מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דודצילום ראובן קפוצ'ינסקי
מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד צילום ראובן קפוצ'ינסקי

סערת יד לבנים: בן דוד מאיימת בנקיטת אמצעים משפטיים נגד העירייה

מזכ"לית הסתדרות המורים כתבה לגרינברג: "העירייה נוקטת שלא בתום לב, בצעדים שמטרתם להוביל לסגירת בית הספר ובין היתר "מטרפדת" רישום תלמידים לכיתות  א'". מאיימת להכריז על סכסוך עבודה

פורסם בתאריך: 22.3.21 17:44

תוכנית העירייה לסגור את בית הספר יד לבנים, עליה פורסם לראשונה במלאבס (היכנסו כאן לקרוא את הפרסום הראשון), ממשיכה לעורר סערה גדולה. לאחר התגובות כועסות של ההורים, ותגובת משרד החינוך לפיה לא עודכנו ויבחנו את התוכנית כאשר תוגש להם, מצטרפת להורים בהתנגדותה יפה בן דוד, מזכ"לית ההסתדרות המורים.

בן דוד שלחה מכתב אל ראש העירייה רמי גרינברג. היא ציינה שמפרסומים בתקשורת עולה שעיריית פתח תקוה פועלת לסגירת בית הספר 'יד לבנים' ו"נוקטת שלא בתום לב, בצעדים שמטרתם להוביל לסגירת בית הספר ובין היתר "מטרפדת" רישום תלמידים לכיתות  א'".

בן דוד כותבת: "לשנת הלימודים תשפ"ב נרשמו לכיתה א' 43 תלמידים ו-8 תלמידים נמצאים בהמתנה … ההסתדרות המורים רואה בחומרה התנהלות זו ודורשת לחדול לאלתר מכל פעולה שנועדה לפגוע בהתנהלות בית הספר וכמובן להימנע מכל תכנית ו/או כוונה להביא לסגירתו". היא מציינת שבמידה והעירייה לא תחדל מהתנהלות זו, תפעל הסתדרות המורים בכל האמצעים המשפטיים והארגונים העומדים לרשותה, לרבות ובמיוחד הכרזה על סכסוך עבודה, על כל המשתמע מכך.

מי שאמורים לעבור למבנה יד לבנים הם תלמידי א'-ג' בבית הספר האנתרופוסופי החדש ע"ש רון ארד, שם כבר עושים הכנות למעבר. מנהלת בית הספר, אמירה טייכנר, שלחה השבוע הודעה להורי בית הספר ובו ציינה שלאחר דיונים ארוכים, החליט ראש העירייה, רמי גרינברג,  להעביר את בית החינוך "רון" למבנה של בית הספר "יד לבנים", לאחר התאמה של המבנה לצרכי ההוראה האנתרופוסופיים. עוד ציינה שגרינברג הכריז כי מערך החינוך האנתרופוסופי בעיר יתרחב ל-15 שנות לימוד מכיתות הגן (גיל 3) ועד י"ב. "מועד מעבר בית החינוך למיקומו החדש טרם נקבע סופית", כתבה, "קיימת סבירות גבוהה  שאנו נשאר עוד שנה במתחם הקיים ונעבור רק בספטמבר 2022. ברגע בו תתקבל החלטה סופית, אנו נעדכן את הקהילה".

מדוברות העירייה נמסר: "אנחנו מקיימים שיחות עם כלל הגורמים הרלוונטיים לנושא ואנחנו חוזרים שוב על עמדתנו – במסגרת פעולות העירייה לחיזוק מסגרות החינוך הממלכתיות, בשכונות הותיקות בפרט, ראש העיר רמי גרינברג פרס בפני נציגות הורי בית הספר יד לבנים את הרפורמה אותה הוא מוביל בשנתיים האחרונות לחיזוק החינוך הממלכתי בכל העיר וכן בשכונת כפר גנים, בה פועל בית הספר. עיריית פתח תקוה פועלת במגוון דרכים כדי לחזק את שכונות העיר הותיקות במטרה שיקלטו בהן אוכלוסיות חזקות נוספות. כפר גנים א', שבה פועל בית הספר יד לבנים, היא אחת מהשכונות שבהן הפוטנציאל הוא גבוה מאוד, וכדי שהפוטנציאל יבוא לידי מימוש ובאזור יקלטו משפחות חזקות נוספות, מעבר לאלו שגרות בו היום, עלה הצורך להכניס את בית הספר האנתרופוסופי למבנה של יד לבנים. בית ספר זה יכיל שכבות גיל מכיתה א' ועד יב'. בשנים האחרונות נרשמה מגמת ירידה ברישום לבית הספר יד לבנים ומדובר במצב שהוא אינו אופטימלי עבור התלמידים. מספר הנרשמים שעליו מדברים ההורים הוא המספר הראשוני לפני הורדת התלמידים שנשארים שנה בגן או עוברים לחינוך מיוחד ולפני הורדת התלמידים שגרים בסמוך לבתי הספר סמוכים, שגם בהם מספר התלמידים מצטמצם, ומעוניינים ללמוד בהם. בפועל מספר התלמידים שרלוונטי שילמדו בבית הספר יד לבנים הוא של כיתה אחת. על כן, אנו פועלים כי בשנה הבאה לא יתבצע שיבוץ לכיתה א' בבית הספר יד לבנים ותינתן אפשרות בחירה לשיבוץ בבתי ספר נוספים מאשכול מערב העיר וכפר גנים. במבנה יד לבנים יקלטו בהמשך כיתות א'-ג' של בית הספר האנתרופוסופי. בהתאם לכך מגמת התחלופה תעמיק גם בשנים הקרובות".

ממשרד החינוך נמסר: "ההחלטה לסגור או לפתוח מוסד חינוכי נתונה בידי משרד החינוך. נכון לעתה העירייה טרם הגישה למשרד בקשה מסודרת לסגירת בית הספר. לכשתוגש בקשה בעניין, היא תיבדק על ידי הגורמים המקצועיים ורק אז נקבל החלטה סופית בנושא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רעיה צ'מפרליק, איש חינוך ותיק

    בשום אופן אסור לאפשר סגירת בי"ס יד לבנים. תושבי שכונת יד לבנים ממתינים לפרוייקט פינוי בינוי. יבנו כאן בניינים רבי קומות. תגיע לכאן גם אוכלוסיה חזקה ולא יתכן שבקרבת המקום לא יהיה בי"ס יסודי כמו יד לבנים. כולי תקווה שהסתדרות המורים ומשרד החינוך יעמדו לצידם של ההורים ולא יאפשרו סגירת ביה"ס.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר