נערה, צילום אילוסטרציה Kmiragaya depositphotos.com
נערה, צילום אילוסטרציה Kmiragaya depositphotos.com

סערה סביב התלונה על עבירת מין של מורה בתלמידה: אורי אהד טוען למחדל ודורש תשובות

חבר המועצה שלח מכתב אל ראש העירייה, גורמים נוספים בעירייה ומשרד החינוך. העירייה: "אנו ממליצים להימנע ממסקנות כלשהן, בפרט כאשר החקירה בעיצומה והתמונה המלאה טרם ידועה"

פורסם בתאריך: 9.1.24 08:10

יום אחרי שנחשף חשד לפרשת מין חמורה בבית ספר תיכון בפתח תקוה, טוען חבר המועצה מסיעת מחויבים, אורי אהד, כי קיים חשש כבד למחדל בטיפול בפרשה. כפי שדיווחנו אתמול, מדובר במורה בבית ספר תיכון בפתח תקוה שנעצר בחשד שביצע מעשה מגונה בתלמידה שלו במהלך שיעור פרטני. המשטרה מסרה אתמול כי שוטרי מחוז מרכז עצרו בסוף השבוע מורה תושב פתח תקוה, בחשד שביצע מעשה מגונה בתלמידה שלו. עוד נמסר כי חוקרי התחנה פתחו לפני מספר ימים בחקירה עם קבלת דיווח בגין תלונה על מעשה מגונה שביצע על פי החשד מורה בתיכון בעיר בתלמידה בעת שיעור פרטני בכיתה לפני כשנה.

השוטרים עצרו כאמור את החשוד, תושב העיר כבן 40, ומעצרו הוארך בסוף השבוע עד היום, כאשר היום תבקש המשטרה מבית המשפט להאריך את מעצרו פעם נוספת. המשטרה גם קראה לכל מי שנפגעה מהמורה להגיע לתחנת המשטרה ולהתלונן. מדוברות עיריית פתח תקוה נמסר אתמול בהקשר לפרשה זו: "הנושא חוסה תחת צו איסור פרסום ולכן אנו מנועים מלמסור פרטים. נציין כי לצד עבודת המשטרה, המקרה מטופל באופן הדוק על ידי גורמי המקצוע ברשות".

אתמול שיגר חבר המועצה, עו"ש אורי אהד, מכתב לראש העירייה רמי גרינברג, בו טען כי קיים חשש למחדל גדול בטיפול בתלונה לפני כשנה. העתקים מהמכתב של אהד נשלחו אל גורמים נוספים בעירייה ואל מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך, חיה שיטאי.

אהד כתב: "באחד מבתי הספר התיכוניים בעיר החלה להתברר בסוף השבוע שעבר תלונה כי אחד המורים בבית הספר ביצע לכאורה עבירות מין, הן פיזית והן מילולית בתלמידות בבית הספר. התברר כי כבר לפני למעלה משנה(!!!) התקבלה תלונה בבית הספר על אותו מורה(!!) אך תלונה זו למרבה החומרה והחרדה לא טופלה, ככל הנראה, באופן הראוי החוקי והנדרש. ממידע שהועבר לידיעתי עולה תמונה חמורה כי ככל הנראה, חרף התלונה לא הוגשה תלונה למשטרה כנדרש אלא הושג, ככל הנראה, "סיכום פנימי" עם המורה החשוד לפיו ייאסר עליו ללמד תלמידות באופן פרטני ולהיות ביחידות לידן וזאת כי ביה"ס והצוות הבודק (ככל הנראה בבדיקה נטלו חלק גורמים עירוניים אך לא משטרתיים) הגיע "למסקנה" כי "מעשיו" של המורה לא "חצו את הרף הפלילי"(!!!)".

עוד טוען אהד: "אם לא די בכך, הוחלט, בצוות הבדיקה הנזכר לעיל שלא לעדכן את הנהגת ההורים בבית הספר, כאשר ה"נימוק הרשמי" לאי העדכון היה כי "קיים סכסוך בין הנהגת ההורים לצוות בית הספר".

אהד טוען כי קיים חשד לכאורה כי בוצעו עבירות נוספות לכאורה במהלך השנה האחרונה עד אשר הוגשה בשבוע שעבר תלונה במשטרה. "הדעת נותנת כי במידה וההליך היה מתבצע כבר לפני שנה באופן ראוי, תוך עדכון הנהגת ההורים במקביל, ייתכן וסבל היה נחסך מתלמידות שנפגעו לכאורה בתקופה הזו. יש לבצע בדיקה מהירה וחד משמעית לכשלים אשר בוצעו בטיפול בתלונה שהתקבלה לפני כשנה".

אהד חותם את מכתבו בדברים הבאים: "אבקש לקבל תשובות לשאלות הבאות: כיצד בדיוק טופלה התלונה שהתקבלה לפני שנה וחצי? האם הוגשה תלונה למשטרה? מי החליט שלא להגיש תלונה למשטרה ומדוע? מדוע לא עודכנה הנהגת ההורים? מה היו ממצאיה המדויקים של הבדיקה הפנימית? מהי הפקת הלקחים העירונית מהמקרה וכיצד היא מיושמת במערכת החינוך?

מדוברות העירייה נמסר: "המקרה חוסה תחת צו איסור פרסום ולא ניתן להרחיב בפרטיו וכפועל יוצא לפגוע במאמצי החקירה. אנו ממליצים להימנע ממסקנות כלשהן, בפרט כאשר החקירה בעיצומה והתמונה המלאה טרם ידועה".

ממחוז תל אביב במשרד החינוך נמסר: "הנושא נמצא תחת חקירת משטרה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר