שירה איסקוב Danny-w,-CC-BY-SA-4.0,-via-Wikimedia-Commons
שירה איסקוב Danny-w,-CC-BY-SA-4.0,-via-Wikimedia-Commons

סערה גדולה: מורה לתנ"ך ביקש מהתלמידים לנתח את ניסיון הרצח של שירה איסקוב ולבדוק גם את חלקה

מטלה שנתן מורה לתנ"ך לתלמידי כיתה י' עוררה סערה גדולה. משרד החינוך: "המטלה, שאינה הולמת את ההנחיות, בוטלה לאלתר, והמורה יזומן לשיחת בירור". הורים יקיימו מחר משמרת מחאה מול בית הספר

פורסם בתאריך: 16.3.23 14:36

מורה לתנ"ך בכיתה י' בבית ספר רמון בעיר, הצליח לעורר סערה גדולה ולקומם עליו הורים, תלמידים וגורמי חינוך, בעקבות מטלה שנתן לתלמידים. הסיבה לסערה היא החלטת המורה לקשר בין פרשת קין והבל המופיעה בפרק ד' בספר בראשית לבין ניסיון הרצח של שירה איסקוב על ידי בעלה לשעבר אביעד משה, תוך כדי התייחסות למושגים כמו אינטליגנציה רגשית, ויסות רגשי ומודל אפר"ת. המטלה אמנם בוטלה בינתיים בעקבות הסערה שהתעוררה, אבל מחר (שישי) מתוכננת משמרת מחאה מול בית הספר. באחד מחלקי המטלה שנתן המורה לתלמידים  הוא מבקש מהתלמידים שיכתבו כיצד ניתן היה לדעתם "לנהל את האירוע באופן כזה שלא היה מוביל לתוצאותיו הנוראיות – התייחסו בתשובתכם גם לשירה וגם לאביעד".

המטלה שנתן המורה לתלמידי כיתה י' עוסקת, כאמור, בפרשת קין והבל, אבל יש לה כמה היבטים מקוממים מאוד. קודם כל, בהקשר של קין והבל עצמם, ביקש המורה מהתלמידים להתייחס "לאחריותן היחסית לאירוע הקטלני של כל אחת מן הדמויות". כלומר, המורה ביקש מהתלמידים להתייחס לאחריות של קין, אבל גם לאחריות היחסית של הקורבן הבל למותו (בכך הוא מעלה את האפשרות שלקורבן עבירת אלימות יש אחריות במותו) בהמשך אף שואל המורה האם מותו של הבל הוא בכלל רצח או הריגה.

המטלה שניתנה לתלמידי בית ספר רמון

המטלה שניתנה לתלמידי בית ספר רמון

לאחר מכן החליט המורה להשליך מפרשת קין והבל לסיפורה הקשה של שירה איסקוב, שכזכור הצליחה לשרוד ניסיון רצח מצד בעלה לשעבר כשבנה הקטן היה עד ראייה לאירוע. המורה צירף למטלה את שני חלקי הכתבה ששודרה ב"עובדה" ומבקש מהתלמידים לצפות בהם ולהשיב על השאלה: "האם ניתן היה למנוע את האירוע הטרגי?". לא רק שעצם בחירתו של המורה לכנות את ניסיון הרצח של איסקוב בשם "אירוע טרגי" הוא בעייתי לכשעצמו, המורה לא הסתפק בכך. בהמשך המטלה הוא ביקש מהתלמידים לבחון את ניסיון הרצח האלים והברוטלי באמצעות המושגים שנלמדו בכיתה, ובהם, כאמור, אינטליגנציה רגשית, ויסות רגשי ומודל אפר"ת. מודל אפר"ת הוא מודל התנהגותי-פסיכולוגי המתאר את התהליך המתרחש בתוך האדם מרגע חשיפתו לאירוע ועד לתגובה שלו אליו. לפיכך, לא ברור מה בכלל הקשר שלו לשיעורי תנ"ך

 

בהמשך לכך מבקש המורה מהתלמידים שיתארו "מה היה אירוע המשבר שבעקבותיו התרחשה התקיפה הטרגית של שירה", כאילו זה היה אירוע שהתרחש מעצמו ואף מבקש מהתלמידים שיכתבו כיצד ניתן היה לדעתם "לנהל את האירוע באופן כזה שלא היה מוביל לתוצאותיו הנוראיות – התייחסו בתשובתכם גם לשירה וגם לאביעד". כלומר, מנוסח השאלה ניתן להבין שהמורה מייחס אחריות לאירוע גם לשירה.

דוברת מועצת נשים למופת ומנהלת בית ספר לשעבר, אופירה בירון, הביעה צער על האירועים: "הרצון והדחף לאקטואליה משבשים את ההיגיון הבריא, מעוותים את המציאות ומרחיקים מהכוונה החינוכית, אם הייתה כזו".

ממשרד החינוך נמסר: "המטלה, שאינה הולמת את ההנחיות, בוטלה לאלתר, והמורה יזומן לשיחת בירור אצל המפקחת על בית הספר".

מהעירייה נמסר: "העירייה מקפידה על איכות תכני הלימוד והפדגוגיה המועברים לתלמידים, ובהתאם לכך האגף לחינוך על-יסודי בעירייה, יחד עם הגורמים במשרד החינוך האמונים על הפדגוגיה במוסד, יערכו בירור מעמיק ויפעלו בהתאם לנהלים הנדרשים".

הורים, גורמי חינוך ופעילים חברתיים ששמעו על המטלה והזדעזעו ממנה החליטו לקיים מחר (שישי) ב-7:30 בבוקר משמרת מחאה מול בית ספר רמון ולמחות כנגד מה שהם מכנים "האטימות של המורה לתנ"ך בעניין ניסיון הרצח של שירה איסקוב". הם דורשים לקיים שיעורי הסברה בנושא בכל מערכת החינוך בעיר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר