כיתה ריקה צילום רינת אברג'יל
כיתה ריקה לכיתה המצולמת אין קשר לכתבה צילום רינת אברג'יל

עיר כתומה עם ציון רמזור גבוה: פתח תקוה לא חוזרת ללימודים

החל ממחר יתחדשו הלימודים בגני הילדים ובכיתות א'-ב' בערים ירוקות וצהובות ובערים כתומות עם ציון רמזור נמוך ואחוז מתחסנים גבוה. בפתח תקוה לא חוזרים ללמוד ולא יתקיימו מפגשים באוויר הפתוח המותרים בערים אדומות וכתומות

פורסם בתאריך: 10.2.21 11:08

החל ממחר (חמישי) ניתן יהיה לחזור ללימודים באופן מדורג ובשלוש פעימות בערים צהובות וירוקות, ובערים עם ציון כתום נמוך בהן אחוז מתחסנים גבוה. בפעימה הראשונה שתחל מחר יחזרו ללמוד תלמידי הגנים ותלמידי כיתות א'-ב', שאר התלמידים יחזרו בהדרגה בשתי הפעימות הבאות. תלמידי העיר פתח תקווה ימשיכו ללמוד מהזום ולא יחזרו לבתי הספר, מאחר והעיר כתומה בציון רמזור גבוה – 7.3. בערים כתומות בעלות ציון גבוה ובערים אדומות ניתן לקיים מפגשים לתלמידים באוויר הפתוח ובקפסולות קטנות, אך נכון לעכשיו, כפי שנמסר מהעירייה, בפתח תקוה לא מתוכננים מפגשים כאלה במתכונת עירונית, ומפגשים כאלו יתקיימו בהתאם להחלטת כל בית ספר. נציין כי מצב התחלואה בעיר גבוה וציון הרמזור הוא קרוב יותר לאדום ורחוק מהצבע הצהוב (כתום – 6-7.5, צהוב 4.5-6, אדום – 7.5 ומעלה).

מהעירייה נמסר: "ממשלת ישראל החליטה על חידוש לימודים בערים ירוקות וצהובות עם רמות תחלואה נמוכות. פתח תקוה היא עיר כתומה אשר איננה עומדת בקריטריונים ללמידה. ערים כתומות עם ציון של פחות מ-6.5 וששיעור בני ה-50 ומעלה שהתחסנו במנה שנייה עולה על 70% יכולות לחזור ללמידה במתווה ייחודי, אך בפתח תקוה הציון הוא 7.3 ומספר המתחסנים אינו עומד בנדרש. לאור זאת לא יתקיימו לימודים בפתח תקוה. עוד לציין כי המתווה של משרד החינוך מתייחס לערים ולא לשכונות. קיימת אפשרות ללמידה/מפגש בחוץ עד עשרה אנשים כולל המורה, תוך הקפדה על ההנחיות, אבל הדבר נתון לשיקולו של בית הספר ולמערכת השעות".

ראש העירייה, רמי גרינברג אמר: "אנא מכם המשיכו להקפיד על ההנחיות וגשו להתחסן אם הינכם זכאים, על מנת שנוריד את אחוזי התחלואה ונוכל לחזור לשגרת הלמידה ושגרת החיים!".

מתווה משרד החינוך:

על פי המתווה שפורסם, בפעימה הראשונה – יחזרו ללמידה בחמישי הקרוב גנים וכיתות א'- ד' בערים ירוקות וצהובות, ובערים כתומות גבוליות עם ציון 6.5 ומטה, שבהן אחוז המחוסנים בשתי המנות בקרב גילאי 50 פלוס הוא למעלה מ-70 אחוז. בשאר היישובים יותרו פעילויות חינוכיות בשטח פתוח של עד 10 אנשים (כולל מורה). יינתן תעדוף לביצוע תכנית מגן חינוך – בדיקות קורונה בקרב תלמידי בית הספר, עבור ערים כתומות גבוליות.
הפעימה השנייה מתוכננת ליום ראשון ה-21.2.21, ובה אמורים להצטרף תלמידי כיתות ה'- ו' וכיתות י"א- י"ב בערים ירוקות וצהובות וכן בערים כתומות גבוליות עם למעלה מ- 70% מחוסנים, גם במקרה הזה יינתן תעדוף לביצוע תוכנית מגן חינוך.
הפעימה השלישית מתוכננת ליום ראשון ה-7.3.21, אז יחזרו תלמידי כיתות ז'- י' בערים ירוקות וצהובות ובערים כתומות עם למעלה מ- 70% מתחסנים.
# # #
הלמידה בגני הילדים באזורים ירוקים, צהובים ובחלק מהאזורים הכתומים תתקיים בהתאם למערכת השעות הרגילה לאורך שישה ימים בשבוע. צהרוני גני הילדים יפעלו חמישה ימים בשבוע, בצוותים קבועים ובקבוצות קבועות (ילדים משלוש כיתות גן לכל היותר, עד 28 תלמידים בקבוצה).
בכיתות א'-ב': הלמידה תתקיים בכיתות מלאות לאורך 5 ימים בשבוע למשך 5 שעות ביום. צהרוני כיתות א'-ב': יפעלו חמישה ימים בשבוע, בקבוצות קבועות ובצוותים קבועים.
בכיתות ג'-ד': הלימודים יתקיימו בקבוצות קבועות (עד 20 תלמידים בקבוצה) לאורך חמישה ימים בשבוע למשך 5 שעות ביום.
בכיתות ה'-י"ב: הלימודים ימשיכו להתקיים במתכונת של למידה מרחוק.
מעבר בין קבוצות לימוד:
בכיתות א'-ב' מורה יוכל ללמד תוך מעבר בין שלוש קבוצות אורגניות קבועות, לכל היותר.
בכיתות ג'-ד' מורה יוכל ללמד תוך מעבר בין ארבע קבוצות אורגניות קבועות, לכל היותר.
מפגשים בשטח פתוח – בכל האזורים, בכל הצבעים ובכל הגילים: בגני הילדים, בבתי ספר היסודיים והעל יסודיים (כולל בכיתות ה'-י"ב) ניתן לקיים מפגשים בשטח פתוח בקבוצה של 9 תלמידים ומורה לכל היותר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אבי

    כשלון של ראש העיר והציבור שמצפצץ על ההנחיות ומתקהלים בכל מקום אפשרי סופרים גינות שעשועים מרכזים מסחריים אף שוק אין אכיפה בעיר אין שיטור שמסייר ומפזר ומונע גישה חופשית והתקהלות בגינות זה היה צפוי הרויחו גינות והתקהליות והילדים שלכם הפסידו לימודים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר