מטפלים לגוף ולנפש במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock
מטפלים לגוף ולנפש במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock

מטפלי גוף – נפש במרכז

המודעות הרבה לשמירה על בריאותנו עולה. לתחושות ולהרגשה שלנו השפעה מכרעת על בריאות גופנו. כיום מוצעים מגוון טיפולים המשלבים התייחסות לגוף ולנפש גם יחד. מטפלי גוף- נפש במרכז

פורסם בתאריך: 28.1.19 11:34

אשר אדלשטיין, מאזן גוף ונפש

לא מעט בעיות מקשות עלינו בחיי היום יום- דאגות, לחצים, מתחים וחרדות הם רק חלק מהגורמים שמשפיעים על ההרגשה הכללית ועל התפקוד שלנו. זה לא סוד שגופנו הוא בעצם כלי העבודה שלנו. המרוץ היום יומי אחר משימות החיים גורם לנו, לעיתים, לשכוח את עצמנו ואת גופנו. לשמירה על גוף בריא ישנה חשיבות רבה. הגוף והנפש הולכים יד ביד ועובדים יחד. כאשר הם עובדים יחד בהרמוניה מתגברת הבריאות ותחושת הרווחה הנפשית. ולכן חשוב לבצע עבודה משולבת של גוף ונפש.

אשר אדלשטיין הוא מאזן גוף ונפש. בטיפולים אותם הוא מבצע בקליניקות בתל אביב ונס ציונה, מקפיד אשר להתייחס לגוף ולנפש גם יחד. לדבריו, גוף ונפש הם פשוט ביטוי שונה של העצמי שלנו והם משפיעים ומושפעים אחד מהשני. אדלשטיין עוסק בפסיכותרפיה גופנית – שיטה המושתתת על הקשר בין הגוף לנפש. זוהי שיטת טיפול נפשי, שבה מתקיימת עבודה משולבת של שיחות ומענה רגשי וקוגניטיבי בשילוב התייחסות לגוף, לתנועה ולנשימה. בפסיכותרפיה הגופנית הגישה הוליסטית ועל פיה קיים קשר הדוק בין הגוף והנפש ומדובר במערכת אחת. לכן בטכניקת הטיפול בפסיכותרפיה הטיפול משלב בין השניים. ומכיוון שמשלבים בין הגוף והנפש מתאפשר טיפול שלם, אפקטיבי ומדויק במיוחד.

כמאזן גוף ונפש וכמומחה העוסק בפסיכותרפיה גופנית מסביר אדלשטיין שניתן לטפל במגוון רחב של מצוקות רגשיות ונפשיות. בין השאר בדיכאונות, חרדות, קשיים חברתיים, טראומות וכיו"ב. הטיפול משלב שיחות ותמיכה רגשית יחד עם עבודת מגע והפעלת הגוף. מטרת הטיפול בפסיכותרפיה גופנית הינה לסייע למטופל להתמודד באופן מיטבי עם קשייו. וזאת באמצעות שחרור הקיבעונות הרגשיים והגופניים, יחד עם יצירת קשר טיפולי מיטיב ומכיל.

אשר אדלשטיין בטיפול

אשר אדלשטיין בטיפול. אילוסטרציה

כך למשל, במקרה של מטופל הסובל מביטחון עצמי נמוך. הטיפול יתמקד גם בשיחה אבל גם בעבודה על יציבה גופנית בוטחת יותר. ובחקירת הפער בין תנוחת הגוף המכונס והחושש לבין תנוחת הגוף הבטוח והפתוח לעולם. דווקא מתוך עבודה גופנית שכזו יצופו הרגשות ותתאפשר למטופל התבוננות פנימית עמוקה. ביחד עם המטפל. ועל ידי זה יתחיל השינוי לטובה. חשוב לציין שכמו בכל טיפול מקצועי ורציני, אין כאן פתרונות קסם. ניתן לעבוד על טיפול קצר מועד אבל לרוב מדובר בטיפול שנמשך כשנה בממוצע. אדלשטיין מטפל בכל הגילאים אך מתמקד בעיקר בטיפול בילדים ובמתבגרים.

מדוע בחרת להתמקד בטיפול בילדים ובמתבגרים?

בעברי עבדתי שנים רבות עם ילדים ונוער מכל הסוגים. מנוער נורמטיבי דרך נוער במצבי סיכון ועד לנערים ונערות מתחום בריאות הנפש. וזאת במסגרת תפקידי השונים בתחום החינוך הבלתי פורמאלי. בזכות זה קל לי מאוד להבין ולתקשר איתם לעומק ולהגיע עימם ליחסי אימון. ומכאן הדרך לטיפול מיטיב כבר פתוחה. בעיני זו זכות מיוחדת לסייע במצוקות דווקא בגילאים הללו. לפני שהמצוקות מתקבעות ועוברות הלאה, לחיים הבוגרים. וגורמות לשנים ארוכות של סבל מיותר, שניתן למנוע.

אשר אדלשטיין, פסיכותרפיסט גופני מאזן גוף ונפש
מנחם בגין 51, תל אביב
השייטת 4, נס ציונה
טלפון: 054-2204215

אשר אדלשטיין

אשר אדלשטיין


"התדר הנכון" עם אסתר קסוביץ' – להתחבר לתדר החיים ולשמחה באמצעות תנועה

עוד מימי קדם ותרבויות עתיקות, תנועה הייתה שפה בפני עצמה, אנרגיה שעוברת ללא מילים ומאפשרת ריפוי, שחרור וחיוניות. זה לא סוד שבתרבות המערבית בה אנו חיים, הטכנולוגיה משאירה מעט מקום לתנועה הטבעית של הגוף. ההתניות החברתיות הפכו אותנו מלאי ביקורת ושיפוטיות כשהראש הפך להיות המוביל בזמן שהנפש נשארה מאחור. הניתוק יצר חוויה של התרחקות מאמת פנימית, העדר שמחה וחיים בלתי מספקים.

בדיוק בשביל זה, יצרה אסתר קסוביץ' (57), מרחב תנועה קסום בשם "התדר הנכון". זהו מרחב בטוח המאפשר גילוי וחיבור לתדר החיים והחופש דרך תנועה וריקוד. אל "התדר הנכון" מוזמנים כל אלו בעלי הסקרנות הפנימית לחקור, לגלות ולמצוא עוד שמחת החיים. צורת הנחייתה של אסתר מעודדת את המשתתפים לאותנטיות מרבית מתוך אמונה שההתרחבות טמונה בחיבור אל מי שאנחנו באמת. "דרך המפגש עם המוזיקה וההתבוננות העצמית כל אחד יכול להתחבר לתדר המדויק עבורו ולחיות חיים מלאים באנרגיה ושמחה", משתפת אסתר. "המרחב מאפשר להיות מי שאנחנו ללא השוואות ושפיטה, וכך התנועה מתרחשת מעצמה".

אסתר עוסקת בעבודה התפתחותית של גוף ונפש במשך שנים רבות. במשך חייה הוכשרה בפיזיותרפיה, נוירו-פידבק, הנחיית קבוצות והתמקדות. את מרחב התדר הנכון אסתר יצרה לפני כחמש שנים מתוך אהבה ותשוקה לחוויית השחרור הגלומה בתנועה חופשית.


 

איך הכל התחיל? 

"במהלך חיי התנסתי בסגנונות שונים של ריקוד ועם זאת משהו בתוך גופי לא הרגיש מדויק וביקש תמהיל נכון יותר לעצמו. מתוך החוויה והחקירה האישית שלי, נוצר התדר הנכון. רציתי ליצור מרחב תומך שיאפשר לכל אדם עם או בלי רקע בריקוד לחוות את ההתעלות הפלאית בתנועה חופשית- כשהגוף, הנפש, הרגש והנשמה מבעבעים להם יחדיו".

מה קורה במרחב של "התדר הנכון"? 

"מפגשי התדר הנכון נפתחים בהאטת הקצב ומעבר הדרגתי משטף המחשבות למימד חוויתי", מספרת אסתר. "ההנחיה גמישה ומעודדת כל אחד להישאר מחובר לקול הפנימי שלו ולאפשר לתנועה טבעית וספונטנית להיווצר. התהליך נע בקלילות בין חיבור לעצמנו לעבודה עם אחרים במגוון התנסויות של תנועה, ריקוד ומשחק, ומייצר מפגשים טבעיים ומעוררי שמחה והשראה".

אסתר קסוביץ'. צילום: נטלי (מדיה, צילום ותקשורת שיווקית Charisma Pixel).

אסתר קסוביץ'. צילום: נטלי (מדיה, צילום ותקשורת שיווקית Charisma Pixel).

איך החוויה משפיעה על חיי היום יום?

"גם אם כואב לנו, או שאנחנו מרגישים פחות טוב עם עצמנו,  ברגע שאנחנו מאפשרים לתנועה לקרות מעצמה בלי מאמץ, אנחנו מתחברים לתדר הנכון שלנו. לכל אחד מאיתנו יש תבונה פנימית קסומה וכשאנחנו מוכנים להקשיב ולתת לה מרחב אנחנו נמצאים במיטבנו.  גילוי התדר הפנימי המדויק דרך התנועה מוביל אותנו למסע של חופש, יצירתיות וספונטניות. במרחב המשתתפים מקבלים כלים מעשיים להגברת החוויה והשמחה בחיי היום יום, וכך לומדים להתחבר לאהבה ולחופש הפנימי ולהשתמש באותו התדר בחיי היום יום".

איפה זה קורה?

פעילות התדר הנכון מתקיימת כל שבת שנייה, בת״א, בין השעות 10:30-13:00 בדוג׳ו האינטגרלי לאייקידו, ברחוב האחים מסלאויטה 7 (קומה אחרונה). יש להירשם ולתאם מראש כי המקומות מוגבלים לכ-35 אנשים. לידיעתכם, בקרוב תיפתח גם קבוצת בוקר של כשעתיים למפגשי התדר הנכון.

פרטי התקשרות:

054-2056025

כתובת מייל

דף פייסבוק של התדר הנכון וגם דף הקבוצה של חובבי התדר הנכון

התדר הנכון. צילום: נטלי (מדיה, צילום ותקשורת שיווקית Charisma Pixel).

התדר הנכון. צילום: נטלי (מדיה, צילום ותקשורת שיווקית Charisma Pixel).


דורית טייכמן – תרפיה באומנות והתמקדות

תרפיה באומנות הינה טיפול רגשי באמצעות תהליכי הבעה ויצירה. הביטוי האמנתי מהווה שער לנפש האדם על סך חלקיו ומאפשר נגיעה ברגשות עמוקים שבדרך כלל אינם באים לביטוי בחיי היום יום. השימוש בחומרים אומנותיים וכוחה של היצירה כמאפשרת ביטוי לחוויות לא מודעות ולא מילוליות, מאפשרים הסרת הגנות ומחסומי תקשורת, מפתחים מודעות, הקשבה ויוצרים שינוי משמעותי בחיינו.

דורית טייכמן (56), מציעה לווי מקצועי ותומך באמצעות תרפיה באומנות והתמקדות  (Focusing) . היא בעלת תואר שני בטיפול באומנות, ציירת, מטפלת ומנחת סדנאות בתל אביב כבר מעל לעשרים שנים. בטיפוליה, משלבת טייכמן גישות שונות מעולם הבודהיזם, יוגה, תנועה, טאי צ'י ומדיטציה, אותם תרגלה במשך השנים, ומאמינה בראש ובראשונה ביחסי הגומלין בין הגוף לנפש. ניסיונה העשיר בציור ותרפיה, מעניק למטופליה המבקשים ריפוי, את הכלים ליצור שינויים משמעותיים בחייהם.

למה דווקא תרפיה באומנות? 

"מאז ומתמיד ציירתי. האומנות שנכחה בחיי טוותה את דרכי לריפוי עצמי, מודעות ושחרור עצום. בעקבות החוויה שלי, התפתח בי רצון עז לסייע לאנשים להתחבר לעצמם ולעבור ריפוי דרך האומנות, בדיוק כמו שאני עברתי".

מה שיטת הטיפול שלך כוללת?

"אני מטפלת בשני מישורים מקבילים: מישור ההתמקדות- הכולל כניסה "למרחב הפנימי" של הגוף והתבוננות בתחושות של הגוף והנפש , והמישור היצירתי, בו המטופל מביע את עצמו, חווה תובנות ומתפתח דרך הביטוי ביצירה בחומרים השונים. אני מאמינה קודם כל בחכמת הגוף ובהקשבה אליו דרך חווית ה'כאן ועכשיו'.

ומה זה ההתמקדות בעצם?

"ההתמקדות, מהווה את הצעד הראשון לפיתוח היכולת להיות בהקשבה לתחושות שעולות ברגע הזה. כל מפגש מתחיל בשיחה לגבי המקום בו המטופל נמצא כרגע- תחושות, רגשות, התמודדויות, חלומות  ועוד. משם אנחנו מבחינים מהו הנושא המרכזי שעלה. נניח עלתה קנאה, אז ההתמקדות תהיה סביב החוויה הפנימית שמתעוררת סביב הקנאה. הקשבה לתחושה, ביטוי שלה (גם באמצעות אמנות), מאפשרת לה להיפרם – משהו זז, משתנה ומשהו חדש מתגלה. מתרחשת תפנית שמורגשת ברמת הגוף-נפש כהקלה.

"בהתייחסות הבודהיסטית אין שום דבר חוץ מ'כאן ועכשיו', כלומר מה שיש כרגע הוא הפתח לכל שינוי ולכל ריפוי וזה מה שאנחנו עושים בהתמקדות. זה ממש כמו קסם- ברגע שאנחנו נפגשים עם הדברים שנמצאים מתחת לרובד המילולי הרגיל, מתוך סקרנות וללא שיפוט, נוצרת נוכחות שקטה שמאפשרת לראות את ההתרחשויות הפנימיות ויכולת קבלה רחבה יותר של מה שיש".

דורית טייכמן – תרפיה באומנות והתמקדות

דורית טייכמן – תרפיה באומנות והתמקדות

כיצד ההתמקדות משתלבת עם התרפיה באומנות?

"בדרך כלל, מתוך הדברים שעלו בהתמקדות נמשיך לתהליך יצירתי ואינטואיטיבי בו ניתן ביטוי ישיר לחוויה דרך צבעים וחומרים. האומנות ככלי טיפולי מעניקה פרספקטיבה נוספת על מחשבות ורגשות עמן אנחנו מזדהים, ומאפשרת להביט מהצד ולקבל תובנות חדשות ומפתיעות לגבי עצמינו. אותן מחשבות שגרמו לנו לחוש חסרי ביטחון, חרדים או תקועים, מקבלות נקודת מבט שונה המאפשרת התרחבות, שחרור וקבלה עצמית. אותו הדבר קורה גם כאשר אנחנו מתמקדים, ולכן השילוב בין סוגי הטיפולים האלו מאוד משמעותי. אגב, משקל הוורבליות תשתנה ממטופל למטופל, כל אחד וצרכיו הוא. יש מי שלומד יותר דרך המילים, יש מי שלומד יותר דרך החוויה והיצירה".

האם צריך לדעת לצייר כדי להגיע לטיפול כזה?

"אין צורך לדעת לצייר כלל וכלל. הציור הוא מאוד אינטואיטיבי ואין מקום לשיפוט"

מה האני מאמין שלך?

"אני מאמינה שהשינוי קורה בכל רגע ורגע. תשומת הלב אליו, היא זו שמאפשרת חוויה מעצימה אל עבר השינוי המשמעותי שאנחנו כל כך מייחלים לו".

טלפון: 052-4443811
אימייל: [email protected]

קישור לאתר

דורית טייכמן. צילום: ליבי מור

דורית טייכמן. צילום: ליבי מור

דורית טייכמן – תרפיה באומנות והתמקדות

דורית טייכמן – תרפיה באומנות והתמקדות


יהודית פירסט – פסיכותרפיה גופנית והתמקדות

עוד ועוד מחקרים מוכיחים כי בין הגוף לנפש מתקיימים יחסי גומלין ישרים; הנפש זקוקה לגוף כדי לקבל ביטוי בעולם הפיזי, והגוף זקוק לנפש כדי לחוות את החיים במלאות ובביטוי עצמי מלא. 

יהודית עוסקת בתחום גוף הנפש קרוב לעשרים שנים, כאשר טיפוליה מתייחסים לתהליכים נפשיים המשתלבים בתהליכים גופניים אשר לעתים נסתרים מהעין.

יהודית מסייעת לאנשים המבקשים למצוא את הדרך הייחודית להם לחיים של משמעות, חופש בחירה והגשמה באמצעות טיפול אישי, מכיל ורך, הכולל שיחה, התמקדות ובמידת הצורך מגע.

"הגוף הוא משאב אדיר", מוסיפה יהודית. "הוא מחזיק בתוכו את כל הדברים שאנחנו מדחיקים, כמו גם את הידע הפנימי לצעד הבא שמוביל לריפוי, הגשמה, חיים טובים יותר ומדויקים אישית ".

מה התרומה הגדולה ביותר של השיטה בה את מטפלת?

"רוב העבודה שלי בקליניקה היא לא רק בהיבט הפיזי –  ההתמקדות והפסיכותרפיה הגופנית מאפשרת לנו להיפגש עם רבדים לא פתורים ודפוסים שמעכבים אותנו. אותם דפוסי הגנה, שבמקור באו להגן עלינו, כיום לא מאפשרים לנו את החופש לממש את הפוטנציאל הטמון בתוכנו. כשאנחנו מתמקדים, הם מקבלים את תשומת הלב לה היו זקוקים, באים לידי ביטוי ומשתחררים. השחרור מוביל לשינוי גישה ולחיים חופשיים יותר" .

יהודית פירסט. צילום: נגה אהרמן

מהי שיטת ההתמקדות?  

"הגוף שלנו משדר לנו כל הזמן באמצעות תחושות שונות העולות ממנו – כמו פרפרים בבטן, דפיקות לב וגוש בגרון. קל לנו יותר לחוש בהן כשהן עוצמתיות במצבי קושי, מצוקה, שמחה, לחץ נפשי או קונפליקט.

"רובנו איננו מורגלים בהקשבה לתחושות אלו, למעט מקרים בהם אנו חשים כאב פיזי שלא ניתן להתעלם ממנו.

"שיטת ההתמקדות, מפתחת את יכולת ההקשבה לתחושות הפיזיות שעולות בנושא שמעסיק אותנו. לדוגמא, בזמן ההתמקדות אנחנו פונים בתשומת לב סקרנית לפרפרים שבבטן ומייצרים איתם סוג של דיאלוג. מתוך הקשבה זו, מידע רלוונטי שגרם לתחושת הפרפרים להיווצר עולה למודע. זהו תהליך גופני-נפשי-מודעותי שמוביל להקלה, צמיחה, שינוי וריפוי".

בנוסף, את מעבירה גם קורסי התמקדות חברתית – ספרי לנו קצת

"הצמיחה הגדולה שלנו קורית בתוך אינטרקציות בינאישיות ובמערכות היחסים. ההתמקדות החברתית נולדה מתוך הרצון שלי להביא את הנוכחות המלאה ממרחב ההתמקדות ה"סטרילי" לכל מקום.

"כך התפתחה ה'התמקדות החברתית'- תוצר של אינטראקציה בין החוץ לפנים, בין הצורך שלי לצורך של האחר, באמצעות עבודה אישית וקבוצתית משותפת. ההתמקדות החברתית; גוף-נפש-סביבה, מקדמת חיים ב'כאן ועכשיו' – בעולם היחסים הבין אישיים. בקורס לומדים על נושאים חברתיים כמו שייכות לדוגמא, אשר מהווים שער להבנת העולם הפנימי שלנו. בעזרת הכלים הנלמדים, המשתתפים עוברים שינוי באופן בו הם חווים את עצמם במערכות יחסים, בחברה ובעולם. הקורס מתאים לכל אדם שיש לנו רקע קודם בהתמקדות או במיינדפולנס"

מה האני מאמין שלך?

"אני מאמינה שבתוך כל אחד מאיתנו קיימת מהות פנימית שיודעת את הדרך לחיים של אהבה, צמיחה, מימוש והגשמה. אל הדרך הזו אפשר להגיע בכל פעם מחדש בעזרת החיבור לגוף-ולנפש".

סדנה בהתמקדות חברתית

מתקיימת ב 11-12/7/19, חמישי אחה"צ-שישי בבוקר.
מיועדת לאנשים עם רקע במיינדפולנס, והתמקדות. תתקיים בגבעת שמואל

קורס התמקדות בסיסי יוצא לדרך ב 6/9/19 יתקיים אחת לשבועיים בימיי שישי בבוקר בגבעת שמואל
קורס התמקדות חברתית יוצא לדרך ב 13/9/19 יתקיים אחת לשבועיים בימיי שישי בבוקר בגבעת שמואל
קורס הסמכה בהתמקדות למטפלים, יוצא לדרך ב 5/9/19 יתקיים אחת לשבוע בימי חמישי בבוקר בגבעת שמואל
(מיועד לבוגרי קורס התמקדות בסיסי שלמדו אצלי או אצל מורים אחרים).

פרטי התקשרות

מייל: [email protected]
נייד: 054-4412512
קישור לאתר
דף עסקי


אורית קלאפיש – פסיכותרפיסטית ומכשירה מטפלים בגישת ה"דיאלוג הגופני ההתייחסותי" וטיפול ממוקד טראומה

האם אתם מטפלי גוף – נפש המחפשים כלי נוסף להתמקצע בו? או שאולי אתם צועדים לראשונה בתחום הטיפול? כך או כך, כדאי שתכירו את אורית קלאפיש – פסיכותרפיסטית מומחית ומכשירה מטפלים בגישת ה"דיאלוג הגופני ההתייחסותי" וטיפול ממוקד טראומה.

כולנו מכירים את הפער בין הבנה שכלית לבין עשיית שינוי ממשי. אחד היתרונות בפסיכותרפיה ממוקדת גוף היא העובדה שטיפול זה עוקף את מחסום השכל. גופנו מכיל מידע רב הכולל זיכרונות וחוויות אשר זקוקות לריפוי. השימוש במגוון כלים השלכתיים מהווה צוהר אל התת מודע כך שבזמן הטיפול מתקיימת הקשבה עמוקה לאמת פנימית המאפשרת שחרור פיזי ונפשי אשר בסופו מביא לשינוי.

אורית קלאפיש. צילום: מאיה הרלינגר

אורית קלאפיש. צילום: מאיה הרלינגר

טיפול ממוקד טראומה

חלק מאותן חוויות שמלוות את חיינו יכולות להתפתח לטראומות של ממש. טראומה היא מצב הנחווה כמסכן חיים עבור האדם או עבור הקרובים לו. טיפול בטראומה היא קטגוריה בפני עצמה  הדורשת מהמטפל הבנה מעמיקה ושימוש בסל כלים ממוקד.

אם אתם מחפשים הכשרה כזאת, כדאי שתכירו את אורית קלאפיש, פסיכותרפיסטית בעלת ניסיון של שלושים שנה בטיפול ובעבודה עם הגוף, ומכשירה מטפלים זה 16 שנים.

את תחילת דרכה המקצועית החלה קלאפיש בטיפול במגע, דיקור ורפלקסולוגיה והמשיכה ללימודי גישות שונות בפסיכותרפיה גופנית וביוסינתזה. קלאפיש סיימה בהצטיינות לימודי תואר שני בתרפיה בתנועה באוניברסיטת חיפה וכעת היא משלבת את כל ידע המצטבר בכתיבת דוקטורט בנושא "הדיאלוג התנועתי לטיפול בטראומה" במסגרת לימודי מגדר באוניברסיטת בר אילן.

מלבד טיפוליה בקליניקה, אורית מעבירה הכשרות טיפול ממוקד טראומה וקורס אינטרנטי חדשני בגישת "הדיאלוג הגופני ההתייחסותי". כל אחת מהתכניות אותן מציעה אורית, מעניקה מיומנויות ייחודיות ומשלבת תחומי ידע בלעדיים לאותו תחום. הבסיס התיאורטי הטיפולי הרחב והמעמיק, מבטיח כי בוגרי כל אחת מהתוכניות יצאו לעולם כאשר ברשותם מיומנויות טיפוליות וכלים מגוונים.

מהי גישת הדיאלוג הגופני ההתייחסותי?

"הדיאלוג הגופני ההתייחסותי הוא נדבך מאוד חשוב בטיפול בטראומה", משתפת אורית. "כאשר נוצרת טראומה, בוודאי אם זו טראומה התפתחותית, המטופל מפנים גם את קול הקורבן ובאופן פרדוקסלי גם את קול התוקף. לתוך רפרטואר ההתנהגות שלו נכנסות התנהגויות תוקפניות שהוא למד מקטנות.

ע"י זיהוי המסרים דרך הגוף, שיטת הדיאלוג מעלה למודעות את ה'סרט' הפנימי שמתנהל בראש בין קולות אלו. בעזרתו הזיהוי, המטופל מצליח ליצור דיאלוג פורה בין הקולות השונים ולעבור שינוי".

תני דוגמא למסרים גופניים שמתגלים בטיפול?

"כאמור, אנשים מרגישים תקיעות בחייהם כאשר שני קולות מופעים – הקול של הלב והקול של הראש (ההיגיון). מסר מכווץ לדוגמא, הוא מסר שאומר 'תתרחקי זה לא בסדר, זה לא בשבילך'. לעומת זאת, מסר מרחיב יהיה מסר שיעניק לגיטימציה. דרך ההקשבה לגוף שמתבצעת על ידי נשימות וטכניקות נוספות, אנחנו  בודקים לאילו מקומות הגוף מאפשר את מעבר האנרגיה ובאילו מקומות קיימת חסימה. תוך כדי ההקשבה לגוף, אנחנו שמים לב לביטוי הקולי והוורבאלי. כך נוצר דיאלוג שמכוון אותנו לדמויות המסתתרות מאחורי האמירות שעליהן גדלנו במשך שנים".

קורסים למטפלים

קורס אינטרנטי בגישת ה"דיאלוג הגופני ההתייחסותי" – בימים אלו משיקה קלאפיש קורס אינטרנטי ייחודי למטפלים בשיטת "הדיאלוג הגופני ההתייחסותי". הקורס כולל עשרה מפגשים וירטואליים המציגים שמונה כלים, הדרכות והסברים רחבים על השיטה. הקורס מלווה בקבוצת הדרכה סגורה בפייסבוק, המאפשרת שיח עמיתים, מענה לשאלות על הכלים וכר לעיבוד תכנים אישיים. המחזור הבא נפתח בחודש מרץ 2019. הקורס מתאים למטפלים המעוניינים לשלב את הכלי בתוך עבודתם ולמטפלים מתחילים המעוניינים להשתמש בו כחלון הצצה לעולם הטיפול.

קורס טיפול בטראומה – קורס פרונטלי שנפתח זה המחזור ה-6 לקהל הרחב ומתאים למטפלים המעוניינים לבסס את העבודה עם טראומה בקליניקה שלהם. הקורס כולל 12 מפגשים בימי שישי, פעמיים בחודש בתל אביב. הלימודים משלבים תיאוריה ופרקטיקה וכוללים סל כלים נרחב לטיפול בטראומה. הקורס מועבר בשיתוף עם הפסיכולוגית המומחית קאי איציקסון מבית החולים הפסיכיאטרי באר יעקב.

מידע לגבי קורס עומק לטיפול בטראומה למטפלים

למידע נוסף, לחצו כאן
מידע לגבי קורס סופרווייזרים ממוקד גוף בגישה ההתייחסותית
לפרטים נוספים , לחצו כאן
052-2631213
קישור לאתר

קישור לדף הפייסבוק


כולנו ילדים של החיים – עינב נויהאוזר פסיכותרפיסטית גופנית

בכל אחד מאתנו מסתתר הילד הקטן שהיינו פעם. נכון, השנים עברו, התבגרנו, למדנו, צברנו ניסיון ואנחנו מזמן כבר לא נראים בני חמש, אבל לכל אורך הדרך ליוותה אותנו הילדות שחווינו. גם עשרות שנים אחרי, עמוק בתוכנו, נגלה שלא הצלחנו לשחרר את הילד שבנו. אז אולי השתנינו מבחוץ, אבל מבפנים נשארנו בדיוק אותו הדבר.

אל המסקנה הזו הגיעה עינב נויהאוזר, פסיכותרפיסטית גופנית, כאשר במבט לאחור הבחינה בפירורים שפוזרו לידה בדרך אל הגשמת הייעוד. ציוני דרך שהובילו אותה, במודע ושלא במודע, אל ההתמחות הייחודית שלה – טיפול בפסיכותרפיה גופנית המוקדש כולו לילדים צעירים ולילדים שבתוכנו.

התחום שעניין את עינב מאז ומתמיד היה פסיכולוגיה. אבל, כשהחלה לבדוק לעומק היא נתקלה בלימודי פסיכותרפיה גופנית במכללת 'רידמן' המציעה גישות טיפוליות המשלבות בין הנפש לגוף והדברים הרגישו לה נכונים.

כשהיא מדברת על הצעדים שהובילו אותה אל היעד, מזכירה עינב את הסטאז' שעשתה במסגרת הלימודים בהוסטל לאנשים הלוקים בפיגור שכלי. ציון דרך נוסף מתייחס לעבודת התזה שלה על הקשר בין התפתחות רגשית תקינה של הילד לבין התמקדות ככלי טיפולי בפסיכותרפיה הגופנית. זמן לא רב לאחר מכן, נולד בנה הבכור והיא שמה לב כיצד בא לידי ביטוי הקשר בין הגוף לרגש במיוחד כשהוא מובע ללא מילים.

מוטיב הילד חוזר שוב בסיפורה של עינב במשך שמונה שנות עבודתה כגננת בגן ילדים, מקום שנתן לה בעצם אפשרות ליישם את הגישה אותה למדה גם על ילדים, ואז היא מודה – העולם שלה נפתח.

למעלה מעשור עינב מנהלת קליניקה בכפר סבא. היא מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. לקליניקה מגיעים ילדים המתמודדים עם קשיים שונים כגון ביטחון עצמי, קשיים בוויסות חושי, קשיים חברתיים, דימוי עצמי נמוך ועוד. "ילדים במהותם יותר פיזיים ממבוגרים ומתקשרים עם הגוף ביתר קלות, לכן הכלים הטיפוליים איתם אני עובדת הם תנועה, קול, משחק, ציור, דמיון מודרך והתמקדות".

לדבריה של עינב, העבודה עם מבוגרים מעט שונה, המבוגרים עוטים שריון שנבנה במהלך השנים ולעיתים לגוף לוקח זמן לבטא עצמו, לכן הכלים הטיפוליים מתמקדים בתחילה יותר בשיח, מגע, דמיון מודרך והתמקדות.

לאורך כל התהליך עינב קשובה, רכה ומכילה. התהליך האישי, המקצועי, הניסיון שצברה והדרך שעברה, מאפשרים לה להגיע עם המטופלים לרבדים רגשיים עמוקים, "העבודה הגופנית עם הילד ועם הילד שבתוכי היא מה שמייחדת אותי, וזה התבשל אצלי בעיקר בעקבות תהליך טיפולי אישי שעברתי. אני מחבקת את הילד הפנימי שקיים בכל אחד מאתנו. אני חשה את המטופל כל הזמן, את מה שהוא משדר לי ויוצרת איתו קשר רגשי. לאחר מכן אני מתפנה לטפל בו בעזרת הגוף, שהוא הכלי הטוב ביותר לביטוי נפשי, כל הדרך לריפוי מלא".

לפרטים נוספים ניתן לפנות לעינב נויהאוזר – פסיכותרפיסטית גופנית בטלפון: 050-6795202

כתובת הקליניקה: ויצמן 177, כפר סבא.

עינב נויהאוזר


אומני גל

לעיתים, כאשר ייעודו של אדם קורא לו, הוא יכול להרגיש זאת כבר מגיל צעיר, כך גם במקרה של אומני גל, מטפלת גוף נפש, שהרגישה כבר בילדותה שתפקידה הוא לעזור לאנשים. "כל חיי טיפלתי, מבלי לשים על זה מילה או כותרת" מספרת אומני. "באופן טבעי, חברים ומכרים באו לדבר איתי על עצמם ולשמוע את דעתי בנושאי החיים. יש לי אהבה בסיסית וסקרנות לגבי אנושיות, נפש האדם וגוף האדם. כבר 25 שנים שאני מטפלת, ועדיין מדהים אותי לראות את הפאזל הפנימי בתוך כל אחד ואחת, כיצד סיפורי החיים, סיפורי הילדות, נרקמים ומקבלים ביטוי ברגש, בצורת החשיבה, במבנה והיציבה של הגוף ומשליכים על מציאות חיינו באופן ישיר ומדוייק, כדי שנלמד ונגדל מתוך האתגרים. אני זוכרת את עצמי מסתכלת בפליאה על אבי, פרופסור לפיזיקה, שהיה הולך למיטה עם ספר פיזיקה עבה אחרי יום עבודה. ככה גם אני, אם יש לי זמן לקרוא, אני אקרא ספרות מקצועית מתחום הטיפול, כמעט שלא מעניין אותי שום דבר אחר".

צילום: הילה בן בנימין

אומני גל. צילום: הילה בן בנימין

צילום: הילה בן בנימין

צילום: הילה בן בנימין

לצמוח מתוך המשבר

למרות שהייעוד ליווה אותה בחייה, לקח לה מעט זמן ומשבר אחד גדול להבין את הכיוון הנכון עבורה. "בגיל 22 התחלתי בכלל בלימודי עיצוב גרפי", אומרת אומני. "אני מאד אוהבת אומנות ויצירה, אבל בחדר המחשבים בו בילינו שעות ארוכות, הידיים שלי תמיד נמשכו כמו מגנט לעסות צווארים וכתפיים דואבות או לתת עבודה אנרגטית לכאבי הראש של חברי ללימודים. התחלתי להבין שכנראה אני לא נמצאת במקום הנכון. נדרש ממני המון אומץ כדי לעשות את הצעד, אבל לבסוף, אחרי שנתיים עזבתי. משם החל מסע של גילוי רוחני ורגשי, משהו בתוכי ידע בוודאות שהחיים ואני יכולים לתת הרבה יותר אחד לשני והייתי נחושה לגלות. ספרים, מורי דרך, מטפלים, סדנאות, מדיטציות מסוגים שונים, כל אלו כאילו הזכירו לי את מה שכבר עמוק בתוכי ידעתי. הייתי בסערה של גילויים."

בגיל 26, לקראת סיום לימודים מקצועיים של שנתיים ברידמן, מצאה את עצמה אומני מאושפזת בסכנת חיים מעל חודש ימים עם חום גבוה בגלל דלקת חמורה שהתפתחה בליבה. "זה היה מאוד מפתיע ומאוד מפחיד", היא מספרת. "לקח לי בערך שבוע להפסיק להתווכח עם המציאות המשונה שנחתה עלי והתחלתי להבין את המתנה הגדולה שקיבלתי: עצירה ושקט. ביקשתי מחבריי ומכריי לא לבוא לבקר אותי. כמו בויפאסנה, פשוט התבוננתי. התמודדתי עם הרבה פחדים וכאבים, והיה לי את כל הזמן שבעולם להתבונן פנימה, להקשיב ללב שלי ולהבין שהוא בכלל לא חולה, הוא רק קורא לי לחזור הביתה.

מספר שנים לאחר מכן התחלתי לנסוע לדנמרק, מקום מגוריה של אחותי, ד"ר גיל-לי גל, כדי לעבוד שם עם מטופלים. באחת הפעמים, אחרי שבועיים מאומצים במיוחד, סיימתי את הביקור עם מפרקי הידיים כל כך כואבים שבקושי החזקתי כוס מים. באותה תקופה טיפלתי בדרך שדרשה הרבה מאמץ פיזי וממש נתקפתי פחד שלא אוכל להמשיך לטפל. אבל הלב כאילו לחש לי "השינוי בפתח, רק תהיי נוכחת והקסם יקרה". בשבוע שחזרתי לארץ קרו דברים מופלאים בקליניקה. מאין ברירה כל מה שיכולתי לעשות עם המטופלים היה להקשיב ולהיות נוכחת. הרגשתי איך תדר של אנרגיה פשוט חולף דרכי, מוביל אותי, נכנס למקומות הכואבים והמפוחדים של האנשים ומאפשר לשינוי עמוק להתרחש בתוכם. המפנה הזה הוביל אותי לתפיסה טיפולית חדשה ושלמה."

ללמוד איך להיות בלמידה

לאחר שחרורה מבית החולים פגשה אומני את מי שלימים יהיה בעלה, רון פרוינד, גם הוא מטפל וזה שיצור ביחד איתה ועם אחותה גיל-לי גל, ד"ר לפסיכולוגיה קלינית, את שיטת הטיפול הייחודית שלהם ולאחר מכן גם את בית הספר להכשרת מטפלים Omnitherapy. "כל שיטת הטיפול שלנו התפתחה בעצם מהמפגש ביננו", מספרת אומני. "רון מאד מובנה, יש לו סדר פנימי ונטייה להבין את הדברים עד שורשם. אני מאד אינטואיטיבית, מכילה, יש בי משהו שרוצה לחבק את הכאב של כולם. עם השנים הצלחנו למזג את מה שנראה כשתי גישות או איכויות מנוגדות, שלמעשה הן כמובן משלימות זו את זו. יצרנו שיטה שהיא דרך חיים שאותה אנחנו מיישמים בזוגיות שלנו, בהורות שלנו וכמובן בתחום המקצועי. אפשר לראות את התוצאות בקשר החם והטוב שיש לנו כמשפחה. הבסיס אינו מחדש דבר – כל מה שקורה בחיים זו הזדמנות ללמידה, מה שאנחנו פיצחנו זה איך להבין את השיעור ואיך ללמוד בצורה יעילה, דבר שלצערי אף אחד לא מלמד, לא את הילדים בבית הספר ולא בהמשך בחיים עצמם. שיעור שנלמד כהלכה, לא יחזור על עצמו".

אומני גל – מטפלת גוף ונפש
טלפון: 052-8355281
קישור לאתר 

צילום: ענבל לוי יהודה

צילום: ענבל לוי יהודה

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר