מבט על פורטו, פורטוגל. תמונה ממאגר Shutterstock
מבט על פורטו, פורטוגל. תמונה ממאגר Shutterstock

כיצד מוציאים אזרחות פורטוגלית? התשובות בפנים

החוק הפורטוגלי שאושר בשנת 2015 מספק ליהודים יוצאי ספרד הקלות משמעותיות בקבלת אזרחות פורטוגלית, ומכאן – השערים למדינות אירופה פתוחים עבורכם

פורסם בתאריך: 3.1.19 18:41

לפני כשלוש שנים, בפברואר 2015, בעקבות ההכרה בגירוש יהודי ספרד ופורטוגל בשנים עברו, נחקק בפורטוגל חוק המאפשר למגורשי ספרד ופורטוגל קבלת אזרחות פורטוגלית.

כך למעשה, פתחה מדינת פורטוגל את דלתה ליהודים ספרדים, תוך ארסנל של יתרונות המתקבלים באחזקת דרכון אירופי.

תום מרגלית, מנכל"ית המרכז הישראלי לאזרחות פורטוגלית, אומרת: "על מגורשי ספרד ופורטוגל לעמוד במספר קריטריונים ברורים כדי לקבל את האזרחות ואנו מבצעים עבורם את ההליך הבירוקרטי תוך יתרון הקשרים האיתנים שלנו בפורטוגל".

מה הם אותם קריטריונים שיש לעמוד בהם כדי לקבל את האזרחות?

"ראשית, המבקש צריך להוכיח כי הוא מגיע מארץ המוצא המשתייכת לגירוש (ספרד או פורטוגל). לרוב מדובר ביהודים מעדות המזרח, כגון: לוב, טוניס, אלג'יר, מרוקו, טורקיה, יוון, קפריסין, סוריה ועוד. ישנם גם ממוצא אירופאי, כגון: בולגריה ויוגוסלביה. ברגע שאדם מוכיח כי הוא או משפחתו יוצאי מדינות אלה ומראה מסמך מסוים שמוכיח זאת, זה מספיק כדי להיות זכאי לאזרחות פורטוגלית, זאת האזרחות האירופאית הכי קלה להוצאה היום".

מהו התהליך המלא שאתם מבצעים עם המבקש, להוצאת אזרחות פורטוגלית?

"את הבדיקה הראשונית באשר לזכאותו של אדם לאזרחות, אנו מבצעים תחילה בשיחה טלפונית. עלינו להבין כי יש בסיס להוצאת האזרחות.

אנו דואגים לכל התהליך במלואו, כולל הכל, איסוף המסמכים, חתימות נוטריון, אפוסטיל, הזמנת ת.הלידה ות.יושר. חשוב להדגיש, כי במידה והמבקש לא יעבור את שלב אישור הקהילה היהודית, הסכום יוחזר לו במלואו.

מגישים תחילה את כל המסמכים הנדרשים באופן מסודר. מדובר במסמכים פשוטים שיש לכל אחד בהישג יד. האחראיים העיקריים לאישור הגשת הבקשה לאזרחות הם חברי הקהילה היהודית שבפורטו, פורטוגל. הקהילה היהודית אמונה מכוח החוק לאשר את הזכאות של אדם לפי 2 פרמטרים, צאצאות ויהדות. אז תחילה אנחנו מוכיחים שהאדם צאצא למשפחה שגורשה מספרד/פורטוגל (על פי מדינת המוצא ושם המשפחה.  שנית נוכיח את יהדותו על פי מסמך כמו כתובה, ת. נישואין וכו'. במידה והמבקש אינו נשוי, ניתן להציג מסמך של הוריו של אחיו או מישהו אחר מבני משפחתו, וכן מסמכים נוספים המוכיחים את קשר המבקש למדינות מהן גורשו בני משפחתו (לדוגמא ת.ז של סבתא שבה רשום שנולדה במרוקו), נבנה ביחד עץ שורשים ונגיש הכל לקהילה היהודית.

ברגע שהקהילה היהודית בפורטו מאשרת את הזכאות של המבקש להוצאת אזרחות פורטוגלית, אנו מכינים תיק מסמכים מסודר לשליחה למשרד המשפטים בפורטוגל, ביניהם: מסמך האישור של הקהילה היהודית, תעודת לידה דו לשונית, סריקת דרכון בתוקף על כל צדדיו ומילוי טבלאות כניסות ויציאות,  תעודת יושר קונסולרית, תמצית רישום (במקרה של שינוי כלשהו בשם). תעודת היושר נשלחת ישירות מהמשטרה לשגרירות פורטוגל בישראל, ועליה להגיע לממשלת פורטוגל תוך 3 חודשים.

ברגע שאנו מגישים את המסמך, ממשלת פורטוגל לא עוסקת יותר בעניין הזכאות, אלא רק בודקת נתונים לגבי המבקש עצמו – בעיקר בוחנת את יושרו. אם יש למבקש עבר פלילי או שביצע עבירה פלילית במהלך הבקשה, מה שיכול לסכן את הבקשה לאזרחות.

מה קורה במידה ואין בידו של המבקש מסמכים המוכיחים את זכאותו לאזרחות?

"במידה והוא סבור כי יש לו קשר לגירוש ספרד אולם לא ממדינה מובהקת, לדוגמה במידה ומוצאו מסוריה או מצרים, יהיה קשה יותר להוכיח את הקשר. אולם במידה והמבקש מציג סיפור שמוכיח את הקשר נוכל לסייע לו באיתור מסמכים רלוונטיים. יש בידינו כלים לסייע לו לאמת את הקשר ואנו ננסה כמובן לעזור בכך. חשוב עם זאת להדגיש, כי לא נגיש בקשה לקהילה היהודית במידה ואנו סבורים שאין בסיס לקבלת האזרחות".

מדוע מומלץ להוציא אזרחות פורטוגלית?

"ישנן סיבות רבות לכך. ראשית, מדובר בדרכון אירופאי לכל דבר ובאזרחות אירופאית. הוא מאפשר לעבור בין מדינות האיחוד חופשי, ללמוד בחלקן ללא עלות, לעבוד ולנהל עסקים ואף לרכוש נדל"ן.  הדרכון אף מאפשר ויזה לארה"ב. הוא מסייע בקיצור התורים בשדות התעופה באירופה – זה חשוב מאוד למי שנוסע הרבה. בסופו של דבר מדובר בעוד דרכון נוסף למקרה הצורך, הדרכון אף מאפשר כניסה למדינות שישראלים אין כניסה אליהן".

מהם היתרונות בהוצאת דרכון דרככם, על פני חברות אחרות?

"בראש ובראשונה, עצם העבודה שיש לנו משרד בפורטוגל, שלו יש קשרים ענפים עם הממשלה והוא מקבל מידע ראשוני ומקיף לגבי החוקים המשתנים והתהליכים הנדרשים. בנוסף, המקצועיות והשירות המהיר והאמין שלנו  נותן לנו אפשרות לפעול באופן הכי יעיל שניתן. אנחנו שמים דגש רב על נושא התפעול – הטיפול השוטף בבקשות, שירות הלקוחות, ניהול התהליך מול הגורמים הפורטוגליים ועוד. הצוותים הייעודיים שלנו לנושאים אלו גדולים ביחס לחברות אחרות, מה שמאפשר לנו להגיש את התיקים מהר יותר. כמו כן, לא נתחיל בתהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית מבלי שנוודא כי יש בסיס להצלחה".

להמשך פרטים ובירור זכאות ללא התחייבות אנא לחצו כאן

או מלאו את הפרטים מטה

תודה על פנייתך
הוצאת דרכון פורטוגלי. תמונה ממאגר Shutterstock

הוצאת דרכון פורטוגלי. תמונה ממאגר Shutterstock


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר