טיק טוק, צילום אילוסטרציה Daniel.Constante - depositphotos.com
טיק טוק, צילום אילוסטרציה Daniel.Constante - depositphotos.com

"אתגר העילפון" בטיק טוק: תלמידים הצמידו תלמיד אחר לקיר בגולדה והוא התעלף ופונה לשניידר

אירוע חמור בחטיבה בגולדה הסתיים בפגיעה מסוכנת בתלמיד בן 15, שהתעלף ושיניו נשבור לאחר לחץ חזק שהפעילו תלמידים רבים על חזהו. התלמידים שביצעו את המעשה הושעו. משרד החינוך: "אנו רואים בחומרה את האירוע"

פורסם בתאריך: 13.2.23 14:18

משחק של כמה נערים מחטיבת גולדה בעיר באתגר של טיק טוק גרם לפגיעה בנער אחר, כבן 15, גם הוא מהחטיבה. כחלק מהאתגר, בהיותם בשטח בית הספר, הצמידו כ-10 נערים את הנער לקיר תוך שהם מפעילים לחץ על חזהו. מדובר באתגר מסוכן מאוד המכונה בשם "אתגר העילפון" או "אתגר החנק". הכוונה היא שהלחץ יערפל מעט את הכרתו של מי שעושים לו את זה. אולם, נראה שהלחץ היה חזק מהמתוכנן. כתוצאה מכך, הנער התעלף וכמה משיניו נשברו. הנער פונה על ידי צוותי מד"א לבית החולים שניידר. למרבה המזל, הוא התאושש ושוחרר לביתו.

לא אחת נמתחה ביקורת על אתגרי טיקטוק מכיוון שהם עלולים להיות מסוכנים ולהוביל לפגיעות קשות ואף ליותר מכך. גם את האתגר המסוים הזה כבר ניסו בעבר בכל מיני מקומות בעולם ובעבר הוא אף גרם למוות. בכל פעם שאתגרים כאלה מתבצעים על ידי תלמידים הם זוכים לגינוי מקיר לקיר, כשהורים וגורמי חינוך מביעים דאגה ותקווה שבני הנוער לא ישמעו על כך ודווקא יחליטו לבצע את האתגר.

יו"ר ועד ההורים העירוני, אנה נבות, אמרה: "האתגרים המפוקפקים ומבחני האומץ מסכנים את חיי הילדים ולצערי זה קורה בכל הארץ ובכל השכבות. אנחנו ההורים חייבים לגלות עירנות, להזהיר מהתנהגויות שיש בהן חוסר שיקול דעת. הנושא חייב לעלות לשיח בכל בתי הספר ואסור לנו לשבת בצד ולחשוב שאצלנו בכיתה זה לא יקרה. זו עבודה משותפת של הצוות החינוכי בבתי הספר ושל ההורים בבית, לדבר עם הילדים על שימוש אחראי ברשתות החברתיות ולהזכיר להם את הסכנות הממשיות של הטרנדים והאתגרים כולל סכנת חיים ופגיעה פיזית ונפשית בחבר או חברה".

 

מדוברות העירייה נמסר: "מדובר במקרה חריג בהחלט, המטופל על ידי הנהלת בית הספר והגורמים הרלוונטיים ברשות ובמשרד החינוך. העירייה מקדמת פעילות רבה ומקיפה כנגד תופעות של חרמות, סכנות ברשת וכו', לרבות פעולות הסברה בחינוך הרשמי והבלתי פורמאלי, יישום תכניות חינוכיות במסגרות הלימוד ובתוכן תכנית סייף סקול – בה המחנכים מעבירים שיעור בנושא. במקביל הרשות מבצעת בקרה שוטפת לטובת מיגור התופעה וטיפול נקודתי ככל שנדרש".

ממשרד החינוך נמסר: אנו רואים בחומרה את 'משחקם' של התלמידים. בעקבות האירוע הושעו התלמידים (מלבד התלמיד שנפגע) והוריהם זומנו לשיחות עם מנהלת בית הספר. בנוסף, יתקיימו שיחות עם כלל תלמידי השכבה בנוגע לסכנות שבמשחקים שכאלה".

יו"ר הנהגת הורים בחטיבת גולדה, אביעד סלע, אמר: "צוות בית הספר ביחד עם הנהגת ההורים מטפלים בפן ההסברתי של הנושא מול התלמידים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר