גן ילדים לגן המצולם אין קשר לכתבה צילום אייל טואג

הפרדה בגנים? | אם טוענת שנאמר לה: הגן מיועד לחסרי תעודת זהות בלבד

אותה אם לא הצליחה לרשום את בתה לאחד הגנים בעיר, ולטענתה זה ההסבר שקיבלה. בעירייה מכחישים ואומרים כי הסיבה היא תפוסה מלאה

פורסם בתאריך: 10.8.21 08:21

האם עיריית פתח תקווה יוצרת הפרדה בין אוכלוסיות? הורים תושבי העיר משכונת עין גנים שביקשו לערער על שיבוץ בתם לגן מרוחק ולרשום במקומו לגן הסמוך למקום מגוריהם, טוענים כי אגף גני הילדים דחה את בקשתם, וכי נאמר להם "שהגן המבוקש יפתח למחוסרי ת.ז. בלבד". האם לה נאמרו הדברים אומרת: "אם היו אומרים לי שהגן המבוקש בתפוסה מלאה, הייתי מקבלת את זה בהבנה, אבל לא כך הדבר". בעירייה טוענים בתגובה, כי הסיבה היא שהגן בתפוסה מלאה: "בכלל הגנים בעיר, משובצים על פי הביקוש גם התלמידים המדוברים. הגן המבוקש הינו בתפוסה מלאה".

בשיחה עם מלאבס, סיפרה האם, אשר מתגוררת ברחוב רמב"ם ומבקשת לרשום את בתה לגן טט"ח את השתלשלת העניינים. "בתהליך הרישום לא הייתה אפשרות לבחור את הגן המבוקש", היא מסבירה, "ולכן כאשר פורסמו השיבוצים וגילינו להפתעתנו שהילדה שובצה לגן מרוחק, ביקשנו לערער דרך המערכת, כמקובל. בשלב זה אמנם התאפשר לבחור גן חלופי, אך דווקא הגן הסמוך לביתנו לא היה חלק מהרשימה המוצעת".

בשל כך, החליטה האם להגיע פיזית לאגף גני הילדים בעירייה ולבצע את בקשת הערעור בצורה ידנית. לטענתה בשלב זה אף אחד לא התריע בפנייה כי אין באפשרותה לרשום את בתה לגן המבוקש. "כעבור מספר ימים קיבלתי שיחת טלפון מהאגף ובו נאמר לי שבתי תוכל להיכנס לגן חלופי, אך לא לגן אותו ביקשתי מהסיבה שגן זה ייפתח למחוסרי תעודת זהות בלבד או שלא יפתח בכלל", היא אומרת, "הופתעתי מאוד ושאלתי מיד מדוע פותחים גן בהפרדה לאוכלוסייה מסוימת ובפרט בשכונה שבה אין רוב לאוכלוסייה כזו, אבל לא ניתנה לי תשובה בהירה".

לפני מספר שבועות פנתה האם בשנית לאגף גני הילדים, וניסתה לברר האם הגן עתיד להיפתח, אלא שאז הציעו לה לחכות לחודש אוגוסט, כדי להבין באיזו מתכונת ייפתח הגן. כאשר הגיע חודש אוגוסט פנתה האם בשלישית לאגף, אז נאמר לה שוב כי הגן לאוכלוסייה הספציפית. "אותי זה מכעיס", אומרת האם, "ראשית, חסימת הרישום לגן פוגעת בילדים תושבי השכונה, שנאלצים ללכת לגנים מרוחקים יותר – עניין משמעותי כשמדובר בהליכה ארוכה עם פעוטות או כשיש מספר ילדים לפזר במסגרות. שנית, עצם המרחק מהבית מעיד גם על הקשרים החברתיים שיהיו מרוחקים יותר וידרשו תמרון רב יותר בפגישות חברתיות אחר הצהריים".

אבל הדבר המקומם ביותר לדבריה הוא דווקא עניין ההפרדה לטענתה: "מדובר בסיבה מקוממת. אני לא מבינה מדוע יוצרים הפרדה, אלו ילדים שככל הנראה נולדו כאן וחיים כאן ולכן עצם הפרדתם מונעת את שילובם באוכלוסייה. מה יהיה השלב הבא? בתי ספר נפרדים?"

מדוברות העירייה נמסר: "בכלל הגנים בעיר, באזורי המגורים הרלוונטיים, משובצים על פי הביקוש גם התלמידים המדוברים. הגנים נמצאים בסמיכות אחד לשני כאשר בגן זה התפוסה מלאה. יודגש כי כל שיבוץ נעשה בהתאם להיקף התפוסה בגן תוך התחשבות במרחק ממקום המגורים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אסתי

    ככה זה אגף החינוך של עיריית פתח תקווה ברוכה הבאה!
    כבר שנתיים אני מגישה ערעורים שלא מתקבלים ..
    הם לא רואים את הילדים בכלל….
    סגרו מלא גנים,כדי לפוצץ את שאר הגנים..
    ואז תמיד יש להם תירוץ שהגנים מלאים…
    כנראה שלראש העיר פתח תקווה לא באמת מזיז החינוך בעיר שלו!!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר