מימין: שקד אסלן, ענת קדם, גבי רודניצקי

ליאוניד לא ענה: הפרויקט מציל החיים של תלמידי תיכון ברנר

תיכון ברנר מתאפיין בפרויקטים רבים למען הקהילה, אחד מהם הוא שיחות עם קשישים ואנשים עריריים. בימים האחרונים אחד הקשישים לא ענה. בביקור בביתו התברר שהטלפון שלו קרס והוא נותר ללא אוכל

פורסם בתאריך: 31.1.21 14:50

שנת 2020 התאפיינה בין היתר למרבה הצער, במיקרים רבים של אנשים עריריים שגופתם נמצאה ימים רבים לאחר מותם. ייתכן ואחד הפתרונות לתופעה הוא המיזם המבורך של תלמידים מתיכון ברנר, אשר במסגרת המעורבות החברתית משוחחים טלפונית עם קשישים. כך למשל, בימים האחרונים, אחד הקשישים איתו הם בקשר, לא ענה לתלמידים והם מיהרו לדווח על כך לעירייה. נציגים מהעירייה הגיעו לביתו וגילו שהוא אמנם בסדר, אך הטלפון שלו לא תקין והוא נותר ללא אוכל. אין ספק שעירנות התלמידים מנעה החמרה במצבו של הקשיש, וייתכן אף התפתחות גרועה מכך.
גבי רודניצקי ושקד אסלן, תלמיד ותלמידת כיתה י"א 7 בתיכון ברנר, מספרים: "במסגרת הלימודים בבית הספר היה עלינו לבחור תכנית מעורבות חברתית וכאשר שמענו על התכנית של "השיחה בצל המסיכה", שדואגת לייצר קשרים בתקופה זו טלפונית בלבד עם קשישים בעיר, ישר הבנו שזה מה שאנחנו רוצים לעשות בתקופה המתאגרת הזו של הקורונה. מידי שבוע, אנחנו נוהגים להתקשר לליאוניד, לשאול לשלומו, לדבר איתו על נושאים יומיומיים ולשאול אם הוא זקוק לעזרה כלשהי על מנת שנוכל לסייע לו. במהלך השבוע ניסינו ליצור איתו קשר אך הנייד שלו היה כבוי. דאגנו נורא ויצרנו קשר עם האחראית על מעורבות חברתית בכיתה, ענת קדם, והיא דאגה לדווח לרכזת החברתית שלנו כדי לבדוק אם הכל בסדר עם ליאוניד. למרבה המזל, ליאוניד נמצא כשהוא בסדר, אך הוא סיפר שהטלפון שלו לא עובד ושהוא זקוק לאוכל. המחנכת יצרה איתנו קשר והוחלט שבשיעור חינוך הקרוב אנחנו נקיים שיחה בכיתה ונסייע ללאוניד להשיג אוכל. בינתיים רכזת מעורבות חברתית, עינב ארואסטי כרמלי, דאגה להביא לו אוכל לשבת".

מיכל מרדכי ריכרט, מנהלת תיכון ברנר

מיכל מרדכי ריכרט, מנהלת בית הספר, הוסיפה: "בתיכון ברנר אנחנו מטפחים חיי קהילה פנים וחוץ בית ספרית. יש לכך חשיבות רבה ברמת הפרט והקהילה, ובמיוחד בימים אלה. תלמידים חונכים תלמידים, מורים חונכים תלמידים, הורים ואנשי צוות נרתמו לסייע לתלמידים שהיו זקוקים למחשבים. בד בבד אנחנו ממשיכים בנתינה גם לקהילה מחוץ לביה"ס. אחת המורות מקיימת בשעות אחה"צ שיעורי אפייה מרחוק לתלמידים. התלמידים נהנים משיעור האפייה, והמורה אוספת מהם את המאפים ומחלקת למקומות שונים כמו בית רבקה, בית השאנטי, בתי"ס לחינוך מיוחד ועוד. תלמידים אוספים תרומות מזון ומעבירים ל"מקרר החברתי" לטובת חיילים בודדים. תלמידים במגמת תקשורת מצלמים בהתנדבות ועורכים ספרי תמונות לבני ובנות מצווה שלהוריהם לא מתאפשר לעשות זאת. תלמידים נמצאים בקשר טלפוני קבוע עם קשישים בעיר כדי להקל על הבדידות. כך קרה שהתלמידים שלנו, בני נוער בעלי תודעה חברתית ורגישות, גילו שיש בעיה, ופנו לעזרת הצוות שפעל מיד. תודה לאנשי עיריית פתח תקוה שסייעו ובדקו מה קורה אצל לאוניד, ואני בטוחה שימשיכו לסייע לו. אני גאה בתלמידים ובצוות שלנו על כך שהם בראש וראשונה בני אדם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר