ראש העירייה רמי גרינברג ויו"ר מועצת הנוער העירונית הנבחר, עידו סילווה
ראש העירייה רמי גרינברג ויו"ר מועצת הנוער העירונית הנבחר, עידו סילווה

"אני לא חנון, לא מוציא 90 כל מבחן". היו"ר החדש של מועצת הנוער רוצה לעשות שינוי

עידו סילוה, תלמיד י"ב בתיכון ברנר, נבחר ליו"ר מועצת הנוער העירונית ומדבר על התכניות שלו. כמו כן נבחרו שבעה בעלי תפקידים נוספים במועצה

פורסם בתאריך: 26.1.23 08:12

עידו סילוה, תלמיד כיתה י"ב מתיכון ברנר, נבחר ליו"ר החדש של מועצת הנוער העירונית. סילוה התמודד מול נועה לוי, תלמידת כיתה י' מתיכון בן גוריון. השניים, שזכו לאהדה רבה, התמודדו באופן חברי ומכובד. בהליך הבחירות השתתפו נציגי מועצת הנוער העירונית ונציגים ממועצות תלמידים מכלל בתי הספר העל יסודיים בעיר.

סילוה התמודד בבחירות בתור נציג המד"בים (מדריכים בוגרים). רגע ההכרזה היה עבורו שיאו של תהליך ארוך בן שבועות רבים במהלכו הכין מצע, תכנית עבודה ועוד. גם ערב הבחירות עצמו היה אירוע מרגש ומותח בו נשא לראשונה נאום מול 400 בני נוער אותם היה צריך לשכנע לבחור בו. לאחר מכן אף השתתף בפנל של שאלות ותשובות. אחרי שנבחר הוא אמנם נושם לרווחה , אבל יודע כי העבודה הקשה באמת רק מתחילה.

עידו, מהן התכניות שלך עבור מועצת הנוער?
"שני הדברים שאני שם עליהם דגש מאוד חזק הם לשלב את החינוך הבלתי פורמלי עם פורמלי – לחבר את תנועות ומרכזי נוער עם בתי הספר. לא יודעים מספיק על מרכז הנוער ועל מועצת הנוער. גם אני עצמי הגעתי לכאן די במקרה בזמנו. בני הנוער לא נחשפים מספיק למרכזי הנוער. אני רוצה שהתלמידים יגיעו אליהם גם בשעות בית הספר, למשל בזמן השעות של מעורבות חברתית, יחוו את המרכז, מה עושים שם במשך כל כך הרבה שעות ומה זו הדרכה. הדבר השני זה לשנות את החשיבה של הנוער כלפי המועצה. הנוער רואה את המועצה כחבורה של חנונים ושהולכים אליה רק אם יש לך 90 ומעלה ושזה מאוד משעמם. אני לא חנון, לא מוציא 90 כל מבחן, לא מאלה שלא צריכים ללמוד. אני בכיתת מב"ר ובכל זאת אני במועצת הנוער ועכשיו אני אפילו היו"ר, כך שבאמת כל אחד יכול להשתלב בפעילות המועצה".

 

יש תכניות נוספות? 
"כן, אני רוצה גם לרענן מבחינת דימוי. אני רוצה לשנות את האינסטגרם של המועצה. אני רוצה שהוא ישדר חדשות לנוער בסגנון ישראל בידור, דברים שמעניינים את הנוער בעיר: מרכז בילוי שנפתח, קו חדש שמקל על השינוע ועוד. כל מה שמעניין את הנוער. כמובן שלא אעשה את כל זה לבד. יש לי את כל המועצה, המועצות הבית ספריות, יו"רים של ועדות. התפקיד שלי זה לכוון והם יתנו את התוצר".

בהמשך נבחרו בעלי תפקידים נוספים במועצה. 14 נציגים התמודדו על 7 תפקידים, ולאחר הליך בחירות ארוך ומשמעותי בו המתמודדים כתבו מצע, ערכו תעמולה, נאמו ונשאלו שאלות עליהן ענו בפני מליאת המועצה, נבחרו בעלי התפקידים לקדנציה הקרובה.

ואלו הנבחרים החדשים: סגני יושב ראש המועצה – דרור כהן, בן 15, נציג חטיבת גולדה, נועה לוי, בת 16, נציגת מרכז הנוער "המחנה"; המזכירות הכלליות של המועצה: מיכל קצב, בת 14, נציגת אולפנת הדר גנים, ענבר כהן, בת 14, נציגת חטיבת גולדה; יו"ר הוועדה האתית משפטית – רותם גטריידה, בן 13, נציג שש שנתי רמון; יו"רית ועדת נוער וקהילה – נשמתיה סומך, בת 13, נציגת אולפנת הדר גנים; דוברת המועצה – שיר לילוז, בת 16, נציגת שש שנתי רמון; מבקר המועצה – ליאור זילבר, בן 17, נציג מרכז הנוער נווה גן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר