אילוסטרציה של כיתה
קורונה. צילום אילוסטרציה א‏.ס‏.א‏.פ‏ קריאייטיב‏/INGIMAGE

פתח תקוה חוזרת ללימודים עם כ-67,000 תלמידים, כיתות ייחודיות ומתווה קורונה

שנת הלימודים תשפ"ב מתחילה היום בפתח תקוה עם מתווה מיוחד, כיתות רפואה, סייבר ועתודה מדעית, ומוכנות ללמידה היברידית. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 1.9.21 08:01

1 בספטמבר בפתח תקוה: יותר מ- 67,000 תלמידים פותחים הבוקר, רביעי, את שנת הלימודים תשפ"ב בעיר וליתר דיוק – 67,075. בהם 14,093 ילדים גנים, 28,762 תלמידים בבתי הספר היסודיים, 20,520 תלמידים בבתי הספר העל יסודיים, אשר ילמדו באחד מ-581 גני הילדים, 60 בתי הספר היסודיים ו- 24 בתי הספר העל יסודיים, בהתאמה. כ-3,700 תלמידי חינוך מיוחד ילמדו השנה ב-70 גנים, ב-14 בתי ספר וב-123 כיתות ברחבי העיר. למערכת החינוך בעיר, נוספו גם אנשי חינוך חדשים, סייעות, גננות, מורים, כוח עזר למורים ואנשי הנהלה, בהם גם 11 מנהלים ומנהלות חדשים וחוזרים.

תוכניות הלימוד החדשות בעיר: באגף גני ילדים יפתח השנה בית מוז"ה – מרכז אומנויות ברוח הגן העתידי. המרכז שיפתח ברחוב ריינס בחודש אוקטובר, ישמש הן את תלמידי הגנים בעיר והן את צוותי ההוראה ברמה הארצית, בשיתוף משרד החינוך. בנוסף, יפתחו השנה מעון (בשכונת יוספטל) ושני גנים (ביוספטל ובאם המושבות הוותיקה) שיפעלו בשיטת המונטסורי. הצוותים בגנים אלה עברו הכשרה והגנים יאובזרו בהתאם.

באגף לחינוך יסודי יחנכו את תכנית "החינוך על פי אלפא" העוסקת בחדשנות פדגוגית במציאות משתנה. כחלק מכך יוקם בית הספר הווירטואלי העירוני, שיאפשר לבתי הספר בעיר לקדם למידת העשרה ומיומנויות וכן יינתנו מענים דיפרנציאליים לנושא הפערים בהתייחסות רב גילאית באמצעות התנסות חווייתית, מחוץ לגבולות בית הספר.

בחינוך העל יסודי, יינתן דגש על למידה אקדמית, רב תחומית, המבוססת על אקו-סיסטם עירוני, המאגד שיתופי פעולה עם חברות הייטק, מרכזי רפואה ומוסדות האקדמיה בעיר וסביב לה. בנוסף, לקראת פתיחת שנת הלימודים פיתחה העירייה מגוון תוכניות לימוד ומגמות חדשות במוסדות החינוך בעיר. כך למשל: כיתת סמ"ל – סייבר, מנהיגות ולמידה טכנולוגית, בחט"ב ברנר, וכיתת רפואה בחט"ב פיינשטיין. בנוסף בכל חטיבה בעיר תפתח כיתת עמ"ט – עתודה מדעית טכנולוגית. כיתות אלה מצטרפות למסלולים נוספים הקיימים בעיר כמו כיתות מחוננים (בשש שנתי אחד העם), כיתות מופ"ת (ביצחק שמיר ובן צבי) וכיתת המוסיקה (בפיינברג-עלומים).

שיפוצי הקיץ: כ-40 מיליון שקלים הושקעו בשיפוצי מוסדות החינוך בעיר. השיפוצים שהחלו כבר בימי הסגר התחדשו במהלך חופשת הקיץ וכללו שדרוג מבנים, תחזוקה שוטפת למבנים ותיקים, אבזור וציוד חדיש לכיתות ולגנים, הצללות והתאמת כיתות וכן הנגשה של מוסדות חינוך, כולל התקנת מעליות. בין מוסדות החינוך ששופצו: בי"ס הוברמן, בי"ס קפלן, חט"ב בן גוריון, בי"ס אורנים, חט"ב בן צבי ועוד. בנוסף, הוקם מרכז לחדשנות, יזמות וטכנולוגיה בבי"ס קיבוץ גלויות שישמש את קהילת בית הספר וכלל בתי ספר היסודיים בעיר.

המתווה לאור הקורונה: בימים האחרונים חילקו בתי הספר וגני הילדים בעיר להורי התלמידים את בדיקות האנטיגן, שמטרתן לאתר תלמידים מאומתים לקורונה ולהבטיח כי התלמידים יתחילו את שנת הלימודים עם בדיקת קורונה שלילית עד 24 שעות לפני פתיחתה. יש לציין כי בהתאם להחלטת הקבינט, צוותי החינוך לא יוכלו להיכנס אל מוסדות החינוך ללא תו ירוק או תוצאת בדיקה מהירה בקהילה (אנטיגן) מ-84 השעות האחרונות (כ-3 ימים). בנוסף, לא תתאפשר כניסה של מי שאינו תלמיד למסגרת החינוכית, אלא בהצגת תו ירוק או תוצאה שלילית בבדיקת קורונה. עם זאת, כשמדובר בהורים, מנהל המוסד יוכל לאשר מקרים חריגים, בנסיבות המצדיקות זאת: קשיים רגשיים או נפשיים, מגבלה בריאותית או לצורך הסתגלות בשבעת הימים הראשונים של התלמיד במסגרת החינוכית. בכל מקרה, השהות מוגבלת ל-10 דקות לכל אחד מההורים, ובתנאי שלא יהיו יחד בו זמנית בתוך מבנה. בנוסף יש לציין, כי הלימודים החל מכיתה א' יתקיימו תוך עטיית מסכה הן על ידי התלמידים והן על ידי צוותי החינוך בחללים סגורים, ולמעט שיעורי ספורט.

היערכות ללמידה מקוונת: מערכת החינוך בעיר התכוננה במיוחד להיבטים של למידה מרחוק. כחלק מכך התקיימו עשרות השתלמויות בתחום הלמידה ההיברידית, שמשלבת למידה מרחוק עם למידה במסגרות רגילות. בנוסף, נשלחו לבתי הספר חומרי לימוד מתאימים ונבנה עבורם מערך סיוע עם אתגרי השנה, בשיתוף משרד החינוך. כמו כן, הוקצו לכל תלמידי כיתות ד' בעיר שעות עירייה לטובת צמצום פערים וקידום הישגים בשפה העברית, כך שבארבע שעות עברית תהיינה שתי מורות בכיתה והתלמידים יוכלו ללמוד בקבוצות קטנות.

 

ראש העירייה, רמי גרינברג: "אני נרגש לפתוח את שנת הלימודים תשפ"ב ומייחל בכל ליבי כי היא תאופיין בלמידה רציפה ופרונטלית בבתי הספר עד כמה שניתן. לקראת שנת הלימודים ביצענו התאמות ואנו נערכים ללימוד מקוון בחלק משכבות הגיל, בהתאם להנחיות משרד החינוך ובהתאם לצורך שיעלה. אין ספק שהתפשטות נגיף הקורונה אילצה את כולנו להתאים את הלמידה להנחיות המתקבלות ולפיכך נערכו כל מוסדות החינוך ללימוד מיטבי מרחוק במקרה הצורך".

יו"ר הנהגת ההורים, אנה נבות: "פתיחת שנת הלימודים זו חגיגה גדולה עבור ההורים שמתכוננים ומתרגשים, עבור הילדים ואני מקווה שהפתיחה תהיה מוצלחת למרות אי הוודאות והתקנות ההפוכות והמבלבלות של המדינה. נשמח ונתרגש וכמובן נמשיך להתמקד בדרישה העיקרית לשים דגש השנה על הפן הרגשי, הנפשי והחברתי שהוא החשוב ביותר להצלחה של התלמידים. נוכחנו לראות בימים אלה את הכאוס בבדיקות האנטיגן והסרולוגיות והבנו שאף אחד במדינה לא לוקח החלטה ואחריות על הילדים ולכן אין לנו ברירה אלא להיות אלה שמובילים לשמירה על קהילה בריאה ורק עלינו מוטלת האחריות החברתית ונמשיך לדאוג להם כדי שתהיה שנה טובה ובריאה לכל הורי ותלמידי העיר".

מערכת מלאבס מאחלת לכולם שנת לימודים פורייה, מהנה ובריאה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר