אילוסטרציה של גן ילדים Paha_L depositphotos.com
אילוסטרציה של גן ילדים Paha_L depositphotos.com

בלאגן בגן: הורים משאירים את ילדיהם בבית בגלל אלימות פיזית ומינית

טענות קשות של הורים בגן טרום חובה וחובה בפתח תקוה על כך שאלימות בגן אינה מטופלת. העירייה: "שוקדים על מתן מענה מיטבי". משרד החינוך: "נעשים מאמצים בכל המישורים"

פורסם בתאריך: 9.2.24 08:30

הורים בגן חובה וטרום חובה בפתח תקוה, מתלוננים על תופעה של אלימות בגן, מצד מספר ילדים, ובעיקר מצד ילד אחד. מספר הורים אף החליטו לא לשלוח את ילדיהם לגן ד אשר הנושא יטופל, זאת לאחר שילד אחד כבר עבר לגן אחר בעקבות התופעה. אחת האמהות סיפרה השבוע למלאבס: הגן מונה 31 ילדי גן חובה וטרום חובה. יש בגן שלנו אירועי אלימות על בסיס יום יומי. אלימות ילדים כלפי ילדים, כלפי הצוות, אלימות מילולית ואף אלימות מינית. הגן נמצא בסמיכות לגן אחר שבו ילדי טט"ח וטרום חובה. הילדים מתקדמים משנה לשנה במתחם, ולכן ניתן לומר כי רוב הילדים נמצאים יחד כבר שנה שלישית. כבר בשנה שעברה היו אירועי אלימות של ילדים מסוימים ובשנה זו המשיכו האירועים".

עוד אומרת האם: "ניתן לומר בבהירות מיהו הגורם הראשי. ישנו ילד שנוהג כבריון", היא אומרת ומציינת דוגמאות: "הוא מרביץ באופן יום יומי לילדים לבחירתו, חנק ילד עד שלילד הופיעו סימנים על צווארו, הרביץ לגננת ופגע בידה בחוזקה עד כי הזדקקה לסד כדי לקבע את האצבעות, בזמן קייטנה של חברת הצהרון בחנוכה דחף אשת צוות מבוגרת והיא נפלה בשל כך ונפגעה, מאיים על ילדים להקשיב לו אחרת יקבלו מכות ועוד. יש ילדים שלקח תחת חסותו והם לומדים ממנו את התנהגותו, הוא זורק חפצים על ילדים. בנוסף לכך נגע באופן מיני בילדה. המצב הנ"ל משפיע לרעה על ילדינו. הילדים מפוחדים ממנו, פוחדים ללכת לשירותים, נמצאים במתח קבוע וחלקם מושפעים ממנו ולומדים ממנו את התנהגותו האלימה. הורים מרגישים זאת אף בהתנהגות הילדים בבית. יש ילדים עצבנים ואף מתחצפים להוריהם".

האם מדגישה: "הגננת פועלת כבר מתחילת השנה מול הפיקוח בכל אמצעי שיש לה כדי להביא לפתרון. בשל צנעת הפרט וחיסיון התלמיד כל מה שקרה בגן לא שוקף להורים אלא באמצעות הילדים. לפני שבוע, עלה נושא האלימות לאור מקרה ספציפי של זריקת כסאות. הנושא עלה בקבוצת וואטסאפ של ההורים. כדי להרגיע את הרוחות ולהגן על ילדי הגן, נאלצה הגננת לשלוח את כל הילדים לגן הסמוך".

עוד היא מציינת כי הורים פנו למפקחת, לאגף גני הילדים וכן לראש העירייה. חלק מהפניות לא זכו למענה כלל וחלק זכו למענה כי "הנושא בטיפול". בנוסף אומרת האם כי "אנו ההורים של שאר ילדי הגן שולחים את ילדינו בחשש גדול מאוד לגן. חלק מההורים לא שולחים את ילדיהם כלל. בשבוע שעבר, בגלל מחלת הגננת והגננת המשלימה, ובהיעדר צוות מוכר והבעיות שעלו, ההורים של יותר ממחצית הגן השאירו אותם בבית מתוך דאגה לשלומם. למרות שנאמר לנו שהנושא בטיפול דברים לא משתנים. פרט לאירועים קשים אלו, מבחינה לימודית הילדים לא יכולים להתקדם כראוי לקראת כיתה א'. הצוות רוב שעות היום עוסק בשמירה ולא בהעברת תכנים לימודיים. בכוונתנו לפעול בכל דרך הנראית לנו כדי שנקבל פתרון אמיתי ומיידי על ידי הרשויות".

מהעירייה נמסר בתגובה: "המקרה הובא לפתחנו רק לפני כשבועיים ומאז כל הגורמים המקצועיים שוקדים על מענה מיטבי לכלל ילדי הגן. לאור צנעת הפרט לא נוכל לפרט את הנעשה, אך ניתן לציין כי לאחרונה התקיימה ועדת היוועצות עם כלל הגורמים הרלוונטיים במטרה לטפל בנושא באופן מעמיק ולקדם אקלים מיטבי ובטוח בגן".

ממחוז תל אביב של משרד החינוך נמסר בתגובה: "נעשים מאמצים בכל המישורים על מנת להחזיר את הגן לאקלים מיטבי. השבוע נערכו פגישות של הצוות הרחב (פיקוח, רשות, יעוץ, שפח והדרכה) עם הורי הילד. כמו כן, נערכה פגישה עם נציגי הורים ובתחילת השבוע הבא תיכנס גם מנתחת התנהגות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר