אמיר פוני (צילום אילן בשור) ועדן גמליאל (צילום פרטי)
אמיר פוני (צילום אילן בשור) ועדן גמליאל (צילום פרטי)

הדרמה בעיצומה: האם תהיה שביתת מורים? ראיון עם יו"ר הסתדרות המורים בפתח תקוה

אמיר פוני מדבר על מה שצפוי ב-1 בספטמבר. וגם: מה חושבת יו"ר מועצת התלמידים בפתח תקוה על מאבק המורים?

פורסם בתאריך: 30.8.22 08:25

כמו בערים רבות ברחבי הארץ, גם בפתח תקוה תלמידים רבים, הורים ומורים, דרוכים לקראת ה-1 בספטמבר בתקווה ששנת הלימודים תיפתח כסדרה. כרגע המאבק רחוק מלהסתיים. יו"ר מועצת התלמידים העירונית, עדן גמליאל, ויו"ר הסתדרות המורים בפתח תקוה, אמיר פוני, משתפים אותנו בתחושותיהם בשל המצב.
בניגוד אולי למצופה, גמליאל טוענת שתלמידים רבים מאוכזבים וחוששים מכך ששנת הלימודים עלולה שלא להיפתח כסדרה. "אחרי חודשיים, רובנו מיצינו את החופש", היא אומרת. "התלמידים רוצים לחזור ללמוד וחוששים שאם שנת הלימודים לא תיפתח בזמן, הם לא יספיקו ללמוד את כל החומר כמו שצריך. אנחנו רוצים לחזור לחברים, לשגרה. חוץ מזה אחרי שנתיים של קורונה ולימודים לא סדירים קיווינו שהשנה סוף סוף תהיה לנו שנת לימודים רגילה".

אתם לא תומכים במאבק המורים?
"אנחנו תומכים בהם ומבינים אותם, אבל עד גבול מסוים. אנחנו תומכים במאבק שהוא הגיוני ולגיטימי, עד שהוא פוגע בנו, בתלמידים".

מה אתם מתכוונים לעשות אם תהיה שביתה?
"בדיוק בימים אלה אנחנו מתכנסים ומנסים להעלות הצעות. הרעיון הוא להציע פתרונות דרך החינוך הבלתי פורמלי גם לשעות הבוקר, אבל כרגע עוד לא גובשה הצעה קונקרטית".

 

יו"ר הסתדרות המורים בעיר, אמיר פוני, מביע הזדהות עם כלל עובדי ההוראה ועם מזכ"לית הסתדרות המורים הארצית, יפה בן דוד. פוני: "עובדי ההוראה מתרגשים לא פחות מהילדים ורוצים לפתוח את שנת הלימודים בזמן. אני בטוח שבן דוד תעשה את הכל על מנת ששנת הלימודים תחל בזמן, אבל האוצר צריך למלא את חלקו. פתחנו במו"מ לפני תשעה חודשים על מנת שלא להגיע לרגע האחרון, אבל לצערנו האוצר גרר רגליים. נכון שתקציב החינוך עולה, אבל גם מספר הילדים שלומדים – ובכלל זאת בפתח תקוה – גם עולה בשיעור גבוה יותר מהתקציב. מצד שני, יש מחסור גדול במורים, יש בעיה בשכר המורים, יש מחסור גם בגננות ובמנהלים".

עוד אומר פוני: ":אני מצפה מההורים להבין שזו לא בעיה של עובדי ההוראה או של הסתדרות המורים בלבד. ההורים שולחים למוסדות החינוך את היקר להם ביותר והם צריכים להיות בטוחים שהם מקבלים את הטוב ביותר מאנשים שרוצים להיות שם, מוכנים לתת מעצמם ולא את המצב כפי שהוא היום, בכי רע, ולא בגלל המורים אלא בגלל התנאים. עם כל זה, אני מקווה ומאמין שהשנה תיפתח בזמן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר