ילדה, אילוסטרציה, למצולמת אין קשר לכתבה, צילום Kmiragaya depositphotos.com
ילדה, אילוסטרציה, למצולמת אין קשר לכתבה, צילום Kmiragaya depositphotos.com

"אני מרגישה שונה ומושפלת" | א' בת ה-11 עוברת חרם ארוך, אך הערב תחגוג יום הולדת

אנשים טובים: בזכות מיה מסילתי ממעגל נשים ואנשים נוספים תתקיים הערב מסיבת יום הולדת מיוחדת לילדה, שמספרת באומץ על מה שהיא עוברת בבית הספר בראיון קורע לב

פורסם בתאריך: 4.11.21 16:30

זה שנה וחצי ש-א' בת ה-11 מפתח תקוה עוברת חרם קשה על ידי בני כיתתה. לאחרונה כאשר ביקשה מאימה לחגוג יומולדת כמו שאר בני כיתתה, האם הציעה לחגוג בחגיגה צנועה ובהתאם ליכולתה הכלכלית של המשפחה עם חטיפים, עוגה וסרט. אך כאשר הילדה הודיעה על החגיגה בכיתה, הודיעו לה "חבריה" לספסל הלימודים, כי הם לא מתכוונים להגיע. בשיחה עם מלאבס משחזרת הילדה באומץ לב יוצא דופן את ההתרחשות: "ממש רציתי להזמין אותם לחגוג איתי, וכשהזמנתי הם שאלו מה יהיה ואמרו שאם לא יהיה מפל שוקולד ודונאטס, הם לא באים וגם יאשימו אותי שבכלל לא הזמנתי אותם", אומרת א'.

איך זה גרם לך להרגיש?
"לא נעים. גם בשיעור ספורט כל הזמן היו שואלים מי מגיע ליום הולדת שלי וכל אחד אמר שהוא לא רוצה כי 'זה רק סרט ועוגה'".

א' מספרת על מקרים נוספים בהם בני כיתתה השפילו והתעמרו בה: "באחד הימים ראיתי בהפסקה שתי ילדות מהכיתה שלי ואחת מהן בכתה. שאלתי מה קרה ואם אפשר לעזור? אז הן אמרו לי 'לכי מכאן, לא צריך את הטובות שלך. לא צריכים אותך פה'. אני מרגישה שונה, מושפלת ומוחרמת. בהפסקות אני לבד או שאני משחקת עם בת דודה שלי וחברות שלה, שהן בכיתה א'. זה משפיל, כי הן גם לא מהכיתה שלי וגם קטנות ממני".

סיפרת למורה?
"סיפרתי לאמא ואמא סיפרה למורה. אני מפחדת לספר למורה, כי אז הילדים מאשימים אותי על דברים שאני לא עושה. הם משקרים לה על דברים שאני לא עושה".

אימה של א' מספרת כי כאשר פנתה למחנכת הכיתה לבקש את עזרתה ולרתום את הילדים ליום ההולדת: "אתמול, בפעם הראשונה המורה התערבה בעניין יום ההולדת ושאלה את התלמידים איך הם היו מרגישים אם לא היו באים ליום הולדת שלהם", מספרת האם. ו-א' מוסיפה: "בכיתה הם ענו שזה לא נעים, אבל אחר כך בהפסקה הם צעקו עליי – למה סיפרתי למורה ושאני ילדה רעה, שלא נותנת להם לעשות כיף ולהשפיל אותי".

לטענת האם במשך כל התקופה היא נהגה לפנות למחנכת שתעזור לילדה, אך זו מנגד ציינה שהיא בשליטה ומטפלת בדברים. אלא שבפועל הילדה הלכה וקמלה. "אני חושבת שחלק גדול מזה שהיא לא מצליחה להשתלב חברתית, תלוי גם במורה. א' היא ילדה של אהבה והיא ביקשה אהבה בכיתה ולא קיבלה. בבית אני כל הזמן מרימה לה ומזכירה לה שהגלגל יתהפך. היא ילדה עם ביטחון, אם זה בשכונה או במשפחה, אבל ברגע שהיא מגיעה לבית הספר היא קורסת לי. רמסו אותה נפשית".

האם משתפת אותנו כי לפני שבועיים מצאה בתיק של בתה פתק בכתב ידה: "היא כתבה על הפתק באדום 'לא לפתוח בבקשה'. במקרים כאלה אני יודעת שהיא זועקת לעזרה ושאני חייבת לפתוח. בתוך הפתק היה כתוב – 'למה אני צריכה בבוקר להתחרט שיצאתי מהבית בגלל הכיתה, למה אני צריכה לסבול?'", מספרת האם בקול חנוק מדמעות. ובתה מוסיפה כי בבקרים היא מתחננת לאמה שלא ללכת לבית הספר: "קשה לי מאוד ללכת לבית ספר, אני הולכת כדי ללמוד, אבל מבחינה חברתית קשה לי, התלמידים רבים איתי ומתגרים בי".

מיה מסילתי, מעגל נשים, צילום פרטי

אבל לא הכל רע. הערב, חמישי, תחגוג א' בסופו של דבר את מסיבת יום ההולדת. בין האורחים שצפויים להגיע לאירוע: אסי בוזגלו ושחקנים ממחלקת הנוער של הפועל פתח תקווה, ששמעו על הסיפור ונרתמו להגיע ולשמח את הילדה. "לא הסכמתי שהאירוע הזה יהפוך להיות הקיץ של אביה", אומרת מיה מסילתי תושבת פתח תקוה, מתנדבת במעגל הנשים בעיר ומי שאחראית על הפקת אירוע יום ההולדת של הילדה. "בשנים האחרונות אני מתנדבת במעגל נשים. זה מקום שהפך לבית, בזכות הנתינה והנשים המהממות עם הלב הענק שלהן. נחשפתי ללא מעט בקשות לסיוע, אבל המקרה הנוכחי, נכנס לי ללב חזק. הלב נשבר! במשך שנה וחצי הילדה הזו שקופה בבית הספר".

מסילתי מספרת כי היא נחשפה לסיפור מתוך היכרות עם אמה של הילדה: "אני מלווה את המשפחה כחלק מפרויקט של חלוקת סלי מזון שאנחנו מקיימים בהתנדבות. האמא פנתה אליי בהתחלה כי היא רצתה להרים מסיבת יום הולדת צנועה עם חטיפים, עוגה וסרט. אבל אז היא סיפרה לי שילדי הכיתה לא מתכוונים להגיע ושהילדה עוברת חרם בבית הספר".

מסילתי מציינת כי היא כל כך הזדעזעה מהדברים שסיפרה לה האם ומיד החליטה שהיא לוקחת פיקוד ומרימה לילדה יום הולדת מהסרטים. "העליתי פוסט ותייגתי כמה אנשים טובים, בתקווה שיעזרו להרים יום הולדת מכבדת ושיארגנו ילדים. במהירות הפך הפוסט ויראלי. הרשת החברתית הוכיחה את כוחה לדברים טובים וכולם נרתמו למען הילדה ותרמו באהבה: כיבוד, עוגה, הפעלה חגיגית, מתנות ועוד … כמות הטלפונים וההודעות חיממה את ליבי. מרגש אותי מאוד לפגוש אנשים טובים באמצע הדרך, לקבל המון!!! סרטונים של אומנים רק כדי לשמח את הילדה המתוקה. היום בערב נחגוג לילדה יום הולדת שהיא לא תשכח להמון זמן ואני גאה ונרגשת להמשיך בעשייה ולהיות חלק ממעגל נשים שכל כולו אהבה לזולת! ומודה לכל התורמים, שהם דוגמה חיה לעם ישראל היפה ולאהבת חינם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ילדה מהכיתה

    אני מהכיתה ומהצד כולם משתפים אותה למעריצים אותהההה אז לא להאמין לכל מילה שלהם זה סתם שקר והיא עושה את זה בשביל מפורסמים

  2. אמא

    שקרנים הבת שלי מהכיתה שלה לא עושה עליה חרם חזרה בוכה מהיום הולדת כי גרשואת כול הכיתה ממש השפלה
    בושה שמחמיצים את המורה שלה מורה טוב לב זהב ממש חוצפה

  3. שם בדוי

    אני ילדה מהכיתה שלה וכל הכיתה באה ליום הולדת שלה לשמח אותה ובסוף כל בנאדם שעובר אמר לנו שאנחנו עושים עליה חרם ואז מצאנו את הכתבה בושה לשקר כשאנחנו לא עושים עליה חרם

  4. רוני

    הכתבה פשוט מזעזעת ולא מספרת מה שבאמת קרה. הילדה בכלל לא עברה חרם. וזה שצעקתם על הילדים מהכיתה שלה לצאת אחרי שהם הביאו מתנה? זה שאישה מבוגרת פשוט צרלה עליהם? ברור שלא תוסיפו 🙂

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר