צילום אילוסטרציה דודו בכר
צילום אילוסטרציה דודו בכר לבית הספר אין קשר לכתבה

הוחמר עונשו של המורה שניאור לנדאו, שפגע מינית בתלמידים במהלך שיעור

לנדאו הורשע בביצוע מעשים מגונים בקטינים במהלך שיעורים בבית ספר יסודי בפתח תקוה. תחילה נגזרו עליו עבודות שרות ומאסר על תנאי, הפרקליטות ערערה והעונש הוחמר למאסר בפועל

פורסם בתאריך: 2.5.21 17:57

בית המשפט המחוזי מרכז, קיבל את ערעור הפרקליטות והחמיר בעונשו של המורה שניאור לנדאו שהורשע בריבוי עבירות של מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 14, ל-12 חודשי מאסר בפועל. הנאשם הורשע בעבירות אלו לאחר שביצע אותן בפני 17 תלמידיו הקטינים, בני 6-9, בבית ספר יסודי בפתח תקוה, במהלך שיעורים בכיתה. הנאשם הורשע במסגרת הסדר טיעון שלא כלל הסכמה לעניין העונש. בחודש ינואר השנה גזר בית משפט השלום בפתח תקווה על הנאשם 7 חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי, פיצוי בסך 17,000 שקלים לנפגעי העבירה וצו מבחן למשך 18 חודשים.
בפרקליטות ערערו על קולת העונש וטענו שהענישה אינה מבטאת במידה מספקת את הצורך בהרתעת היחיד והרבים ואינה הולמת את חומרת המעשים והיקף העבירות. מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) נמסר בתגובה להחמרת הענישה: "הנאשם ניצל את יחסי האמון שנתנו בו הורי התלמידים מעצם תפקידו כמורה בבית ספר יסודי על מנת לבצע עבירות מין בקטינים. בפסק דינו ביהמ"ש קיבל את עמדתנו, החמיר את העונש שנגזר על הנאשם, והעביר מסר חד משמעי לפיו ככלל, מורה שמבצע עבירות מין בתלמידיו, דינו אחד – להישלח למאסר מאחורי סורג ובריח. זוהי הפעם השנייה בעת האחרונה, בה ביהמ"ש מקבל ערעור שהוגש על ידנו נוכח קולת העונש שהוטל על מורה שביצע עבירות מין בתלמידה שלו".

הסיפור נחשף לראשונה בסוף חודש יוני שנת 2019, ימים ספורים לפני סיום שנת הלימודים ועורר סערה גדולה. בנות מכיתה א' סיפרו להוריהן שמורה שמלמד בבית הספר, נעל את הדלת במהלך שעת הלימודים, הוריד את מכנסיו ותחתוניו ונשאר עירום. על פי העדויות המורה ירד על ארבע והזמין בנות לרכב על גבו. לאחר מכן התהפך על הגב וביקש שיגעו באיבר מינו. ההורים הגישו תלונה במשטרה. לנדאו הורשע בעבירות לאחר שביצע אותן בפני 17 קטינים בגילאי 6-9 ושופט בית המשפט השלום גזר עליו שבעה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי, פיצוי בסך 17,000 שקלים ל-17 נפגעי העבירה וצו מבחן למשך 18 חודשים. בהודעת הערעור, שהוגשה על ידי עו"ד ענבר אליאב, נכתב כי המשיב הורשע בעבירות לאחר שהודה בכתב אישום מתוקן שהוגש במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים לאחר הליך גישור. הסדר הטיעון לא כלל הסכמה לעניין העונש.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר