מחאת הורי ותלמידי שיפר, צילום זאב שטרן
מחאת הורי ותלמידי שיפר, צילום זאב שטרן

ההורים והתלמידים יצאו למאבק: "לא ייתכן שהילדים נוסעים שעה לבית הספר" (וידיאו)

תלמידי והורי שכבת ו' בבית ספר שיפר הפגינו בשישי וההורים אומרים שהמאבק רק החל. הרקע: ילד השכונה לומדים בשש שנתי ארנס, זמן הנסיעה בבוקר ובצהרים הוא כשעה. העירייה: "אני נותנים מענה ממוקד וענייני"

פורסם בתאריך: 5.12.22 08:24

הורי ותלמידי בית ספר שיפר מאסו במצב שבו על התלמידים לנסוע לחטיבה מרחק של כשעה נסיעה מבתיהם. לאחר, שלדבריהם נואשו ממציאת פתרון באמצעות שיחות שהתקיימו עד כה מול העירייה, הם החליטו להחריף את המאבק. ביום חמישי הם השביתו את הלימודים בשכבת ו' למשך כל היום וביום שישי קיימו תלמידי שכבת ו' הפגנה סוערת מול שערי בית הספר. לדברי הורים בבית הספר, המאבק צפוי להימשך ואף עלול להחריף, במידה ולא יקבלו הצעה לפתרון מהעירייה. לעומת זאת, בעירייה טוענים כי להורים ניתן מענה "ממוקד, ענייני ומקצועי".

רקע: מזה כשנתיים משובצים תלמידי שיפר בשש-שנתי ארנס (חטיבה ותיכון), שנמצא בשכונת כפר גנים ג' המרוחקת משיפר. מכיוון שמדובר בהסעה ובשעות של פקקים, הנסיעה אל השש שנתי אורכת כשעה. כך גם בדרך חזרה הביתה בתום יום הלימודים. זאת, בניגוד לתלמידים משכונות אחרות בעיר הנהנים מחטיבות ותיכונים הקרובים אליהם.

למעשה, הבעיה של תלמידי שיפר – נווה דקלים נמשכת כבר שנים רבות. בעבר היו התלמידים מהשכונה נוסעים עד לחטיבת אחד העם שהייתה אז ברחוב ז'בוטינסקי, ובהמשך לחטיבת רשיש הממוקמת ברחוב אמסטרדם ליד בית החולים בילינסון. בשנתיים האחרונות הפתרון שנמצא הוא הסעתם לשש-שנתי ארנס. אולם, כעת מאסו הורי התלמידים בפתרון זה והם דורשים פתרון קרוב יותר, למשל בשכונת אם המושבות. את המאבק התחילו ההורים עוד בתקופת כהונתו של ראש העירייה הקודם, איציק ברוורמן. לטענתם, ראש העירייה הנוכחי, רמי גרינברג, עמד אז לצדם והבטיח להם שאם וכאשר ייבחר לתפקיד ידאג לשבץ אותם בחטיבה קרובה אליהם. אולם הבטחה זו לא מומשה.

"לא ייתכן שהילדים שלנו צריכים לנסוע שעה לכל כיוון כדי להגיע לבית הספר וממנו", אומר עדי בוגנים, חבר בוועד ההורים המרכזי בבית הספר. "הילדים קמים מוקדם, מגיעים עייפים לבית הספר ומתקשים ללמוד. מעבר לכך, מה קורה אם ילד מפספס את ההסעה, איך הוא אמור להגיע לבית הספר?". אשתו, רונית, מוסיפה: "חטיבה כל כך רחוקה יוצרת גם קושי חברתי. מכירים ילדים שגרים בצד השני של העיר וקשה להגיע אליהם בשעות אחר הצהריים". עדי בוגנים מוסיף: "אנחנו רוצים לקבל הצעה קונקרטית ומעשית. למשל, להכניס אותנו לחטיבה באם המושבות. יש חטיבות שיש בהן מקום או אפשר להוסיף בהן עוד קומה. לחלופין, העירייה יכולה לאתר מגרש באזור שקרוב לשכונה ולבנות עליו חטיבה נוספת. השכונה שלנו הולכת וגדלה ויש פה שכונות סמוכות שיכולות לספק ילדים לחטיבה כזו. אבל עכשיו העירייה אומרת שנוכל להשתלב בחטיבת רמון רק עוד שלוש-ארבע שנים לפחות. מה הילדים שלנו אמורים לעשות בינתיים?".

 

ביום שישי, כאמור, גם תלמידי ו' החליטו להצטרף למחאה. הם הכינו שלטים ובהם משפטים כמו "הו הא מה קרה? גם אנחנו רוצים ללמוד קרוב לשכונה",  או "רמי הגיע הזמן לקיים הבטחות". הילדים עמדו הניפו את השלטים בכניסה לבית הספר ורק בערך בשעה 8:30 הסכימו לקפל את ההפגנה ולהיכנס לכיתות. לדברי בוגנים, המחאה תימשך עד שיימצא פתרון.

מחאת הורי בית ספר שיפר, צילום זאב שטרן

מחאת הורי בית ספר שיפר, צילום זאב שטרן

מדוברות העירייה נמסר: "שיבוץ בית ספר שיפר בחטיבה עמד בראש סדר העדיפויות העירוני וכבר בדצמבר 2018 הועברה הצעה לתושבי השכונה ולהנהגת בית הספר לבניית חטיבה בתחומי השכונה בסמוך למסוף ארנס הנוכחי. ההצעה נדחתה על ידי קבוצת תושבים, ביניהם נציגים בהנהגת שיפר דאז, על רקע אי הסכמות באשר לשיבוץ בתי הספר הנוספים שתוכננו להזין את החטיבה. כמו כן, השיבוץ של בוגרי שיפר כיום, בחטיבת ביניים ארנס בוצע לפי דרישת הנהגת ההורים בשיפר לפני כשלוש שנים. עם השיבוץ, שודרג ושופר מערך ההסעות, נוספו לשכונה קווי אוטובוס ותדירות אוטובוסים תוגברה, וכן ניתנה הקצאת כרטיס רב קו – חופשי- חודשי לכל תלמידי החטיבה.

בשיח שנערך בחודשים האחרונים עם תושבי השכונה ונציגי הנהגת ההורים בביה"ס, הוצעו להורי תלמידי ביה"ס שיפר שלוש אלטרנטיבות: לעבור ללמוד כשכבה אחת – כל בוגרי ו' של בי"ס שיפר בשנת תשפ"ג יחדיו בחטיבת ביניים ברנר; שיבוץ במספר מוסדות באם המושבות ונווה גן (גולדה ויצחק שמיר), בהתאם למספר המקומות הפנויים אך לא כשכבה אחידה; להמשיך ללמוד כשכבה אחת – כל בוגרי ו' של בי"ס שיפר בשנת תשפ"ג יחדיו בחטיבת ארנס. המענה הניתן ע"י העירייה ממוקד, ענייני ומקצועי ומשקף בצורה כנה, ישירה ובגובה העיניים את האפשרויות הקיימות מהבחינה הכמותית של התלמידים לפי הניתוח העירוני. הצעות שהועלו ע"י הורים לגבי הוספת מבנים יבילים לבתי ספר קיימים באזור אם המושבות ונווה גן ו/או תוספות בנייה זמנית וכיו"ב, נבדקו, אך הן אינן ישימות, כיוון שהדבר איננו עולה בקנה אחד הנחיות משרד החינוך לגבי בנייה בגודל תא השטח של בתי הספר הקיימים. לפיכך, אין בנמצא אפשרות לכלול את כלל תלמידי ביה"ס שיפר בשנה"ל הבאה בשיבוץ כשכבה בבי"ס אחד – באם המושבות / נווה גן. כפי שהוסבר במפגש התושבים, צפי שיבוץ תלמידי בי"ס שיפר בחטיבת רמון לפי נתוני אגף אסטרטגיה הוא החל מתלמידי כיתה ג' , הלומדים כיום בבי"ס שיפר בשנה"ל תשפ"ג. העירייה קשובה לצרכי תלמידי ביה"ס שיפר ותמשיך להשקיע בפיתוח ובקידום שלו, לרבות הרחבת כיתת המחשבים בימים אלו והשקעות נוספות בפעילויות העשרה ופדגוגיה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר