גן נפתלי, צילום פרטי
גן נפתלי, צילום פרטי

"יכול להיות שמידי פעם הגן לא ייפתח בזמן בגלל תקלה, אבל לא שלוש פעמים בשבוע"

הורי גן בשכונת נווה דקלים מתלוננים: "אנחנו מקבלים הודעות על אי פתיחת הגן או פתיחתו באיחור על בסיס קבוע. זה כבר מזמן עבר את הגבול". משרד החינוך: "עקב תחלואת החורף, ישנה עליה במספר הגננות שמודיעות ברגע האחרון על מחלה"

פורסם בתאריך: 1.2.23 15:20

מה אמורים לעשות הורים לילדים בני ארבע שבמשך שבועות ארוכים לא יודעים באיזו שעה ייפתח הגן של ילדיהם? זה המצב בפניו ניצבים הורי הילדים בגן העירוני נפתלי, הממוקם במתחם נפלאות בשכונת נווה דקלים בעיר. מדי בוקר ההורים מקווים שלא לקבל הודעה על כך שיהיה איחור בפתיחת הגן, ושיוכלו לשמור על שגרה ולקחת את הילדים לגן בזמן וללכת לעבודתם בשקט. אולם, לטענתם, לפחות כמה פעמים בשבוע הגן נפתח באיחור.

"באופן קבוע מדי שבוע הגן לא נפתח בזמן", אומרת א' (שם בדוי), אחת האימהות בגן. "פעם הוא נפתח ב-8:40, פעם ב-9:15, פעם ב-10:30. לא אחת אנחנו מקבלים הודעה ב-7:32 שהגן לא נפתח. לא יודעים בבוקר למה נתעורר. אני מבינה שיש מצוקה בכוח אדם, אבל זה לא יכול לבוא על חשבון הילדים שלנו. התוצאה היא ילדים בני ארבע שאין להם שום יציבות, לא מבחינת הצוות שמטפל בהם ולא מבחינת סדר היום. אני מרגישה שאני במדינת עולם שלישי, זה ממש מחדל".

את כועסת על הצוות?
"אני לא כועסת על הצוות, אני מבינה שיש בעיות אישיות, מחלות. אבל אני כועסת שהרשויות לא נותנות מענה. יכול לקרות שאחת לכמה זמן תהיה בעיה והגן ייפתח באיחור, אבל לא שלוש פעמים בשבוע. היה איזה יום שהגננת לא הגיעה והבנתי שהסייעות לא הסכימו לפתוח ללא גננת, זה מה שנאמר לי בעירייה. רק ב-9:34 הן הסכימו לפתוח את הגן".

כמה זמן נמשך המצב הזה?
"הבעיה נמשכת בערך שלושה חודשים וזה מזמן עבר את גבול הטעם הטוב. לפני חודש במשך שלושה שבועות רצופים הגן לא נפתח בזמן. זה מחדל לא הגיוני. כל פעם מישהי אחרת נעדרת ואז לא פותחים את הגן. לפני כמה ימים קיבלנו הודעה ב-8:45 שבעוד כעשר דקות הגן ייפתח. מעבר לכך, למרות כל הפניות שלי לכל הגורמים האפשריים במערכת, אף אחד לא טורח לענות. אני ממש מתוסכלת".

 

 

אמא נוספת אומרת: "ההודעות האלה הופכות להודעות על בסיס קבוע. אתמול (שני) קיבלנו הודעה בערב שהגן לא ייפתח. פנינו לראש העירייה והוא אמר שיטפל בזה וקיבלנו הודעה ממנו שהגן ייפתח עם סייעת מחליפה ועם הגננת של הגן. אבל הגננת לא עדכנה אותנו בשום דבר עד היום בבוקר (שלישי). רק היום ב-7:20 היא עדכנה אותנו שהגן ייפתח עם סייעת מחליפה. עד הבוקר ההורים היו באי ודאות. אבל היא ביקשה שנגיע ב-8:00 כי מנקים את הגן מכיוון שאתמול התקינו מזגנים. בקיצור, עוד יום של גן לא נפתח, כן נפתח והכל על חשבון ילדים בני ארבע".

מדוברות העירייה נמסר: "העירייה, בדומה לשאר הרשויות בישראל, מתמודדת מול החוסר בגננות, שהן עובדות תחת משרד החינוך. בשונה מרשויות אחרות, המדיניות בפתח תקוה היא להפוך עולמות כדי שיהיה אפשר לפתוח גם את הגנים במחסור ולעשות הכל כדי לשבץ סייעות במקום גננת מחסירות. זאת בשל העובדה כי בגנים רבים משרד החינוך לא שולח גננות מחליפות. בשל כך, העירייה נאלצת לשנע סייעות לגנים שבחוסר כדי שיהיה ניתן לפתוח אותם. חשוב להבין שלא מעט מההעדרויות מתגלות מהרגע להרגע, בשעות הבוקר המוקדמות, ולמרות זאת נעשים מאמצים רבים כדי שלא לסגור גנים. על כן גורמי הרשות פועלים בנושא גם מול משרד החינוך. במקביל, כדי לגשר על המחסור בגננות מחליפות, אנו פועלים כל העת להרחיב את מערך הסייעות מעבר לתקינה המחייבת ופתח תקוה הינה מבין הרשויות הבודדות שהקצתה לטובת הנושא סעיף תקציבי ייעודי. יודגש כי במצב מתוקן, שבו לא היה מחסור בגננות, כל הגנים יכלו להיפתח כסדרם עם צוות מלא".

ממשרד החינוך נמסר: "עקב תחלואת החורף, ישנה עליה במספר הגננות שמודיעות ברגע האחרון על יציאתן לחופשת מחלה. הדבר מצריך היערכות מיידית תוך חיפוש אחר נשות צוות מחליפות. לצערנו, הדבר גורם לאיחור בפתיחת הגנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלה

    תתחילו לשלם יהיו סייעות תתחילו לתת להן תנאים יהיו עובדות אתם רוצים שוק עבדים זאת התוצאה וכל היא תישאר כנראה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר