פעילות חב"ד בפתח תקוה, צילום פרטי
פעילות חב"ד בפתח תקוה, צילום פרטי

"הילדה פחדה מחלומות רעים". ילדי גן עשו פעילות עם חב"ד, קיבלו קמעות והתבקשו לישון איתם בלילה

כעס גדול: לכך לא ציפו הורים בגן עירוני, כאשר הסכימו שהגננת תיקח את ילדיהם לפעילות שבועות בבית כנסת בעיר

פורסם בתאריך: 26.5.23 09:53

הורים לילדים הלומדים בגן עירוני במרכז העיר, הסכימו השבוע להצעת הגננת לקחת את ילדיהם לפעילות לקראת שבועות בבית כנסת סמוך לגן. אולם, הם לא תיארו לעצמם כי הפעילות המוצעת מתבצעת, בעצם, על ידי אנשי חב"ד, אשר יציעו לילדיהם קמעות עם דמותו של הרבי מלובביץ' ויגידו להם לישון איתם בלילה כדי שיהיו להם חלומות טובים. בהמשך נודע כי לפחות גן נוסף ביצע גם הוא את אותה פעילות. מהעירייה וממשרד החינוך נמסר כי מדובר בפעילות שלא אושרה על ידם וכי הגננת תוזמן לבירור.

הסערה בקבוצת ההורים פרצה כשהילדים חזרו הביתה והתחילו לדבר על הפעילות בה השתתפו. חלק מהורי הילדים לא הבינו מה בעייתי בכך ואמרו, "לא נורא, קצת יהדות". אבל, כאמור, הורים אחרים היו מאוד נסערים וכועסים, במיוחד כשהתברר להם, שבניגוד למה שחשבו קודם לכן, לא מדובר בפעילות מטעם העירייה. "רק לי מפריע שזאת פעילות של חב"ד?", שאלה אמא מהגן בקבוצת ההורים, "שנתנו להם תמונות של הרבי מלובביץ' ומדבקות של חב"ד?". "זה הרבה מעבר לפעילות יהודית חינוכית מעשירה וזה באמת עובר את הגבול", כתב הורה אחר. חלק מההורים נבהלו מהעובדה שהילדים רצו לקחת את הקמע איתם למיטה. למחרת אחת האימהות ראתה כיצד פעילי חב"ד לוקחים ילדי גן אחר לאותה פעילות אליה לקחו את ילדי הגן שלהם והבינה שלא מדובר באירוע חד פעמי.

 

כמה מההורים פנו לבת חן סולמי, אשת חינוך ופעילה חברתית בעיר בתחום החינוך. "אמנם מדובר בגן חילוני, אבל אין בעיה בכך שלקחו את הילדים לבית הכנסת", אומרת סולמי. "הבעיה היא הפעילות שהעמותה של חב"ד עשתה שם עם הילדים. דיברו איתם על חב"ד, על הרבי, על החשיבות לתת צדקה למוסדות של הרבי ואפילו נתנו להם מטבעות ואמרו להם לשים אותם בקופה ובסוף חילקו להם את הקמעות. הייתה ילדה ששכחה את הקמע ובלילה היא באה לאמא שלה מודאגת ורצתה שהאמא תיקח אותה לגן להביא את הקמע כי היא פחדה שיהיו לה חלומות רעים. אסור לאפשר להם כניסה לגנים וגישה לילדים שלנו. איך הם היו מרגישים אם הייתי מגיעה לגן שלהם בתירוץ כלשהו ולוקחת את הילדים שלהם לפעילות עם הקהילה הלהט"בית למשל? הם לא צריכים לעשות לנו את מה שהם לא רוצים שנעשה להם".

מדוברות העירייה נמסר: "הפעילות לא תואמה עם גורמי הרשות והנושא ייבדק מול הפיקוח של משרד החינוך האמון על שתי הגננות המדוברות. ככל שהפעילות אכן לא נעשתה על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך הנושא יטופל בהתאם".

ממשרד החינוך נמסר כי: "הגננת שהכניסה את אנשי חב"ד לגנה ללא אישור, נקראה לברור אצל המפקחת. בימים הקרובים ירועננו הנהלים בפני הגננות בנוגע למותר והאסור בהכנסת תכניות חיצוניות לגנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר