כיתה (צילום: קרדיט: maroke/depositphotos.com)
כיתה (צילום: קרדיט: maroke/depositphotos.com)

נמאס להם: ההורים והתלמידים ישביתו מחר את הלימודים בחטיבות ובתיכונים בפתח תקוה

מדובר בשביתת אזהרה בת יום אחד, המתקיימת על רקע הסחבת במו"מ בין האוצר למורים שגורמת לעיצומי ארגון המורים ולפגיעה בתלמידים

פורסם בתאריך: 21.3.23 16:19

שביתת אזהרה בת יום אחד תתקיים מחר, רביעי, בכל חטיבות הביניים והתיכונים (שכבות ז' – י"ב) בפתח תקוה. על השביתה הכריזה הנהגת ההורים העירונית בתיאום עם מועצת התלמידים. המחאה היא נגד עיצומי המורים הפוגעים בתל מידים ובתוך כך גם על המתווה החדש של בחינות הבגרות. השביתה הוכרזה בתיאום עם ארגון ההורים הארצי.

מדברי גורמים בהנהגת ההורים בעיר עולה כי לאחר שיחות עם מועצת התלמידים והנוער עלה רצון לאחד כוחות ולצאת במחאה על מה שהם מגדירים כהתנהלות פוגענית של ארגון המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר. זאת לאחר שההורים והתלמידים מרגישים כי המאבק בין הגופים האלה נעשה על גב התלמידים. הם אף נותנים דוגמאות לכך. בין השאר, מאז שהחלו עיצומי המורים, לא מתקיימות פעילויות מחוץ לבית הספר, אין העברת ציונים ובכלל זאת ציוני מגן וקיים איסור גם על הקראה בעל פה של הציון, אין הקלדת ציונים למערכות המחשוב, אין החזרת מבחנים ועבודות, אין פעילות לאחר השעה 15:30 ובכלל זאת ימי הורים, ישיבות פדגוגיות, טיולים (כולל לשכבות י'-י"א), ואירועים בית ספריים. המורים אף מאיימים בהחרפת השביתה לימי שביתה מלאים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


ההורים טוענים כי הנפגעים העיקריים מכל ההתנהלות הזאת הם התלמידים וכי הם לא יכולים לשבת יותר מהצד. "אנו קוראים לכל הגורמים לשבת לשולחן המו"מ ולאפשר לילדים שלנו לקבל את המגיע להם", אומרים בהנהגת ההורים. אנו ההורים והתלמידים תומכים במאבק המורות והמורים לשיפור תנאיהם וקוראים למשרד האוצר, החינוך וארגון המורים לשבת במידי ולסיים את כל הסחבת בנוגע להסכם תנאי ההעסקה של המורים. יש לכבד ביתר שאת את מי שמחנך את דור העתיד – הם מובילים וראויים לשכר הוגן, תנאים סוציאליים טובים והערכה. יחד עם זאת, הגיע הזמן להשמיע את הקול של הילדים שלנו שקורסים תחת הלחץ הלימודי, החברתי והנפשי שנגרם בעיקר בשל התנהלות פוגענית של ארגון המורים, משרד החינוך, משרד האוצר וכל מי שלא מקדם זכאות ללמוד וללימודים של הילדים שלנו והכל תוך פגיעה באופן ישיר בילדינו".

לפי ההחלטה, תלמידים שיש להם מתכונות/ מבחנים/ שיעורי חזרה יכולים לגשת למבחנים/ להגיע לשיעורי החזרה ולשבות מיד אחריהם.

אנה נבות, יו"ר הנהגת ההורים העירונית, אמרה: "הגיע הזמן להשמיע את הצד של התלמידים שצועקים לנוכח העומס והלחץ הרבים ונראה שמקבלי ההחלטות לא מצליחים לשמוע. יש ניתוק בין מה שקורה בשטח, שזה התלמידים והמורים, לבין מחזיקי הכוח בארגון המורים ובמשרדי הממשלה. אני גאה במורות ובמנהלי בתי הספר העל יסודיים המסורים אשר נדרשו לאומץ רב כדי לשתף אותנו בהשפעות ההרסניות שיהיו לעיצומים של הארגון שפוגע בילדים ואף בתחושת השליחות של המורים. כל מורה רוצה לראות את תלמידיו מצליחים והארגון פוגע באנשים שאותם הוא אמור לייצג. אני בשיח פתוח עם הרשות ועם אנשי החינוך אשר חווים את הקושי ואין להם איך לסייע לתלמידים. לכן קמנו אנחנו ההורים והחלטנו שאי אפשר יותר לתת למחדל הזה להימשך. אנחנו דורשים ממשרדי הממשלה וארגון המורים להסתכל לילדים בעיניים ולפעול לטובתם, לבנות תכניות ושיטות לימוד שמתאימות לזמן ולתקופה בשיתוף מלא עם מועצת הנוער, הנהגת ההורים וכמובן עם גורמי החינוך המקצועיים. חובה לקבוע כי מערכת החינוך תימצא בראש סדר העדיפויות לצד הבריאות והביטחון ולפעול להסדרת הסכמי השכר ושיפור תנאי העסקה של הצוותים החינוכיים, שיפור סביבת הלמידה וקביעת תכנית מיידית להשלמת צוותי הוראה וסייעות לכלל המסגרות החינוכיות בארץ".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר