עורכי דין. מאגר תמונות Shutterstock
עורכי דין. מאגר תמונות Shutterstock

עורכי דין לדיני משפחה בפתח תקוה

דיני משפחה הוא תחום משפטי מורכב ורגיש בשל הפן האישי, המחלוקות הסבוכות בין בני הזוג וסוגיית הילדים, המייצרת מרכיב נוסף ורגיש במיוחד. לכן, חשוב לבחור עורך דין מקצועי, אמין ורגיש בהתאם, שיידע לנווט את המעורבים בתיק בצורה הגונה, ישרה ומכובדת. להלן כמה מעורכי הדין המומלצים לענייני משפחה, בפתח תקוה

פורסם בתאריך: 13.3.23 11:00

עדכון אחרון: 13.3.23 11:14

עו"ד מגשרת גילה עיני | בעלת משרד עו"ד המתמחה בתחום דיני משפחה, גירושין וגישור במשפחה באזור פתח תקווה והסביבה

עו"ד גילה עיני היא אחת מעורכות הדין המובילות בתחום דיני משפחה, גירושין וגישור במשפחה באזור פתח תקווה והסביבה, ולפחות מחצית מהתיקים שמגיעים אליה נפתרים בחדר הגישור. משרדה של עו"ד עיני נותן מענה לכל הסוגיות בדיני משפחה, לרבות ייצוג בבית המשפט ובבית הדין הרבני: גישור להסכם גירושין, הסכמי ממון, הליכי גירושין, אחריות הורית והסדרי שהות (או בטרמינולוגיה הישנה: משמורת ומשמורת משותפת), מזונות ילדים, מזונות אישה, ידועים בציבור, אפוטרופסות, אבהות, חלוקת רכוש, איזון משאבים, פירוק שיתוף, צוואות, ירושות, ייפוי כוח מתמשך ועוד. משרדה עובד בשיתוף פעולה עם מומחים המשלימים את מעטפת הייצוג בתחום המעמד האישי על כל רבדיו.

"אני מאמינה כי במאבק אין מנצח ואין מפסיד", מסבירה עו"ד עיני, שמציינת שעל מנת שהגישור יצליח, הצדדים צריכים לבוא כשהם מוכנים להתפשר ולהגיע להסכמות. "לכן, אני ממליצה לבני זוג בהליך גירושין לנסות לנהל הליכי גישור ולסיים את הסכסוך באמצעות הסכם הוגן, ובכך למזער את הפגיעה ולמנוע סכסוך משפחתי מכוער בבית המשפט. גישור זו הדרך הנכונה ביותר, במיוחד כאשר יש ילדים שלא פעם נאלצים להיחשף למלחמות הקשות והכואבות של ההורים. אני מנסה להוביל את ההליך למינימום עימותים משפטיים ברגישות הנדרשת, שכן זה ההבדל בין משפחה מסוכסכת לבין משפחה שלמרות הגירושין חיה בשלום. אולם יחד עם זאת, אני יודעת להבחין מתי אין ברירה ואת ההליך המשפטי יש לנהל בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, שם אני מתחייבת להשיג ללקוחותיי את התוצאה הטובה ביותר".

עו"ד עיני היא בעלת תואר שני במשפטים, יו"ר ועדת גישור במחוז מרכז בלשכת עורכי הדין, יו"ר ועדת קשר מודיעין במחוז מרכז בלשכת עורכי הדין, סגן יו"ר בפורום משפחה ארצי בלשכת עורכי הדין בישראל, מתנדבת ופעילה בגופים ציבוריים נוספים. הניסיון העשיר שרכשה בהיותה מתמחה אצל שופט בית המשפט לענייני משפחה הביא אותה להכרת הנושא בראייה מעמיקה ורחבה. לאורך השנים רכשה עו"ד עיני ניסיון רב בניהול תיקים בדיני משפחה בכלל ובנושא גירושין בפרט, והוכיחה לא פעם שיש לה את היכולת לנהל משברים מורכבים וקשיים הקיימים בסכסוכם בין בני משפחה תוך רגישות והבנה לצד נחישות והתמדה.

עו"ד עיני מציינת את אמונתה בחשיבות השקיפות מול הלקוחות, הזמינות ויכולתה להיות קשובה עבור לקוחותיה ברגישות רבה. "בתיקי גירושין מה שמנחה אותי הוא 'צדק', אני לא מנהלת מלחמה לשם מלחמה, אלא על מנת שהצדק ייצא לאור. הגישור מהווה עבורי שליחות מאחר שאני מצליחה לעזור לצדדים להתחיל חיים חדשים בהסכמות ולא עם מלחמות, בפרט כאשר מדובר עם משפחה שמעורבים בה ילדים".

לעולם המשפט הגיעה עו"ד עיני, לאחר ששמשה בתפקידים בכירים בחברות היי-טק גדולות ובינלאומיות. הידע שצברה לאורך השנים, מסייע לה לתכנן מהלכים ולמצוא פתרונות מחוץ לקופסה ובעיקר חידד עבורה את ההבנה שצריך לעשות כל שניתן לפרק את החבילה במינימום קרבות ומלחמות. "בחרתי לעסוק בדיני משפחה מכיוון שמדובר בתחום ייחודי, לא רק בפן המקצועי, אלא כזה שנוגע בחיים של אנשים ודורש יכולות, אמפתיה, הכלה, תכנון מהלכים, יצירתיות ובעיקר יכולת גישור והבנה. כאשר התיקים מסתיימים בהסכמות, זה מרגש אותי כל פעם מחדש ומזכיר לי מדוע בחרתי במקצוע הזה".

טלפון: 08-9573333

לאתר משרד עו"ד עיני >>> 

לפייסבוק גילה עיני עו"ד מגשרת – דיני משפחה, גישור, גירושין >>>

ליוטיוב >>>

עו"ד גילה עיני (צילום: פרטי)

עו"ד גילה עיני (צילום: פרטי)


עו"ד ריקי אופק אבן צור | מומחית לענייני משפחה, מקרקעין ופירוק חברות ומעניקה שירות באזור פתח תקווה, ראש העין והסביבה.

למעלה מ-20 שנה שריקי אופק אבן צור היא עורכת דין מובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין ופירוק חברות, ומשמשת בוררת מטעם לשכת עורכי הדין. בשנה האחרונה התווספו למשרדה עורכי דין המתמחים בתחומי המקרקעין והנדל"ן ובענייני מיסוי במסגרת הגירושין. משרדה הירושלמי ושלוחתו התל אביבית, המעניקה שירות לתושבי פתח תקוה, ראש העין והסביבה, נחשבים למשרדים מובילים בתחום המיסוי, ולעו"ד אופק אבן צור התמחות בתחום במסגרת לימודי התואר השני. "זה תחום שאני מאוהבת בו", היא אומרת בחיוך.

ברזומה של עו"ד אופק אבן צור מאות לקוחות מרוצים, אותם היא מלווה כבר שנים רבות, בדגש על הפן האנושי והאישי. "אצלנו במשרד כל תיק נבנה על פי האסטרטגיה של הלקוח, ולכל תיק, שהוא עולם ומלואו, ניתנת תשומת לב", היא אומרת, "אני עושה את המיטב על מנת לנצח בתיקים עבור הלקוחות שלי".

צוות המשרד מציע ללקוחותיו בארץ ובחו"ל ידע משפטי רב וניסיון מקצועי עשיר, ודוגל במתן פתרונות יצירתיים ומהירים, תוך התאמה מדויקת לצורכי הלקוחות. בנוסף, לעו"ד אופק אבן צור יש פינה משפטית קבועה בערוץ 14, שבה היא מייעצת בנושאי גירושין, רכוש ונדל"ן ומשיבה מדי שבוע בשידור לשאלות של הצופים בתוכניות.

מה מבדל אותך ממשרדים אחרים?

"הייחודיות של משרדי, מעבר לפן המקצועי ולניסיון רב שנים, באה לידי ביטוי באופן החשיבה היצירתי שלי ושל עורכי הדין שעובדים עימי. כאשר מגיע אליי תיק חדש, אני מנסה להבין תחילה מה שקורה בין בני הזוג, ללמוד על מערכת היחסים ביניהם ולהבין מיהן הנפשות הפועלות באותה הסיטואציה. אין תיק אחד שדומה למשנהו. אמנם הכותרת היא אותה כותרת – גירושין, צוואות ועוד –  אבל השחקנים משתנים כל הזמן. לכן, העבודה שלי אינה מסתיימת בידיעת החומר, הפסיקות והדינים, אלא כוללת גם את הפן האנושי וההבנה שכל אחד יכול להיות בצד הזה בשלב כלשהו בחייו. המטרה שלי היא להבטיח תהליך בטוח ויעיל שיסתיים על הצד הטוב ביותר, וזאת לצד רגישות, אמפתיה ואנושיות".

כאשר יש ילדים באמצע, ההתנהלות משתנה?

"גירושין הם תהליך לא פשוט, הן עבור בני הזוג והן עבור הילדים, שגם עליהם להתמודד עם פירוק המשפחה. לכן החשיבה על טובת הילדים היא בראש מעיינינו, ואנו עושים הכל על מנת להקל עליהם בתהליך. כל הליך גירושין צריך להתבסס תחילה על כבוד הדדי, תוך חשיבה מתמדת על הילדים. פעמים רבות, כשזוג מחליט להתגרש, הילדים לא שותפים להחלטה זו, והמצב החדש פוגש אותם בהפתעה גמורה. לכן, חשוב מאוד לשחרר, לא לריב על זוטות ולעשות את כל המאמצים האפשריים, כדי לסיים את ההליך בפשרה ולא להגיע לבית המשפט".

* * *

עו"ד ריקי אופק אבן צור, נשואה ואימא לשני ילדים, בעלת תואר ראשון במשפטים L.L.B  מאוניברסיטת חיפה ותואר שני במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים; סיימה קורס הכשרת דירקטורים במכון מגיד, ושימשה בעבר באת כוחו של היועץ המשפטי לממשלה במשרד המשפטים באגף האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי לענייני משפחה. כמו כן, היא חברה בארגון הבינלאומי World Jurist Association, דבר המאפשר לה להתמודד עם תיקים שמשרדים אחרים אינם יכולים לקבל. מלבד הטיפול בתיקים הסטנדרטיים, היא מתמחה גם בטיפול בתיקי גירושין סבוכים ובמקרים של חטיפות ילדים, וזאת כחלק מהייחודיות של משרדה. פעמים רבות היא מעניקה שירותים ללקוחות המתגוררים בחו"ל או עלו ארצה וזקוקים לעורכת דין דוברת אנגלית המומחית בתחומה. בנוסף, היא מתמחה בתיקי גירושין שבהם אחד מבני הזוג הוא בעלים של חברה.

עוד כשהייתה נערה היא ידעה שתהיה עורכת דין. "ההשראה שלי באה מסדרות טלוויזיה של עורכי דין ובתי משפט שהיו פופולאריות מאוד, והציגו נשים הטוענות בבתי משפט ועושות צדק", היא נזכרת, "אבי ז"ל נהג לומר לי שיש לי יכולות ורבליות טובות ושאני וכחנית, ולכן המקצוע הזה יכול להתאים לי".

אופק אבן צור נרשמה ללימודי משפטים בחיפה ולאחר ההתמחות עברה לירושלים: "עם פרישתי משירות המדינה פתחתי משרד עורכי דין. תחום עיסוק זה אינו פשוט, ולא פעם הוא מדיר שינה מעיניי, כיוון שחשוב לי לפעול למען טובת הילדים, גם כאם וגם כאדם. חשוב לי לטפל בכל לקוח באופן אישי, ולכן אני לא לוקחת כל תיק, וזאת מתוך ידיעה שאני זו שאלווה את התיק מתחילתו ועד סופו. חשוב לי להכיר את הלקוחות שלי וליצור תחושת אמון וביטחון כדי להתמודד ביחד איתם עם המצב הלא פשוט שהם נמצאים בו בצורה הטובה ביותר".

משרד עורכי דין אופק אבן צור

השלוחה בירושלים: רחוב דיסקין 9א', מגדל וולפסון.

השלוחה בתל אביב: רחוב הארבעה (מגדל המוזיאון).

טלפון: 02-5770095, נייד: 052-5399374.  

לאתר >>> 

לפייסבוק >>>

עו"ד ריקי אופק אבן צור (צילום: גליה פלד)

עו"ד ריקי אופק אבן צור (צילום: גליה פלד)


לירון מנצור, משרד עורכי דין

"אנחנו עוסקים באנשים ולא בתיקים" זהו המוטו המוביל את עורכת הדין לירון מנצור. משרד הבוטיק אשר נמצא בפתח תקווה מטפל בלקוחות מכל רחבי הארץ בענייני משפחה בהם גירושין, משמורת, מזונות, חלוקת רכוש והסכמים על כל סוגיהם, ירושות וצוואות, דיני מקרקעין הכוללים עסקאות רכש ומכירת נכסים וייצוג בהליכי תמ"א. כמו גם בדיני עבודה דוגמת פיטורים שלא כחוק, תשלומי פיצויים ויחסי עובד מעביד.

"תחום דיני המשפחה הוא עיקר עיסוקו של המשרד. מדובר בתחום עמוס ברגשות ואינטריגות, הביטוי "רכבת הרים" נאמר עליו בלשון המעטה. אם עסקינן בסכסוך גירושין עם ילדים, מאבק ירושה בין אחים ואף כל מחלוקת משפטית אחרת המתנהלת בתוך המשפחה" אומרת עו"ד מנצור.

אין זה סוד שבמקרים אלה מגיעים לקוחות כאשר הם מצויים בסערת רגשות, טלטלה, כעסים רבים, מתח מהעתיד לבוא ולא אחת מונעים הם מיצר הנקמה. כעורכת דין אני מחויבת להקשיב להכיל, ובנוסף כאשת מקצוע לתת פתרונות מידיים. כעורכת דין שתחום דיני המשפחה על כל משמעויותיו קרוב ללבי אני נוהגת להעמיד לרשות לקוחותיי מספר פתרונות רלוונטיים תוך שיקוף המציאות וההשלכות של כל פתרון. אני נוהגת לשים תזכורת ללקוחותיי כי הורים שמתגרשים ימשיכו להיות הורים לילדיהם המשותפים גם ביום שאחרי. סכסוך צוואה קשה לא מנתק קשרי דם בין אחים ואחיות. הרבה פעמים לקוחות עסוקים בהתכתשויות בהווה ולא רואים את העתיד לבוא ולשם כך אני פה".

משרדה של מנצור מלווה מייעץ ומייצג לקוחות בתחום המקרקעין, דוגמת מכירת ורכישת נכסים. "אני מטפלת ומעניקה לווי אישי וייעוץ מקצועי ללקוחות אשר מתחילים הליכים לרכישת ומכירת נכס. כמו כן, אני מעניקה ליווי מקצועי לקבוצות הפועלות בתחום ההתחדשות העירונית"

עו"ד לירון מנצור , בעלת תואר ראשון במשפטים (LL.B) מטעם מכללת שערי משפט, כיום, סגנית יו"ר הוועדה למשפחה במחוז תל אביב. בעברה שימשה כמרצה לדיני תכנון ובנייה במכללה האקדמית להנדסה וטכנולוגיה בת"א. עו"ד מנצור היא בעלת ניסיון עשיר וידע נרחב בכל הקשור בדיני משפחה, דיני מקרקעין ודיני עבודה.

משרד הבוטיק של עו"ד לירון מנצור מעניק ללקוחותיו ייעוץ שירות אישי וליווי מקצועי לאורך כל ההליך המשפטי. צוות המשרד מייצג ומנהל הליכים בכל הערכאות המשפטיות ופועל לפשרות מחוץ לכותלי בית המשפט, כל זאת תוך שימוש מגוון בתשתיות המקצועיות שברשותו. "משרדי פועל במקצועיות בלתי מתפשרת ובהתאמה אישית לצרכי הלקוחות. פועלו של המשרד מושתת על אבני יסוד של מקצועיות, ליווי אישי ומקצועי, אחריות ונאמנות".

לירון מנצור, משרד עורכי דין

אחוה יעקב 33, פתח תקווה
טלפון: 03-5072222
פקס: 03-9071077
נייד: 052-5222222
אתר: www.law-pm.co.il
דואל: [email protected]

עו"ד לירון מנצור. צילום: תומר שלום

עו"ד לירון מנצור. צילום: תומר שלום


משרד עורכת דין פרח יצחק

עורכת דין פרח יצחק הינה מגשרת ובוררת, מתמחה בדיני מקרקעין: הסכמי מכר, רכישה ושכירות; ובמשפט אזרחי: ייצוג בתביעות בביהמ"ש, ליקוי בנייה, הפרות הסכמים וחוזים, מפגעים, פינוי פולשים, סכסוכי שכנים, לשון הרע ועוד.

היא מתמחה אף בפשיטות רגל כולל ייצוג בביהמ"ש המחוזי, וניהול ההליך מול כונס הנכסים והנושים עד לקבלת ההפטר. בנוסף, היא מומחית בדיני משפחה וגירושין כולל ייצוג בביהמ"ש וביה"ד, הסדרי ראייה, משמורת קטינים, משמורת משותפת, פירוק ושיתוף, תביעת כתובה, מזונות אישה, מזונות ילדים, ובמעמד האישי הכולל: הסכמי ממון, צוואות, ירושות, צווי קיום צוואות וירושות, התרות נישואין ובקשות למינוי אפוטרופסות.

עו"ד פרח יצחק הינה מגשרת בעלת תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, ובעלת התמחות ספציפית בגישור משפחה וגישור ובוררות מטעם לשכת עורכי הדין. כמו כן, היא בעלת תואר שני בניהול סכסוכים וגישור מטעם אוניברסיטת תל אביב, מתוך אמונה כי הגישור הוא הפתרון היעיל והמיטבי ביותר לניהול סכסוכים.

"בחרתי להתמקצע במיוחד בתחום הגישור, על מנת לשרת נאמנה ובאופן איכותי ביותר את קהל לקוחותיי", אומרת עו"ד פרח יצחק, "כעורכת דין המציבה את טובת לקוחותיי לנגד עיניי, אני פועלת במרץ ועושה כל שבידי בכדי לגשר על מחלוקות בין בני זוג ולהביא את היחסים לכדי סיום בדרכי שלום ונועם, בפשרה וברוח טובה, ללא צורך בנקיטת הליכים משפטיים קשים ומתישים – הן במסגרת שלום בית והן במסגרת הליך הגירושין".

באמצעות הרגישות הייחודית לה, מצליחה עו"ד יצחק לשמור על האינטרסים של לקוחותיה תוך שמירה על הרציונל בתהליך ושילוב מגוון רחב וייחודי של מיומנויות. לתפישתה, "מעבר לפן המשפטי, עורך דין טוב לענייני משפחה צריך להיות בעל יכולת להקשיב, לחקור, לייעץ, לתכנן, לנהל משא ומתן, לנטרל סכסוכים, לדון ולהתדיין, מתוך הבנה שפתרונות מחוץ לבית המשפט הינם יעילים, נעימים הרבה יותר וכרוכים בעלויות נמוכות במידה משמעותית".

כחלק מהתמחותה בתחום הצוואות והירושות, עורכת דין פרח יצחק עברה הכשרה ומוסמכת לערוך ייפויי כוח מתמשך והנחיות מקדימות לצורך מינוי אפוטרופוס. "ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכל אדם מעל גיל 18 לקבוע כיצד ומי יטפל בענייניו בעתיד, כאשר לא יהיה כשיר לטפל בהם בעצמו עקב אי צלילות, מחלה או זקנה", אומרת עו"ד פרח יצחק. "ייפוי הכוח המתמשך הוא מסמך משפטי מותר להכנה רק על ידי עורכי דין שהוכשרו והוסמכו לכך, והוא מייתר את הצורך בפנייה לביהמ"ש למינוי אפוטרופוס מטעמו, כמו גם מנטל הדיווח לאפוטרופוס הכללי כל שנה, והוא מבטיח כי רצונותיו והוראותיו של המצווה יעוגנו מבחינה משפטית וייושמו בפועל בעת הצורך".

תיקים המסתיימים בפשרה, מספקים במרבית המקרים את התגמול המיטבי תוך חיסכון בזמן ובעלויות בית משפט. עו"ד יצחק רשמה הישגים רבים ומשמעותיים במו"מ אפקטיבי להסכמי פשרה, ומיטיבה לנהל במקצועיות תביעות בתחום האזרחי בבתי המשפט השונים ברחבי הארץ, ולסיים אותם בפשרות מצוינות אשר חוסכות זמן ועלויות כספיות ניכרות ללקוחותיה.

גם בבתי המשפט, עו"ד יצחק מעניקה ייצוג הולם ואיכותי עבור לקוחותיה עד להשגת התוצאות הטובות והאפקטיביות ביותר. לראיה, דוגמה לפסק דין מהעת האחרונה שבו ייצגה נתבעים אשר נתבעו בסך של 400,000 שקלים בגין נזק נזילות, פיצול דירה, צווי הריסה, ועוד. "ניהלתי את התיק לאורך שלוש שנים, בהתמדה, תוך הצגת ראיות מספקות ובמאבק עיקש להשגת הצדק", אומרת עו"ד יצחק, "הצלחתי לבטל עבורם את כל הצווים, וביהמ"ש פסק להם בסופו של דבר סכום מינימלי של 3000 ש"ח בלבד".

המלצות על עו"ד פרח יצחק מתוך 'דפי זהב'

ינון כותב: "פרח אלופה אמיתית"

"פניתי לפרח בנושא טעון רגשית. פרח מיד נתנה לי את ההרגשה שאני לא לבד ושיש לי גב מקצועי ומנוסה. פרח גילתה אוזן קשבת לכל בקשותיי, ולאחר ניהול מו"מ מול שני עורכי דין מנוסים בצד שכנגד, היא הצליחה להגיע לתוצאות מצוינות. פרח מקצועית, אכפתית, אדיבה, זמינה ובעלת כישורי ניהול מו"מ יוצאים מן הכלל. אבל לפני הכל – אנושית ואמפתית. פרח אלופה אמיתית. ממליץ עליה מכל הלב".

דוד כותב: "אמינה, מקצועית ויסודית"

"שמח שהגעתי למשרד עו"ד פרח יצחק, שמטפלת לי עדיין בתיק הוצאת דיבה. היא מקצועית אמינה, ממולחת, ועושה את עבודתה נאמנה".

משרד עורכת דין פרח יצחק

כתובת: הביטחון 6, פתח תקוה, קריית מטלון

טלפון: 052-5943545

קישור לדוא"ל

עורכת דין פרח יצחק

עורכת דין פרח יצחק


משרד גרון-גלבוע עורכי דין

משרד גרון-גלבוע עורכי דין הוא משרד בוטיק משפחתי העוסק, בין היתר, בדיני משפחה וירושה. עו"ד לורית גרון-גלבוע מובילה את תחום דיני המעמד האישי במשרד.

עו"ד גרון-גלבוע, מהן המורכבויות הגדולות ביותר בתיקי גירושין?

"המורכבויות הגדולות בתיקי גירושין הן בשני עולמות עיקריים: העולם הרגשי – כאשת מקצוע עליי, בין היתר, לדעת להכיל ולגלות אמפתיה ללקוח/ה שלי, להיות אוזן קשבת, להנחות ובעיקר להיות קשובה לו/ה. לזהות מה הצורך העכשווי של אותו לקוח/ה, ואיך נכון להקל עליו בעומס הרגשי.

"העולם השני הוא פיצול המשפחה לשני בתים, על כל המשתמע מכך: חלוקת רכוש /מזונות /משמורת וחלוקת זמנים, כל אלו הם נושאים שהטיפול בהם תפור באופן אישי לכל לקוח ולמידותיו".

ספרי על תיק גירושין מורכב שניהלת בהצלחה.

"טיפלתי בתיק של בני זוג, להם שני ילדים קטנים, קצת נכסים והרבה אהבה. האיש התרחקות מצד אשתו: היא נשארה שעות נוספות בעבודה, נרדמה לעתים קרובות בסלון ולא בחדר השינה. הוא הגיע אליי מבולבל ותוהה לגבי השינויים בהתנהגותה.

"חקירה מקצועית ומיומנת הוכיחה כי האישה מנהלת רומן עם חבר לעבודה. המידע שהיה בידינו סיפק לנו את האפשרות לנהל מו"מ ענייני ותכליתי שבו הצליח האיש לקבל את מבוקשו. זאת לאחר שהחליט כי ניהול ההליך בבית הדין והשפלת האישה באמצעות המידע לא יועיל לו דבר, אבל במו"מ יעיל הגענו למתווה הנכון. מסקנה – ידע הוא כוח".

האם יש כיום יותר זכויות לאבות בהיבט משמורת והסדרי שהות עם הילדים מאשר בעבר?

"שינויי התפישה בבתי המשפט הם תוצר עיקרי של התמורות שחלו בחברה הישראלית, ובדרך שבה אבות תופשים את תפקידם בתוך התא המשפחתי. אם בעבר התפישה המסורתית הציגה אב אשר עובד רוב שעות היום מחוץ לבית ומותיר לאם את הטיפול העיקרי בילדיהם המשותפים, הרי שבשנים האחרונות רואים יותר ויותר זוגות ששניהם עובדים שעות רבות מחוץ לבית וחולקים בנטל ההורי

"רואים יותר ויותר אבות המעוניינים לקחת חלק פעיל יותר בחיי ילדיהם ותפישה שוויונית יותר, ומחאות של אבות שרצו לקחת חלק שווה בהורות. כל אלו הובילו גם את בתי המשפט להכיר יותר ויותר בהורות שווה, ומכאן, גם עולם המושגים קיבל גוון אחר: 'משמורת' הפכה ל'אחריות הורית', 'הסדרי ראייה' הוחלפו ב'זמני שהות' והנחת העבודה של בתי המשפט (כשאין עובדות אחרות) היא כי שני ההורים נורמטיביים וזכותם להורות שווה ומעורבת עם ילדיהם, אלא אם יוכח אחרת.

"יותר ויותר פסקי דין קובעים הורות שווה או רחבה ואחריות הורית משותפת, מתוך ההבנה שילד יגדל להיות בוגר מתפקד ואיכותי בחברה, כאשר שני הוריו לוקחים חלק פעיל בחייו".

מה השתנה בהיבט המזונות?

"פסק דין תקדימי שניתן בשנת 2017 ומוכר על פי שמו 'בע"מ 919/17' שינה לגמרי את פני עולם מזונות הילדים. בפסק דין זה קבע ביהמ"ש העליון כי במקרה שבו הורים חולקים הורות שווה או רחבה ושכרם שווה, הרי שבנוגע לתשלום מזונות החל מגיל 6 ואילך, יישא כל אחד מההורים במזונות ילדיו באופן ישיר בזמן שהם שוהים אצלו.

"בהוצאות חריגות כגון: חוגים, מסגרות חינוך, שיעורי עזר וקייטנות, יישאו ההורים בחלק יחסי לגובה ההכנסה שלהם או בחלקים שווים. עד לאותו פס"ד תקדימי, חויבו אבות לשלם מזונות לילדיהם גם אם שהו אצלם שהות רחבה הכוללת לינה, מה שהביא אבות רבים למצב כלכלי קשה.

"פסה"ד יצר מהפיכה וקבע כללי משחק חדשים. מה שקרה בשטח, בבתי המשפט למשפחה, שניתנו פסיקות רבות ולא אחידות וזאת מהטעם שפסה"ד השאיר שיקול דעת רחב לבית המשפט בעניין זה בכל תיק ותיק בהתאם לנסיבות המקרה.

"אז ראינו פריחה מחשבתית של שופטים הן בדרך חישובי המזונות והן בדרך יישום פסה"ד הלכה למעשה, אבל בהחלט מה שהיה בדיני מזונות קטינים עד לאותו פסה"ד כבר לא יהיה עוד".

משרד גרון-גלבוע עורכי דין

בית השחם – שחם 30, פתח תקוה

קישור לדף הפייסבוק

מעבר לאתר

טלפון:

03-9130600/1

ידע הוא כוח. עו"ד לורית גרון-גלבוע ועו"ד מנחם גרון, צילום: מאור מויאל

ידע הוא כוח. עו"ד לורית גרון-גלבוע ועו"ד מנחם גרון, צילום: מאור מויאל


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר