מחאת הורי שיפר, צילום ועד ההורים המרכזי
מחאת הורי שיפר, צילום ועד ההורים המרכזי

מחאת הבלונים הצהובים: הורי שיפר ממשיכים במאבק

הורי בית הספר שיפר ממשיכים במאבק למען שיבוץ התלמידים בחטיבה קרובה יותר לשכונת שיפר-נוה דקלים והפעם הוצפה השכונה בבלונים צהובים ועליהם כיתוב. העירייה: "המענה הניתן ממוקד, ענייני ומקצועי ומשקף בצורה כנה את האפשרויות הקיימות"

פורסם בתאריך: 12.3.23 18:23

ביום שישי האחרון התעוררו תושבי שכונות שיפר ונווה דקלים לבוקר צהוב. זה היה צעד נוסף במאבקם של הורי ותלמידי בית הספר שיפר נגד השיבוץ של בוגרי בית הספר בחטיבות מרוחקות מהשכונה. שיפר. הפעם פשטו מארגני מטה המאבק על השכונה בשעות הקטנות של הלילה והציפו אותה בבלונים צהובים שעליהם נכתב "רמי הבטחות מקיימים די להסעות תלמידי שיפר".

כזכור, המאבק של שיפר נמשך כבר זמן רב. התלמידים הלומדים בבית הספר מגיעים משכונת שיפר-נוה דקלים הממוקמת בצפון מזרח העיר, סמוך לצומת סגולה, כאשר כ-60 אחוז מהתלמידים מגיעים מנווה דקלים. השכונה הקרובה ביותר לשיפר היא שכונת אם המושבות שבה ממוקמים כמה מוסדות חינוך שש שנתיים ובהם אחד העם, גולדה ורמון. מכאן נובע גם כעסם של הורי שיפר על כך שהעירייה לא הצליחה לשבץ את ילדיהם באחד המוסדות הקרובים יותר לשכונתם ובמקום זאת מסיעה אותם לצד השני של העיר, לחטיבה הממוקמת בדרום מערב. בשנתיים האחרונות הפתרון שנמצא הוא הסעתם לשש-שנתי ארנס. אולם, כעת מאסו הורי התלמידים בפתרון זה והם דורשים פתרון קרוב יותר, למשל בשכונת אם המושבות.

 

 

אולם, לטענת העירייה, פתרון זה אינו אפשרי בשלב זה. לאחרונה, לאחר מספר מפגשים בין הנהגת ההורים וועד השכונה עם בכירי מינהל החינוך וראש העירייה, רמי גרינברג, בנושא שיפר, קיבלה הנהגת ההורים מכתב שעורר את זעמם. במכתב התבשרו ההורים כי בשנת הלימודים הבאה, תשפ"ג (שהרישום אליה ייפתח בקרוב), יוכלו לבחור בין שלוש אלטרנטיבות. הראשונה היא לרשום את כלל שכבת ו' לחטיבת ברנר. האפשרות השנייה היא לרשום את כלל שכתב ו' לחטיבת ארנס. שתי אפשרויות אלה רחוקות מבתי התלמידים ודורשות הסעות. האפשרות השלישית שהוצעה להם היא שיבוץ חלקי בחטיבת גולדה באם המושבות. אחד מחברי הוועד המרכזי של בית הספר: "היוזמה היא חלק ממחאה מתמשכת שמטרתה למצוא אוזן קשבת בצד השני. אנו בטוחים שניתן למצוא פתרון בסוגיה חינוכית רבת השנים לבוגרי שיפר".

מדוברות העירייה נמסר: "ראש העיר עומד בקשר רציף עם הורי שיפר וגם נפגש איתם מספר פעמים בנושא. הוצעו להורים מספר פתרונות ריאליים לאחרונה ואף בתחילת הקדנציה הוצע להורים לבנות חטיבה בסמוך למקום מגוריהם. ההצעה נדחתה ע"י נציגות ההורים על רקע אי הסכמות באשר לשיבוץ בתי הספר הנוספים שתוכננו להזין את החטיבה. בנוסף הוצע להורים להירשם בחטיבת ברנר הממוקמת קרוב יותר לשכונה וכן לקלוט מהשנה הקרובה כ-40 תלמידים (מחצית מהשיכבה) באם המושבות, בהתאם לכמות שניתן לקלוט בשנה הקרובה. כמו כן, נאמר להורים כי על פי התכנון הכמותי יהיה ניתן לקלוט בעתיד בחטיבת רמון את כל התלמידים הלומדים כיום – החל משכבה ג' בשיפר. כפי שניתן לראות הוצע להורים כל מה שניתן ואין פתרון טוב יותר שלא נבחן. המענה הניתן ע"י העירייה ממוקד, ענייני ומקצועי ומשקף בצורה כנה את האפשרויות הקיימות מהבחינה הכמותית של התלמידים לפי הניתוח העירוני".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר