צביקה זרביב מנהל המרכז למשפחה

התנהלות מוזרה: מנהל המרכז למשפחה הועבר מתפקידו. המשפחות כועסות

צביקה זרביב הועבר מתפקידו מאחר ואין לו תואר בעבודה סוציאלית, אלא בייעוץ חינוכי, למרות שזה היה המצב גם כשמונה בינואר 2020. עדיין לא מונה מחליף והמשפחות חשות שהפקירו אותן ואומרות: "זרביב שינה לחלוטין את המרכז"

פורסם בתאריך: 1.6.21 11:17

משפחות של ילדים ונוער עם צרכים מיוחדים בפתח תקוה, מוחות על העברתו של מנהל המרכז למשפחה, צביקה זרביב, מתפקידו כמנהל המרכז. זאת מאחר ואין לו תואר בעבודה סוציאלית. זרביב סיים את עבודתו היום, שלישי ובינתיים טוענים ההורים, שלמרות שהיה ידוע שהוא מסיים, לא מונה לו מחליף, ומבקשים שהוא יישאר בתפקיד לפחות באופן זמני, עד שיימצא מחליף. בעירייה ציינו שעל פי דרישת משרד הרווחה יש להציב בתפקיד המדובר עובד בעל הכשרה בעבודה סוציאלית. ההורים מדגישים שזרביב מונה לתפקיד מנהל המרכז בינואר 2020, בידיעה שאין לו תואר בעבודה סוציאלית. ההורים והמשפחות שמגיעים למרכז, מספרים שמאז שהוא הגיע למקום, המרכז הפך להיות מוביל ושם את המשפחות והילדים במרכז.

המרכז למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדיםצילום: לשכת דובר העירייה

המרכז למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים צילום: לשכת דובר העירייה

בשבוע שעבר, לאחר שנודע להם שהוא אמור לסיים את עבודתו באופן מיידי, שלחו ההורים מכתב משרד למשרד הרווחה ולעירייה ובו כתבו: "חשוב לנו לציין שצביקה קיבל לידיו עם כניסתו לתפקיד מרכז למשפחות שבקושי היה פעיל כיומיים בשבוע וללא תוכנית פעילויות קבועה, מרכז שפנה למעט מאוד משפחות בעיר. כיום, תוך פחות משנה וחצי, המרכז למשפחות בפתח תקוה פועל במתכונת של תוכנית פעילויות שנתית, פעיל באופן מלא חמישה ימים בשבוע, במקום פועל בשעות אחה"צ צהרון טיפולי ייחודי מסוגו לילדים עם מוגבלויות ומציע שלל פעילויות, חוגים נהדרים לילדים, הרצאות, הדרכות ותמיכה לקהילה של מאות משפחות לבעלי צרכים מיוחדים בפתח תקוה".

הם מוסיפים שזרביב הוא אמנם ללא תואר בעבודה סוציאלית אך יש לו תואר בייעוץ חינוכי והוא עתיר ידע, ניסיון והצלחות בניהול מרכזים קהילתיים. "צביקה עושה את עבודתו במסירות ומכל הלב והוא פועל מתוך תחושת שליחות ונחישות לתמוך בקהילה שלנו", הם ממשיכים, ומוסיפים שעל "הפגם" שבהיעדר תואר העובד הסוציאלי צביקה מפצה בהתייעצות, בקבלת הדרכה, בלמידת צרכי המשפחות המיוחדות והבנתם ובחתירה בלתי מתפשרת ובלתי נלאית לסיפוקם. "קשה לתאר את ההבדל במרכז לאחר שצביקה הגיע למקום", מספר אחד ההורים, "המרכז השתנה מקצה לקצה, הוא עושה עבודה שאף אחד לפניו לא עשה, מעבר להשקעה במקום והשעות הרבות שהוא נותן, הוא נמצא שם עבור ההורים והילדים. לצערנו, החליטו להעביר אותו תפקיד, מבלי שאנחנו כלל יודעים מי יחליף אותו. מה שיותר מכעיס שאולי החוק אומר שהוא צריך להיות עובד סוציאלי, אבל מלכתחילה העסיקו אותו בידיעה שהוא לא ועכשיו פתאום דחוף להם להחליף אותו מבלי שום צפי למחליף".

מדוברות העירייה נמסר: "על פי דרישת משרד הרווחה יש להציב בתפקיד המדובר עובד בעל הכשרה בעבודה סוציאלית ועל כן העובד המדובר יועבר לתפקיד אחר עד למציאת מחליף. בהתאם לכך, יצא לאחרונה מכרז לאיתור מחליף שיהיה שרותי לרווחת המשפחות והתלמידים וכן גם בעל הכשרה מתאימה. כמו כן, הנושאים העקרוניים שהובאו ע"י ההורים מטופלים באופן שוטף וכך גם ימשיך להיות לאחר קליטת העובד החדש".

ממשרד הרווחה לא התקבלה תגובה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר