גן ילדים צילום אילוסטרציה pixabay

עיצומים של הסתדרות המורים נגד העירייה: איום שגנים ייפתחו ב-10:00

הסתדרות המורים מחריפה את העיצומים נגד העירייה, בשל טענות על התנהלותה בנוגע להצבת סייעת שניה בגנים וניוד סייעות למילוי מקום מגן לגן. העירייה: "אנו מפעילים מערך חסר תקדים"

פורסם בתאריך: 2.11.21 13:14

מסוכסכים: הסתדרות המורים מחריפה את העיצומים נגד עיריית פתח תקוה. בסוף השבוע האחרון הודיעה לגננות בעיר יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון, כי "כל גן שבו תתבקש גננת לעבוד בתקן חסר, אזי אותו הגן יפתח בשעה 10:00. גננת שגנה יפתח בשעה זו, לא תגיע לגן לפני השעה 10:00. על הגננת להודיע להורים ברגע שהיא יודעת על המחסור בסייעת".

הודעתה של דדון מגיעה על רקע סכסוך עבודה שהוכרז בפתח תקוה בחודש שעבר, בעקבות טענות של ההסתדרות על התנהלות הרשות בכל הנוגע להקצאת סייעת שניה לגני הילדים. על פי טענות ההסתדרות, עיריית פתח תקוה מתנהלת באופן בעייתי. דדון אמרה: "העירייה לא שולחת בכל מקרה סייעת מחליפה לסייעת נעדרת, ולעיתים מוציאה סייעת מגן אחד ומעבירה אותה לגן אחר. כך הגן המקורי של הסייעת השנייה נותר עם סייעת אחת בלבד ולא עם שתיים כפי שמחייב התקן. התוצאה היא ירידה באיכות ההוראה, טיפול פחות טוב בילדים ועומס על הגננות והצוות החינוכי".

ענת דדון, יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים. צילום הסתדרות המורים

לדברי דדון כל הפניות לעירייה לא קיבלו מענה הולם וגם משרד החינוך התבקש להתערב אולם עד כה לא עשה דבר. דדון קוראת לעירייה להתעשת ולהקצות את הסייעת השנייה בכל גן עירוני כדי להבטיח את איכות ההוראה בגנים ואת הטיפול הטוב בילדים.

מדוברות העירייה נמסר: "מדובר בסכסוך עבודה ארצי אשר במסגרתו מתקיים דין ודברים בין משרד החינוך להסתדרות המורים. לצד זאת, עיריית פתח תקוה, בשונה מרוב הרשויות בישראל, מפעילה מערך סייעות חסר תקדים בהיקפו אשר מכסה חוסרים גם של גננות, אשר, כידוע, עובדות תחת משרד החינוך. מינהל החינוך בעירייה משתמש בסייעת השנייה למילוי מקום אך ורק כאשר מוצו כל הניסיונות האחרים והאלטרנטיבה היחידה שנותרה, שתמנע סגירת גן, היא הוצאת הסייעת מגן עם 2 סייעות לטובת מילוי מקום בגן עם החוסר. הדבר נעשה על פי הנחיות משרד החינוך ועל כן סכסוך העבודה בנושא השימוש בסייעת שניה למילוי מקום שמונע סגירת גן – אמור להיסגר בשיח בין משרד החינוך להסתדרות המורים. על כל פנים, עיריית פתח תקוה תפעל על פי הנחיות משרד החינוך בעניין. יודגש כי מילוי המקום של הסייעת השנייה נעשה במקרי קיצון ורואה את טובת התלמידים בלבד – בכך שעל ידי פעולה זו ניתן לשמור על רצף לימודי בגנים".

בהסתדרות המורים ציינו כי בראש העין הושג הסדר בנושא מול העירייה.

ממשרד החינוך לא התקבלה תגובה לטענות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מיקי.

    הפתרון פשוט , לפטר ממנגנוני העירייה המנופחים עם "עובדים" לא יעילים שמושכים משכורת ותנאים ,טיולים , נופשונים ובמקומם לתת אפשרות לעבוד יום מלא לסיעות .

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תבטלו את כפיית התו הירוק ואז יחזרו סייעות קבועות למערכת הן לא מגיעות בגלל הכפייה והשכר הנמוך

  3. חנהלה

    חחח מתות על עצמן אבל שגננת לא מגיעה הסייעת נשאקת לבד עם 30 ילדים ויותר גם עד השעה 10

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר