צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג לגן המצולם אין קשר לכתבה

"גן עצוב" | גן בפתח תקוה התרוקן כמעט לגמרי מילדים

גן ילדים בעיר נותר עם 11 ילדים בלבד, זאת לאחר שהעירייה אפשרה להורים שרצו לעבור בגלל טענות נגד הגננת. משרד החינוך: "ההורים לא פגשו את הגננת"

פורסם בתאריך: 1.9.21 11:24

עזיבה המונית: גן ילדים בפתח תקוה התחיל את השנה עם תשעה ילדים בלבד, לאחר ש-15 ילדים עזבו את הגן ועוד שניים בחרו שלא להגיע מטעמי קורונה. לכאורה מדובר במצב חלומי בו כל אחד מהילדים הנותרים בגן, יזכה לקבל את מלוא תשומת ליבה של הגננת. אך לא כך הדבר, הוריהם של הילדים שנותרו בגן טוענים כי מדובר במאבק בין עיריית פתח תקוה לבין משרד החינוך, שמתנהל על גבם של הילדים, כאשר העירייה גיבתה דרישה להחלפת הגננת, בעוד משרד החינוך מגבה אותה, מה שהותיר את הגן עם מינימום הילדים הנדרש בלבד.

בשיחה עם מלאבס מספרת אחת האימהות על כך שבנה שובץ לגן זה, אלא שבמהלך הקיץ גילתה שמרבית ההורים ביקשו לעבור לגנים אחרים, בגלל טענות שעלו כנגד הגננת. "ההורים מחו, וחלקם קיבלו מייל מהעירייה שמזמין אותם להגיש בקשה למעבר גן, בעוד העירייה טענה שמנסים להעביר את הגננת – דבר שלא צלח לבסוף", היא מסבירה. לדבריה, הסיבה לכך שהגננת לא הוחלפה נעוצה ככל הנראה בתפקיד נוסף שלה. "העירייה אפשרה לחלק מההורים להגיש בקשות העברה לגן אחר, וכך למעשה רוקנה את הגן", מציינת האם.

הורי הגן שנותרו ציינו כי בסופו של דבר הגננת לא הוחלפה והגן נותר עם 11 ילדים בלבד, שזהו המינימום הנדרש להפעלת גן עירייה, ולהם לא מאפשרים לעזוב. "התוצאה הסופית היא שבאותו מתחם פועלים מחד גנים מלאים עד כמעט אפס מקום ומאידך גן אחד מרוקן ועצוב", אומרת האם ומוסיפה כי "כל הילדים שהיו בגן הקודם של הבן שלי, עברו. הוא נותר בגן לבד, עם עוד 10 ילדים שהוא לא מכיר בכלל. וכל זה קרה ימים ספורים לפני תחילת השנה".

"ה‏גן הזה תלוי על בלימה", היא מסכמת, "מספיק שילד אחד חולה והשני בחופשה, ונותרים בגן ילדים בודדים בלבד". ואכן, כאמור, כבר ביום הראשון ללימודים נותר הגן עם תשעה ילדים סך הכל – שש בנות ושלושה בנים בהם בנה.

לשאלתנו האם הגישה בקשה להעברת בנה, השיבה האם: "כמובן שהגשתי בקשת מעבר, אבל לפי מה שנאמר לי, הוכרז על הגן 'עוצר יציאות' ע"י ראש העיר". ההורים מדגישים כי לאחר שהבינו כי הגננת נשארת, הם מבקשים שהעירייה תוסיף ילדים לגן הנוכחי או תפזר את 11 הילדים הנותרים בין יתר הגנים במתחם. מדובר בפתרון עליו חולקים הוריי יתר הגנים במתחם מחשש שיגרום לצפיפות בגנים שתפגע בכלל הילדים.

 

מדוברות העירייה נמסר: "לבקשת הורי הגן ראש העיר פנה למשרד החינוך בנוגע לתלונות שהועלו לגבי הגן ולאור המקרה המורכב אגף גני הילדים בעירייה אפשר תקופת זמן קצובה שבמסגרתה היה ניתן לשנות את השיבוץ מגן זה לגן אחר. נכון לעכשיו, לא ניתן לשבץ גם את הנותרים אשר סרבו להשתבץ במסגרת חלון הזמנים שניתן. זאת בשל העובדה כי כעת, לאחר שנסגרו השיבוצים, הדבר יעמיס באופן משמעותי על מצבת התלמידים שילמדו בשנה הבאה בגנים באזור".

ממשרד החינוך נמסר: "צר לנו על הטענות כלפי הגננת שעובדת לשביעות רצוננו. ההורים לא פגשו את הגננת והם אינם מכירים אותה. לא היו בעבר טענות כנגדה ולפיכך איננו מבינים על מה הטענות כלפיה מתבססות. יצוין כי שיבוץ הילדים לגן נעשה על ידי העירייה ומשרד החינוך אינו מעורב בכך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. אסתי

    זה הבעיה… שהיום עם כל המדיה… מספיק אמא אחת שלא הסתדרה עם הגננת תפיץ משהו נגדה בקבוצת ווטסאפ מקומית…. וכל ההורים מתברחשים….ומתלחשים ומרכלים..
    זה פשוט רצח בדם קר … ושפיכות דמים…

  2. רחליקה אם לארבעה

    חוצפה של הורים! אם אין טענות על הגננת אז שלא יחליטו מי תהיה ואם הוציאו את הילדים כי בא להם אז שישארו איתם בבבית! חצופים אחכ מתפלאים שיש החרמות תראו מאיפה מתחילים

  3. א.ב.פ.ת

    אם יש משהו אמיתי נגד הגננת תוציאו את זה , ואם אין לכם שום דבר רק שמועות אז תתבישו לכם.
    אתם מתחילים עם חרמות אל תתפלאו שהילדים גם עושים חרמות

  4. מלוס אנגלס המהממת

    לא מדנה מה הסיבה!! זה כמות הילדים שצריכה להיות בגנים מגיל 0 ועד כיתה יב!

  5. רחל

    כל הכבוד למשרד החינוך שמגבה את הגננת. עצוב לי על הגננת שצריכה לחוות שיימינג כזה.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עצוב לקרוא כתבה כזו לא נאמרה מילה אחת על הגננת בטח איזו אמא משועוממת מאלה שהילד שלי צריך לחבק כל הזמן רוצה יחס מיוחד גועל נפש שככה זה מתנהל לא נאמרה מילה רעה על הגננת ח6צפה של הורים שזרמו ללכת אחריה אותה אמא אין לכם עמוד שידרה ת ת ב י ש ו

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר