מישל הנסליין דדון

האלופה: כשכל החברות של מישל ראו סרטי נסיכות, היא ראתה סרטי סוסים

קוראים לה מישל הנסליין דדון, היא בת 18, היא פתח תקוואית, והיא אלופת הארץ ברכיבה אומנותית על סוסים. ראיון מיוחד על הילדות, על הדרך הקשה לתואר ועל התוכניות לעתיד

פורסם בתאריך: 18.6.21 07:08

קוראים לה מישל הנסליין דדון, היא בת 18, היא פתח תקוואית,  והיא אלופת הארץ ברכיבה אומנותית על סוסים. בשבת שעברה קטפה מישל יחד עם סוסה האהוב, בי בי קינג שנקרא על שמו של המוזיקאי המפורסם, את המקום הראשון במסגרת אליפות הארץ ברכיבה אומנותית לשנת 2021, וזכתה בתואר אלופת ישראל ברמת ה-PSG, לצד גביע נוצץ ו-1,500 שקלים.

מישל מספרת שהאהבה לסוסים ולרכיבה התחילה אצלה כבר בגיל צעיר כשבמקום סרטי נסיכות, בכלל עניינו אותה סרטי סוסים. "הייתי רואה סרטי סוסים ואוספת בובות של סוסים. גם כשכבר היו לי ברביות, הן היו מטפלות בסוסים", היא אומרת בחיוך. "בגיל 9 התחלתי להתחרות ובגיל 10 כבר קנו לי את הפוני הראשון שאיתו נכנסתי לעולם התחרויות".

בהמשך הדרך רכבה מישל על עוד מספר סוסים, עם חלקם גם התחרתה ואף זכתה בכמה תחרויות. הסוס הנוכחי שלה ביבי קינג, איתו היא רוכבת ומתחרה עד היום. "ביבי קינג ואני מתחרים יחד כבר שלוש או שלוש שנים וחצי ובאמת ניצחנו הרבה תחרויות וגם את האליפות הזו שהייתה. אני מצפה לעבור איתו עוד הרבה תחרויות, כי אני בטוחה שיש לו עוד לאן לקדם אותי. לפני כמה חודשים הבאתי לארץ סוסה נוספת, צעירה. אני מתכוונת לאמן אותה ובהמשך גם להתחרות איתה ולעבור איתה דרך ארוכה".

מישל הנסליין דדון

הדרך לאליפות לא הייתה קלה עבור מישל, אלא רצופת קשיים ובדרך היו גם כשלונות. "לסוס שלי יש בעיית הזעה, שבגללה הוא לא יכול להזיע. באליפות של לפני שלוש שנים, היה חום של 40 מעלות וזה היה ממש מסוכן עבורו להתחרות אז החלטתי לוותר על האליפות, למענו", מספרת מישל. "באליפות הקודמת הייתה לו בעיה ברגל, שאמנם אפשרה לי לצאת להתחרות, אבל בעדינות. נכנסתי למקצה ורכבתי כרגיל, ופתאום באמצע המקצה הוא פשוט התחיל להתחרפן ולהשתולל, מה שחייב אותי לפרוש באמצע. זה היה לי נורא קשה נפשית לוותר, על אחת כמה וכמה כשאני כבר שם ועוד באמצע".

מה עשית?
"פרצתי בבכי, אבל הבנתי שאני חייבת לעשות את זה, כדי שלא יפגע בעצמו או בי, אז בעצם פרשתי באמצע המקצה שלי".

והנה, הפעם עשית את זה. איך התכוננת לקראת התחרות הזו?
"לתחרות הזו התכוננתי במשך הרבה זמן, אני מתאמנת בין ארבע לחמש פעמים בשבוע. בנוסף, הסוס שלי חזר מפציעה אז הייתי צריכה לעשות הכל בצורה נורא מבוקרת, גם כדי שלא יקרה משהו וגם כדי שבאמת אזכה. לכן, בשבילי הזכייה הזו אומרת המון, הרבה מעבר לגביע".

מישל הנסליין דדון

בשל גילה הצעיר, קשה שלא לתהות איך משתלבים האימונים הרבים והתחרויות עם לימודים בבית הספר ובעיקר עם הבגרויות, שכן בימים אלה מסיימת מישל את כיתה יב'. "בעבר באמת לא כל כך הצלחתי לשלב את הלימודים", מתוודה מישל, "היום אני לומדת בבית ספר פרטי שמותאם לספורטאים. אין שיעורי בית ומבחנים או הורדת ציון על חיסורים. הם משלימים לי את מה שאני מחסירה ובזכותם הצלחתי להוציא תעודה מעולה".

בחודש אוגוסט הקרוב, תתגייס מישל לצבא, למסלול של ספורטאים מצטיינים. "זה יאפשר לי להמשיך להתאמן ולהתחרות בארץ ובחו"ל", מסכמת מישל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר