקיבלנו, בין היתר על סגירה מוחלטת של מוסדות החינוך החרדי והכללי או את חלקן, ולמרות זאת לא נשמעה אף לא ציוץ של התנגדות, ובטח שלא הונפקו נגד אותן החלטות חוות דעת משפטיות מגמתיות שסותרות אותן. לעומת זאת בעירנו – אם המושבות, העיר השלישית בגודלה במספר התלמידים, כ-80 אלף במספר, בעת שבאנו לסגור בית ספר אחד… מתוך מאות הפועלים כרגיל, קמה זעקה מזויפת, משל היינו בתחילתה של 2020 והקורונה עודנה אגדה. "נמשיך לשרת את הציבור ונדאג לביטחונו בריאותו ורווחתו, מבלי להתייחס לרעשי רקע פוליטיים ופופוליסטיים, כי אלה תמיד היו ותמיד יהיו, ותועלת לעולם לא תצמח מהם".

אתמול כאמור נפתח בית הספר כרגיל ללימודים, לאחר ששלשום הורה גרינברג על סגירת בית הספר לנוכח מספר רב יחסית של תלמידות שנדבקו בקורונה. גרינברג הדגיש כי המטרה היא לקטוע את שרשרת ההדבקה ולמנוע התפרצות תחלואה בקנה מידה גדול. תלמידות רבות הגיעו שלשום למרות זאת לבית הספר, כמו גם הורים שכעסו על ההחלטה ובמקום נוצרו עימותים מילוליים קולניים ובחלקם אף בוטים. חברי המועצה מסיעת יהדות התורה הרב ישראל פרידמן והרב שמעון ברגמן יצאו בראשון נגד ההחלטה לסגור את בית הספר.

היכנסו כאן לקרוא על המהומה ביום ראשון

גרינברג בכניסה לבית יעקב אתמול צילום שרץ ברשת, (פרסום לפי סעיף 27א' בחוק זכויות יוצרים, נשמח אם הצלם ייצור איתנו קשר למתן קרדיט)

במכתב אשר כתב ביום ראשון חבר הכנסת ותושב העיר אליהו ברוכי למשרד המשפטים ולמשרד החינוך הוא תיאר את ההתרחשות בשער בית הספר בבוקר וציין כי ראש העירייה החליט לסגור את בית הספר למרות שפתח תקוה מוגדרת כעיר צהובה ברמזור הקורונה. ברוכי ביקש חוות דעת משפטית בדבר סמכות ראש העירייה לפעול כך, וביקש להוציא הנחיות ברורות.
במכתב שנשלח לגרינברג מעו"ד מיכל שאול, הממונה על הייעוץ המשפטי במחוז החרדי במשרד החינוך, נכתב שמדובר בבית ספר שבמעמד מוכר שאינו רשמי ובבעלות רשת "החינוך העצמאי" ולרשות החינוך המקומית, שבשטחה פועל בית הספר, אין סמכות לסגור אותו. בעקבות זאת כאמור, נפתח אתמול בבוקר בית הספר כרגיל. אתמול כאמור התקבלה חוות דעת משפטית שונה מהיועצת המשפטית של העירייה, ובית הספר נסגר היום שוב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. הרוזן

    צודקים בעלי הקניונים והעסקים שאם ימצא שתלמידים דתיים ילמדו הם יפתחו ומיד את העסקים. כנגד כיצד הדתיים נוהגים. יעקבו אחריהם

  2. מירית

    ו….העריה לא שלחה את העובדים. אין מזכירות אין שרתים…. עונש!!!!

  3. גרה שם

    ביהס היה פתוח בצנעה בשקט בלי מנבלת ברמקולים כל היום אבל השער הצדדי היה פתוח ונכנסו תלמידים היה שקט יחסי אבל סגור לא היה
    סטג של פתוח בשקט

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר