בתמונה משמאל - שני מאור במאית ומפיקה, ד"ר מאור גלאור מרכז מגמה, יפית מאור (אימם של שני ודולב) עוזרת הפקה ודולב מאור צלם

כבוד: מקום ראשון לסרט של תלמידי אחד העם בפסטיבל ארצי | צפו בסרט

הרעיון לסרט עלה בעקבות אירוע מפחיד במרכז העיר. ד"ר מאור גל-אור, מרכז מגמת הקולנוע בבית הספר: "אני גאה מאוד בעשייה החברתית, החינוכית והקולנועית של תלמידי המגמה"

פורסם בתאריך: 19.12.21 08:38

כבוד: הסרט "אָמֶה" של תלמידי מגמת הקולנוע בתיכון "אחד העם" בפתח תקוה, זכה במקום הראשון בתחרות ארצית בפסטיבל קולנוע סולידריות לזכויות אדם. בעקבות זכייתו נבחר הסרט על ידי האיחוד האירופי והוא יוקרן ויופץ במדינות האיחוד.

הסרט, "אָמֶה" הוא סרט מסע לילי אפל ברחובות תל אביב, החוגגת את יום העצמאות 73 לישראל. מאנאשה, מחפשת את אמה, עובדת זרה, שלא חזרה הביתה מהעבודה. מסמך חברתי מצמרר אותו ביימה והפיקה שני מאור בוגרת מגמת הקולנוע, אשר בימים אלה ממתינה להתגייס לצבא, במקביל ללימודי קולנוע באוניברסיטה. את הסרט צילם אחיה הקטן דולב מאור וערכה דנה למקה תלמידת כיתה י' במגמת הקולנוע בבית הספר.

לצפיה בסרט היכנסו כאן:

בשיחה עם מלאבס מספרת שני כי הרעיון לסרט עלה בעקבות סיטואציה אליה נחשפה והותירה עלייה את חותמה. "לפני כשנה הייתי עם אבא שלי באזור רחוב שפיגל, במרכז העיר, כשלפתע הגיח מאחורינו וואן שנסע במהירות ונעצר בפתאומיות ליד אדם שנראה כמהגר. יצאו מתוך הוואן מספר אנשים, בדקו את התעודות של האיש, שנראה מאוד מפוחד והעלו אותו על הוואן" היא נזכרת.

שני מסבירה כי בעקבות אותו מקרה, היא החלה לחקור את נושא המהגרים תוך מחשבה בעיקר על ילדי המהגרים ומה קורה להם. "תהיתי לעצמי אם ככה אדם מבוגר מפחד, מה קורה כאשר מדובר בילד?" היא מציינת ומוסיפה "התחלתי לחקור את הנושא וגיליתי שכאשר עוצרים את הילדים, הם מוחזקים בצפיפות ובתנאים לא הגייניים, אפילו בתקופת הקורונה. גיליתי שהילדים יוצאים עם המון טראומות בעקבות המעצרים האלה"

 

 

לדבריה, בעקבות המחקר היא החליטה ליצור סרט בנושא כדי להציף את הבעיה. "ההשראות שלי מגיעות מעולם הדוקו-אקטיביסטי, הריאליסטי שבא להציג את התופעות החברתיות ולשנות מציאות. אני מקבלת השראה מבמאים כמו דורון צברי ומייקל מור" היא אומרת ומציינת כי בחנוכה האחרון הסרט הגיע לשלב הגמר בפסטיבל לקולנוע בינלאומי לסרטי תלמידים בסנטוריני – יוון Camera ZiZanio. בו התמודדה הנבחרת מול מדינות כמו: מקסיקו, פרו, ארצות הברית, סינגפור ומצרים.

ד"ר מאור גל-אור מרכז מגמת הקולנוע בבית הספר מציין כי הוא נרגש וגאה בתלמידיו: "התלמידים יצרו סרט חברתי מרגש, ייחודי באמפטיה שלו לבעיות ילדי העובדים הזרים. עשיר מאוד מבחינה קולנועית. אני גאה מאוד בעשייה החברתית, החינוכית והקולנועית של תלמידי המגמה". לדבריו, בימים אלה המגמה, שהינה על-אזורית, פותחת מחלקה חדשה גם לאנימציה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר