הקלפי בנווה גן
הקלפי בנווה גן

הקלפיות נסגרו, הספירה מתחילה

98,000 תושבים הצביעו בפתח תקוה. מדובר ב-51 אחוז מבעלי זכות ההצבעה, מה שמהווה עלייה ביחס לבחירות המקומיות הקודמות. התוצאות יתפרסמו במהלך הלילה

פורסם בתאריך: 30.10.18 17:00

22:00 – 313 קלפיות נסגרו לפני כרבע שעה, בהן הצביעו כ-98,000 בעלי זכות בחירה, שהם 51 אחוז מבעלי זכות הבחירה, עלייה ביחס לבחירות הקודמות. הקולות ייספרו במטה הבחירות המרכזי בהיכל הפיס ברחוב אמסטרדם.

19:15 – עד לשעה זו הצביעו בפתח תקוה כ-75,000 תושבים, שהם 39 אחוז מבעלי זכות הבחירה, שזה כ-14 אחוז יותר מאחוזה ההצבעה בשעה זו בבחירות הקודמות. אבל לא מעט פעילים מודאגים בשעה האחרונה ומדווחים על אחוז הצבעה נמוך יחסית באם המושבות ובנווה גן. בשעה האחרונה מקבלים תושבים רבים הודעות טקסט אשר קוראת להם לצאת לבחור "אחוזי הצבעה נמוכים באם המושבות ונווה גן לעומת אחוזי הצבעה גבוהים מאוד בשכונות הדתיות" נכתב בהודעות. חבר המועצה רועי פן המתגורר בנווה גן וממוקם כמספר 3 ברשימת אכפת בראשות איציק ברוורמן, כתב פוסט בפייסבוק והעלה סרטון. פן כתב: "לא חשבתי אף פעם שאצטרך לעשות גרסה משלי לסרטון הזה – אבל אנחנו צריכים אתכם!!! המצב לא נראה טוב!!! חייבים אתכם בקלפי, כדי שלא נאבד את השכונה והעיר לידיים לא בטוחות". ובסרטון הוא הוסיף: "העתיד של נווה גן בסכנה, מביאים אותם בהסעות מאורגנות, אנחנו צריכים אתכם, יש לנו צו שמונה, יש לנו רק אתכם, אנחנו צריכים שתציאו לקלפי…..".

צפו בסרטון של פן:

17:30 – לא מעט מאושפזים בבית החולים בילינסון, הביעו תמיהה על כך שלא היו קלפיות בבתי החולים. לטענת אחת התושבת, שילדה אמש, היא הייתה בטוחה שתהיה קלפי והופתעה לשמוע שלא. "מאוד היה חשוב לי להצביע, אבל מה לעשות, התינוק החליט לצאת לפני הזמן, כשניסיתי לברר לגבי הקלפיות, אמרו לי שאין". בבילינסון הסבירו שהקלפיות בבתי החולים בדרך כלל קיימות בבחירות הארציות, בבחירות המקומיות, זה קצת יותר בעייתי, מאחר ויש מאות מאושפזים מערים רבות. ממשרד הפנים נמסר: "בבחירות לרשויות המקומיות לא מוצבות קלפיות בבתי חולים. השנה לראשונה יש הצבעה בבחירות אלה בשב"ס ופיילוט בבתי אבות. אנו מקווים שלקראת בחירת 2023 יהיו קלפיות גם בבתי חולים".

17:00 – 64,555 תושבים הצביעו עד עתה בפתח תקוה, הם מהווים 33 אחוז מבעלי זעות הבחירה, שזה 12 אחוז יותר מהשעה הזו בבחירות הקודמות.

15:00 – בתום שבע וחצי שעות מאז פתיחת הקלפיות, שמהווים כמחצית מהזמן הכולל של פתיחת הקלפיות שעומד על 15 שעות, מספר המצביעים בפתח תקווה עומד על 45,357, שמהווים כ-23 אחוזים מסך כל המצביעים. על פי אתר משרד הפנים, עד כה ישנה עליה של 6.4 אחוזים בהשוואה לאחוז ההצבעה בשעה זו בשנת 2013.

13:00 – חיים בשארי, שהסיר את מועמדותו לראשות העיר אך מתמודד בראש רשימה למועצת העיר, טוען כי בחלק מהקלפיות נמחקו האותיות של הרשימה בדף הבחירות שמופיע בכניסה לקלפי.  "למרבה ההפתעה והצער, הבוקר גילינו כי במוקדי הקלפיות הידועים באחוזי תמיכה גבוהים בחיים בשארי וברשימת "איתנו" הושמטו פתקי ההצבעה 'כן' לתמיכה ברשימת איתנו למועצת העיר. מדובר בפגיעה חמורה בדמוקרטיה ובהשפעה חמורה ומשמעותית של תוצאות הבחירות בעיר פתח תקווה", מסר בשארי.

אחת הקלפיות עם מחיקת האותיות כן של רשימת איתנו

10:20 – הקלפי שברחוב אמסטרדם נסגרה לפני זמן קצר למשך חצי שעה, וזאת בשל חשד לזיוף. מדובר באירוע שהתרחש לאחר שאדם שהגיע להצביע בקלפי גילה כי מישהו אחר כבר הצביע בשמו. במקום החלה מהומה שגרמה לסגירת הקלפי. ועדת הבחירות הזמינה למקום משטרה. סגן מנהל ועדת הבחירות, אריה ניר, ציין כי הקלפי נפתחה. במשטרה ציינו כי נפתחה חקירה. מדובר נכון לרגע זה במקרה בודד.

כבלי תקשורת קרועים במטה ברוורמן

כבלי תקשורת קרועים במטה ברוורמן

10:00 – במטה הבחירות של איציק ברוורמן מתלוננים כי אלמונים חיבלו הבוקר בכבלי תקשורת בארון חשמל הסמוך למטה, מה שמקשה על פעילות המטה.
במטה מציינים כי הכבלים נקרעו ממקומם וכי אנשי בזק עובדים כעת על מנת לתקן את התקלה.

08:00 – מטה הבחירות של המועמד לראשות העיר רמי גרינברג, טרם החל בפעילותו הבוקר, וזאת בשל חבלה לטענתם בכבלים של חברת התקשורת. במטה של גרינברג ציינו כי הפעילים שהגיעו הבוקר למטה גילו כי כל אמצעי התקשורת – כבלים של אינטרנט וטלפון – נגזרו ונקרעו על ידי גורמים זרים המנסים לחבל בפעילות המטה. ברגעים אלו עובדים אנשי מקצוע על מנת לתקן את הנזק ונראה כי בזמן הקרוב המטה יחזור לפעילות.

איתי שונשיין מצביע צילום זאב שטרן

רמי גרינברג מגיע להצביע

רמי גרינברג מצביע

ראש העיר איציק ברוורמן מצביע להצביע

07:00 – 313 קלפיות נפתחו הבוקר בפתח תקוה לטובת תושבי העיר שיבחרו במהלך היום את ראש העיר וחברי מועצת העיר, בשני פתקים. עד עתה לא ידוע על תקלות מיוחדות. הקלפיות ייסגרו ב-22:00. בחירות אלו יגדילו את מספר החברים במועצת העיר, זאת בהתאם לגידול במספר התושבים בפתח תקוה. בקדנציה הבאה יהיו במועצת העיר 29 חברים, במקום 27 שהיו בקדנציות האחרונות. התושבים יצביעו כאמור בעזרת שני פתקים, צהוב ולבן. בסך הכל בפתח תקוה יש כ-193.7 אלף בעלי זכות בחירה, כאשר אחוז המצביעים בבחירות הקודמות עמד על כ-46 אחוזים. הצפי הוא שהאחוז יעלה במעט מאחר ולראשונה יום הבחירות לרשויות המקומיות מוגדר כיום שבתון. שישה מועמדים יתמודדו על ראשות העיר ועוד כ-17 סיעות יתמודדו על המקומות במועצת העיר, מתוכן תשע סיעות חדשות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר