השלטים בבית ספר אריק איינשטיין, צילום פרטי

ההורים כועסים: שלטים בבי"ס אריק איינשטיין קוראים לילדים להתחסן

ראשי הנהגת ההורים במכתב לגרינברג: "מדובר בילדים צעירים, זה יוצר סיטואציות חברתיות לא פשוטות". העירייה: "הרשויות המקומיות התבקשו לקדם את נושא החיסונים בתוך בתי הספר"

פורסם בתאריך: 9.12.21 15:56

שלט מעורר מחלוקת נתלה הבוקר, חמישי, בבית החינוך "אריק איינשטיין" בנווה גן, ובו קריאה לתלמידים להתחסן נגד הקורונה. ההורים וראשי הנהגת ההורים שגילו על כך, פנו למנהלת, פזית רייכר, בבקשה להסיר את השלט בטענה כי תלייתו לעיניי התלמידים מציירת לחץ חברתי שמקומו אינו בבית החינוך. "לילדים אין באמת מעורבות או החלטה האם יתחסנו או לא", מסבירים ההורים. בעקבות פנייתם, ביקשה המנהלת מראש העירייה, רמי גרינברג, להוריד את השילוט, אך נענתה בסירוב. הורים אמרו כי עלפי הידוע להם, ייתכן כי שלטים דומים ניתלו בבית ספר נוסף בעיר.

בתגובה שיגרו ראשי הנהגת ההורים מכתב מטעמם לראש העירייה גרינברג, בו כתבו: "הדיון הוא אינו האם להתחסן או דעתו האישית של כל אחד מנציגי הנהגת ההורים. אם יש מבחינתך החלטה לחשיפה ציבורית, צריך לחשוב על המיקום הנכון שלא חלילה יבצע את האפקט ההפוך והבלתי נמנע הדרה חברתית של ילדים בגילאי בית ספר יסודי. חשוב לציין שהמקום בו נתלה השלט הוא לעיני הילדים בלבד! בבית החינוך הילדים רואים את זה, הם לא אלו שאמורים להיכנס לפוליטיקות או אצל מי בבית כן או לא מסכימים לחסן. הם אינם מקבלי ההחלטות. פרסום לעיניהם של קטינים אינו דומה או שווה ערך לפרסום לעיני מבוגרים אשר דעתם מיושבת. אנו מבקשים בכל לשון של בקשה להסיר את השלט שמקומו אינו בתוך בית החינוך".

השלט בבית ספר איינשטיין בנווה גן צילום פרטי

יפית לוי, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, אמרה: "תליית השלטים בכניסה לבית הספר הינה הצהרת כוונות להכנסת השיח לחברת הילדים, ללא תיווך הולם והסברה חינוכית. תלמידי בית החינוך בגילאי 6 -12 הינם ילדים צעירים, ללא מודעות מיטבית לטיעוני בעד ונגד והם נחשפים לנושא שאין להם היכולת להשפיע עליו, היות וזה החלטת ההורים בלבד. חשוב לציין שהתנגדות הנהגת ההורים והורי בית החינוך אינה קשורה להבעת עמדה בעד או נגד חיסון הילדים, כל משפחה תחליט בינה לבין עצמה ותחשוף את הילדים לנושא בהתאם להחלטתם האישית. ברגע שזה נכנס לכותלי בית הספר, לכיתות ולמסדרונות זה יוצר סיטואציות חברתיות לא פשוטות אשר קיימות ממילא אצל הילדים ומוקצנות בחטיבות ובתיכונים בעיר, במיוחד לאחר תקופת הקורונה בה הילדים לומדים מחדש לחוות ולייצר סיטואציות חברתיות תקינות. למיטב ידיעתנו לא יצאה הנחייה גורפת מטעם משרד החינוך לתליית השילוט וראש העיר בוחר להכניס את הנושא לתוך בתי הספר היסודיים עם לוגו עירוני. זה מייצר מצב שהוא בעייתי, שכן מבירורים שנערכו התברר שלא כל מוסדות החינוך בעיר תלו את המודעות ואנחנו סבורים שאת המשאב יש להפנות להורים ולא לייצר לחץ חברתי בקרב הילדים".

מדוברות העירייה נמסר: "בהתאם להנחיות משרד החינוך והבריאות ופיקוד העורף, התבקשו הרשויות המקומיות לקדם את נושא החיסונים בתוך בתי הספר, כפי שנעשה בכל הארץ. ככל שעולות טרוניות, יש להפנות אותן לגורמים הרלוונטיים. הנתונים הברורים שהועברו מצד משרד הבריאות שלשום, מראים כי 70% מהחולים בעיר הם מתחת לגיל 16, כאשר מתוכם הרוב נעים סביב גילי 8 – הגיל המעודכן למתן חיסונים. כמו כן, מבין כ- 130 מאומתים בעיר, 87% אינם מחוסנים כלל או שהחיסון השני פג תוקפו. יעילות החיסונים אינה מוטלת בספק ועל כן אנחנו ממליצים לכל מי שטובת בריאות התלמידים לנגד עיניו לפעול כדי לשכנע את הזכאים לחיסון לעשות זאת בהקדם".

תגובת משרד החינוך תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מחוסן, אבל לא בכפייה

    לא ברור מי מההל את בית הספר הזה, העירייה או המנהלת? מנהלת רצינית היתה פשוט מורידה את השלט וזהו. שראש העיר יתלה שלטים בשטחים הציבוריים ולא בתוך הבתי ספר.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר