גן תדהר צילום באדיבות ההורים

"הילדים חזרו להרטיב": מחסור קיצוני בגננות בגן עירוני בעיר

הורי גן תדהר במחנה יהודה כועסים על היעדר גננות מתחילת השנה. "עושים איתנו קרקס, ממש", אומרת אחת האמהות. משרד החינוך: "הגן מלווה באופן הדוק על ידי הפיקוח"

פורסם בתאריך: 14.10.21 08:43

"הילדים חזרו להרטיב": הורי הגן העירוני תדהר בשכונת מחנה יהודה בפתח תקוה כועסים על היעדר גננות בגן מתחילת השנה. "עושים איתנו קרקס, ממש", אומרת אחת האימהות בגן. לדבריה, חודש וחצי מאז התחילה שנת הלימודים שהגן מתנהל ללא גננות. "הגננת המובילה של הגן, שהייתה אמורה לנהל אותו, הייתה בו אולי 4-5 ימים ובכל יתר הזמן הגיע צוות מחליף. בגן יש אמנם שתי סייעות ועוד סייעת רפואית, אבל זה לא מחליף ניהול של גן", היא מוסיפה.

למה נעדרו הגננות?
"יצא ששתי הגננות, המובילה והמשלימה, שיהיו בריאות, שתיהן בהריון מתקדם. אז פעם אחת למובילה היו בדיקות הריון, פעם אחרת לא הרגישה טוב אחרי חיסון, פעם נוספת הייתה בבידוד וכן הלאה. והמשלימה לא הגיעה בכלל".

לטענת ההורים בשל המחסור בגננות, למעשה מתחילת השנה הילדים לא חוו שום רצף לימודי ובינתיים הגן מתנהל כבייביסיטר עם צוות מתחלף, הילדים לא זוכים לטיפת יציבות ובשל כך חלקם חווים רגרסיות רגשיות בתחומים שונים. אם נוספת בגן מציינת: "פעם אחת הגיע להחליף מישהו שעושה ימי הולדת לילדים, פעם שנייה פנסיונר ובפעם שלישית מדריכת נוער שפשוט התייאשה ואמרה לסייעת 'הם ילדים קשים'. הם לא ילדים קשים – היא פשוט לא קיבלה הכשרה מתאימה להחזיק גן. מתחילת השנה ספרנו בערך שמונה מחליפים שונים, וזה כשאנחנו בסך הכל חודש וחצי מתחילת השנה ורוב הזמן היו חגים". האם מוסיפה: "אלו ילדים שעברו קורונה וסגרים, הם לא אמורים להתחיל ככה את השנה. הגענו למצב שיש ילדים עם רגרסיות – שחזרו להרטיב ביום ובלילה, שנכנסים לגן בבכי ועוד".

לדברי אחת האמהות, בסופו של דבר כל ניהול הגן "נופל" על כתפיה של הסייעת הקבועה. "המזל שלנו שהסייעת מאוד חזקה. אבל זה לא התפקיד שלה להעביר מפגשים או לדאוג להעביר תכנית לימודית ותכנים פדגוגיים. צריך רצף לימודי בגן וזה פשוט לא קיים. בנוסף, בגלל שהן 3 סייעות, מדי פעם לוקחים את הסייעת השנייה למלא מקום בגנים אחרים".

לדברי ההורים, מדובר בגן עירוני, חד שנתי, בגילאי טרום חובה ובו לומדים 31 ילדים וילדות. "יש לנו בגן שני ילדים אלרגיים ברמה מסכנת חיים", אומרת אחת האמהות, "אז אמנם אנחנו כהורים נרתמים למצב, אבל כל איש צוות מחליף שמגיע לגן, לא יודע את זה, ועלול להגיע עם כריך או משהו אחר מסכן חיים עבורם".

האם פניתם לגורמים המפקחים על הגן?
"אנחנו בקשר עם המפקחת, ממנה קיבלנו תשובה שהיא 'על זה'. התשובה הזו לא מספקת אותנו. כרגע על פי התכנון, צפויה להגיע גננת זמנית שתחליף את הגננת המובילה עד שתצא לחופשת לידה רשמית. אח"כ יביאו גננת זמנית אחרת שתחליף אותה עד שתחזור מחופשת הלידה ולקראת מאי-יוני תחזור הגננת המובילה. כלומר, במקרה ה'טוב' מעכשיו ועד סוף השנה הילדים יחליפו 3 גננות, וזה לפני שדיברנו על החלפת הגננת המשלימה. הילדים שלנו כמהים ליציבות. אנחנו דורשים שמשרד החינוך ימצא פתרון קבוע מעכשיו ועד לסוף שנת הלימודים".

 

ממשרד החינוך נמסר: "הגן מלווה באופן הדוק על ידי פיקוח משרד החינוך. בגן שובצו מנהלת גן וגננת משלימה. לצערנו הגננת המשלימה חלתה בקורונה ונאלצה להיעדר תכופות מהגן ובמקביל גם הגננת החלה להרגיש לא בטוב ונאלצה להיעדר הרבה לפני המתוכנן. מצב לא צפוי זה, חייב את הפיקוח על הגן לשבץ ממלאות מקום יומיות. אלו לוו באופן אישי על ידי מנהלת הגן והמפקחת. במהלך התקופה האחרונה צוות הפיקוח ביקר בגן ושמר על תקשורת פתוחה מול ההורים תוך מתן יציבות לילדים. עם יציאתן הרשמית של מנהלת הגן והמשלימה לחופשת לידה, תכנסנה לתפקיד הגננות המחליפות והקבועות כמתוכנן ובהתאם לנהלים".

מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה פועלת אל מול המפקחת האזורית של משרד החינוך, האמונה על שיבוץ הגננות, כדי למצוא פתרון בהקדם למצב שנוצר. במקביל, העירייה משבצת בגן בכל יום סייעת נוספת אשר תתגבר את הסייעת הקבועה שעובדת בגן ותשלים את המחסור בגננת. יודגש כי מילוי המקום ע"י הסייעת מתבצע בהתאם לדיווח שמתקבל אודות היעדרות הגננת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מריה

    פשוט בושה שזה תגובה של מערכת חינוך .
    סייעת לא מחליפה גננת . הילדים צריכים יציבות ואין כי אין גננת .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר