שלום בן משה. צילום אילן חתוכה
שלום בן משה. צילום אילן חתוכה

שלום בן משה: "דרשנו בשלטון המקומי לפתוח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר"

ראש עיריית ראש העין, המשמש גם כיו"ר ועדת החינוך במרכז השלטון המקומי, מדבר על ההיערכות ל-1.9, על צמצום הפערים, ועל השינויים במערכת החינוך בראש העין. ראיון

פורסם בתאריך: 31.8.21 08:19

פרט להכנות האינטנסיביות לפתיחת שנת הלימודים בראש העין בצל הגידול באוכלוסיית העיר וגל הקורונה, לראש העירייה שלום בן משה יש תפקיד נוסף. בן משה הוא יו"ר ועדת החינוך במרכז השלטון המקומי, גוף חשוב שבטח עסוק מאוד מאוד גם הוא בכל מה שקשרו לפתיחת שנת הלימודים. בראיון מיוחד, 24 שעות לפני שהתלמידים חוזרים לכיתות, אומר בן משה על פתיחת שנת הלימודים במועד אל מול הקריאות שהיו לדחות אותה ל-1.10: "החלטת הממשלה הייתה נכונה וזו הייתה דרישתנו בשלטון המקומי".

האם אתה מרגיש שיש שיתוף פעולה מלא עם ארגוני המורים?

"יש שיתוף פעולה עם ארגון המורים הארצי ועם הסתדרות המורים. מתקיים דו שיח שוטף בעניינים שונים ומתקבלות החלטות בשיתוף פעולה מלא".

בוא נדבר על ראש העין, אלו שינויים/חידושים נראה השנה במערכת החינוך בעיר?

"השנה אנו פותחים 3 בתי ספר ו-20 גנים חדשים המצטרפים למערכת החינוך האיכותית של ראש העין. היעד שלנו הוא להעניק מגוון מענים למגוון אוכלוסיות. השנה אנו פותחים לראשונה בעיר בית ספר על יסודי לחינוך מיוחד בדגש על לקויות למידה וזהו דבר מרגש במיוחד. חוזקה של קהילה היא בהתייחסות לכלל החלקים המרכיבים אותה. בנוסף, ייפתח מסלול אנתרופוסופי בבית הספר לקיימות אפק, מגמה על אזורית של מוזיקה בחטיבות הביניים וכמו כן ייפתח לראשונה בעיר גן חב"ד. אנו מאחלים כמובן לכולם שנה מוצלחת ופורייה".

שלום בן משה משוחח עם תלמידים וצוות חינוך צילום דוברות העירייה

ראש העין גדלה וקולטת כל הזמן אוכלוסייה חדשה, האם ניתן לומר שבניית מוסדות החינוך בעיר מתבצעת בקצב המתאים ואין עיכובים?
"ראש העין קולטת אלפי תושבים, ופותחת עשרות מבני חינוך מידי שנה בהיקף עצום בכל קנה מידה. אנו עושים את מירב המאמצים בכדי לפתוח את מוסדות החינוך באופן המיטבי. כמובן שלעיתים יש אילוצים אבל אנו דואגים שכל תלמידינו ילמדו במוסדות החינוך הכי איכותיים שיש ובכיתות תקניות, ללא השכרת בתים פרטיים לכיתות, ללא קראוונים, ללא אילתורים בכלל".

כיו"ר ועדת החינוך במרכז השלטון המקומי, מה דעתך על מועד פתיחת הלימודים, האם צריך היה לדחות ל-1.10 כפי שחושבים חלק מהגורמים?
"החלטת הממשלה הייתה נכונה וזו הייתה דרישתנו בשלטון המקומי. לרשות המקומית יש את מירב הידע והניסיון כיצד לפעול ולהפעיל את מסגרות החינוך השונות בתקופת הקורונה נוכח ההיכרות המעמיקה עם התלמידים, צוותי החינוך וההוראה וההורים. כולנו ראינו מקרוב את השפעות הלמידה מרחוק במהלך הסגרים השונים. אני בטוח כי יש לפתוח את שנת הלימודים כסדרה תוך בקרה והקפדה ככל הניתן על בריאות התלמידים וצוותי ההוראה".

 

איך נערכו במרכז השלטון המקומי לפתיחת שנת הלימודים? האם בצל הקורונה ההערכות היא אחרת/שונה, ובמה?

"בשלטון המקומי וברשויות ברחבי הארץ ההערכות לפתיחת שנת הלימודים הייתה אינטנסיבית והרשויות השקיעו ומשקיעות משאבים גדולים מאוד ותשומת לב כדי להבטיח שהשנה תיפתח באופן תקין, ושצוותי ההוראה ערוכים ומוכנים. בנסיבות המיוחדות של פתיחת שנת לימודים נוספת בצל הקורונה, הרשויות הסיקו את הלקחים ולמדו מהניסיון כדי להבטיח ששנת הלימודים תתנהל באופן תקין בצל הקורונה".

האם ישנה תוכנית מסודרת לצמצום פערים לימודיים, רגשיים וחברתיים בין תלמידים? אם כן איזו ומה היא כוללת?
"הרשות בשיתוף עם הפיקוח של משרד החינוך עובדים מול כל מנהלי מוסדות החינוך על מיפוי פערים ומתן מענים. בעיר שלנו הפעלנו את בית הספר של הקיץ כולל החינוך העל יסודי והצלחנו לתת מענים לתלמידים. הוספנו קורסי תגבור למעברים בין שלבי הגיל וקבוצות רגשיות לקשיים המתגלים. בולט בהתמודדות הוא צוות חר"ש, חינוך רווחה ושירות פסיכולוגי חינוכי, המפגיש את כל אנשי המקצוע בעיר כדי לאתר מקרי קצה ולטפל בהם וכדי לתת ידע בידי קהילת החינוך להתמודד עם מצבי משבר. בתוך כך, יוצאים ניוזלטרים לקהילה, יש הרצאות וכנס חר"ש הראשון זכה לצפיות של מעל 500 משתתפים. הסיוע הוא סיוע רחב (הוליסטי) כדי שיינתן מענה רחב ומקיף וכמובן מתבצע בשיתוף ההורים בכל הנדרש".

האם יינתן דגש על הקניית מיומנויות למידה? אם כן איך זה יתבצע?
"הקניית מיומנויות למידה הוא חלק אינטגרלי מתוכנית הלימודים. בתי הספר מקדמים מיומנויות למידה המותאמות למאה ה-21 הן במרחבי למידה חדשניים והן במרחבי למידה וירטואליים. כמו כן, השנה תחום השפה יקבל מקום משמעותי ויינתן מענה להקניית מיומנויות".

מהו בעיניך מורה טוב?
בראייתי, מורה טוב הוא מורה הפועל מתוך תחושת שליחות, הרואה את הטוב בכל אדם ומאמין ביכולת לשנות ולהוביל. מורה המאמין בכל ילד ויודע להתוות לכל אחד ואחת מהתלמידים והתלמידות את הדרך המתאימה לו. בנוסף, מורה טוב הוא מורה שיודע איך להתמודד עם השינויים הפדגוגיים ויודע להפוך את ההוראה והלמידה למשמעותית מכל מקום ובכל זמן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלמוני

    רק חבל שלא שאלתם אותו על ההזנחה שהיתה במשך שנתיים בטיפול ליקויים חמורים באחד הגנים של החינוך המיוחד למרות התרעות חוזרות ועשרות דיוחים למוקד וגם לאגף החינוך.
    למה לא תוקנו הליקויים .
    אלא רק לאחר שנפצע ילד התחילו להזיז ענינים ורק לאחר שכתבה בגין הליקוים פורסמה בעיתונות.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר