צוות הסרט הפסקת פרסומות, תיכון אחד העם משמאל לימין יובל חופי, עלמה בוביס, דנה למקה, מאור גל אור, לידור פישר.
צוות הסרט הפסקת פרסומות, תיכון אחד העם משמאל לימין יובל חופי, עלמה בוביס, דנה למקה, מאור גל אור, לידור פישר.

"הפכנו למותג" | הישג נוסף למגמת הקולנוע בתיכון אחד העם

הסרט העלילתי 'הפסקת פרסומות' של תלמידי כיתה י"ב, עלה לשלב הגמר בתחרות היצירה הצעירה ע"ש וים ון ליר בפסטיבל הקולנוע בירושלים

פורסם בתאריך: 15.7.22 08:58

הישג נוסף: הסרט העלילתי 'הפסקת פרסומות' של תלמידי כיתה י"ב במגמת קולנוע בתיכון 'אחד העם', עלה לשלב הגמר בתחרות היצירה הצעירה ע"ש וים ון ליר בפסטיבל הקולנוע בירושלים. מתוך 140 סרטים שנשלחו לתחרות, עלו לשלב הגמר 16 סרטים, בהם הסרט של אחד העם. המגמה, בניהולו של מרכז המגמה ד"ר מאור גל-אור, רושמת הישג נוסף.

העלייה לשלב הבא בתחרות הגיעה בתזמון מיוחד, מספרת דנה למקה שערכה את הסרט: "ממש כמה דקות לפני שהתחיל מועד ב׳ במתמטיקה, יובל הבמאי ואני, היינו במסדרון בית הספר, חיכינו שיגיע המשגיח כשיובל קיבל טלפון ממאור – רכז המגמה. מאור בישר לנו את החדשות הטובות והתחלנו לקפוץ מהתרגשות. השקענו המון בסרט ולשמוע את החדשות היה כל כך משמח".

אחד העם, פוסטר הסרט הפסקת פרסומות צילום: עלמה בוביס, עריכה: דנה למקה

אחד העם, פוסטר הסרט הפסקת פרסומות צילום: עלמה בוביס, עריכה: דנה למקה

בהכנת הסרט השתתפו יובל חופי שביים, שיחק וכתב את התסריט יחד עם עלמה בוביס, שגם צילמה ושיחקה, דנה למקה ערכה ולידור פישר הפיק. הסרט הוכן בניצוחו של מרכז המגמה, ד"ר מאור גל-אור. בשלב הגמר יש סרטים עלילתיים לצד סרטים תיעודיים, "הפסקת פרסומות" הוא כאמור סרט עלילתי ועל המקום הראשון בגמר הפסטיבל יתחרה עם עוד שמונה סרטים עלילתיים אחרים.

היכנסו כאן לצפות בסרט

זאת לא הפעם הראשונה שהשם של המגמה עולה לכותרות בהקשר של הצלחה. מדובר בפעם השמינית ברציפות שהמגמה מצליחה להעפיל לשלב הגמר בפסטיבל הקולנוע בירושלים, מתוך המוני סרטים שנשלחים לוועדה הממיינת. "הפכנו למותג", אומר ד"ר כל-אור.

הסרט הזה התחיל מסיעור מוחין שקיים צוות הסרט בזום, באוקטובר 2021. מספר יובל חופי, במאי הסרט שגם משחק בו: "פתאום אמרתי 'וואו אני שונא פרסומות, בואו נהפוך את זה למשהו מצחיק'. רצינו להעביר את הרעיון שהעולם שלנו מלא בפרסומות והתלבטנו איך להביא את זה לביטוי". עלמה בוביס, צלמת הסרט, מוסיפה: "חשבנו איך להעביר את המסר הביקורתי שבסופו של דבר, כולנו מובלים לצריכה בלתי פוסקת. החלטנו לעשות את זה בצורה של קומדיה בשביל להנגיש את הנושא החשוב לקהל הצופים".

 

לאחר אותה פגישה בזום, החלו יובל ועלמה לעבוד על פיתוח התסריט שעבר לא מעט שינויים במהלך העבודה עליו. התהליך כולו ארך כארבעה חודשים וכלל גם קשיים בדרך, כפי שמתאר יובל: " לעשות סרט זו עבודה לא פשוטה ואני חושב שהתגברנו על כל הקשיים יחד, בשיתוף פעולה עם מאור והצוות".

ואיך נבחר שם הסרט? "כולנו מכירים את הביטויים 'מיד נשוב לאחר הפרסומות' או 'פרסומת אחת וחוזרים' ודומיהם", מספרים חברי הצוות. "מעבר לזה שבחרנו בשם שכולם יכירו ושירמוז על עלילת הסרט, רצינו להעביר מסר אירוני – הפרסומות נמצאות סביבנו בכל מקום ולא רק בהפסקות בשידורים כלשהם. האמת היא, שאין דבר כזה "הפסקה" של פרסומות כי הפרסומות הן 24/7, לא מפסיקות לעולם".

מרכז המגמה, ד"ר מאור גל-אור, אומר: "אני מאוד גאה בתלמידים, עשו עבודה מאוד מקצועית עם אמירה וגם מבחינה קולנועית הוא מושלם. וכל הכבוד לכל הצוות. אני גאה בבמאי, בצלמת, במפיק, בשחקנים, בעורכת המדהימה. כולם עשו את המקסימום ועבדו בצורה מקצועית".

לידור פישר, מפיק הסרט: "זו ההזדמנות גם להוקיר למאור תודה על שליווה אותנו לאורך כל הדרך, גם כשהיה קשה ולא פשוט, ובלעדיו לא היינו מגיעים לאיפה שהגענו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר