מטפלים במרכז באוסטאופתיה. תמונה ממאגר Shutterstock
מטפלים במרכז באוסטאופתיה. תמונה ממאגר Shutterstock

מטפלים באוסטאופתיה במרכז

האוסטאופתיה פותחה במאה הקודמת בארה"ב, ע"י ד"ר אנדרו טיילור סטיל ומהווה תת תחום ב"רפואה ידנית" הפועלת על פי התפישה כי גוף האדם הוא בעל יכולות ריפוי עצמי, ותפקיד האוסטאופת הוא לסייע לתהליך באמצעות מניפולציה של רקמות רכות ומפרקים, מתיחות וטכניקות ידניות אחרות, ללא שימוש בתרופות או הליכים ניתוחיים. הכירו את אוסטאופתים במרכז

פורסם בתאריך: 12.2.19 13:48

נטלי לקה

אוסטיאופתיה היא תת תחום ב"רפואה ידנית" המונחית ע"י התפישה כי גוף האדם הוא בעל מנגנוני  ריפוי עצמי. מבנה הגוף ותפקודו קשורים זה לזה, ותפקיד האוסטאופת הוא להחזיר את האיזון לסביבה המבנית בגוף באמצעות שימוש בטכניקות כגון מניפולציה של רקמות רכות ומפרקים, מתיחות וטכניקות ידניות אחרות, ללא שימוש בתרופות או הליכים ניתוחיים.

פילוסופיית הליבה של האוסטאופתיה מתמקדת גם בעובדה שהגוף הוא יחידה אחת, ולכן לכל התהליכים והמערכות הפיזיולוגיות ישנה השפעה משולבת. מסיבה זו, אוסטיאופתים אינם מתמקדים בדרך כלל בהפרעה או במחלה מסוימת אלא במצב הבריאות הכללי של האדם, באמצעות הידע וההכשרה המקיפה שלהם באנטומיה, פיזיולוגיה וביו-מכניקה.

נטלי לקה, מטפלת מוסמכת בעיסוי רקמות עמוק ושחרור פאציאלי מזה 7 שנים. היא למדה במכללה לאוסטאופתיה בוינגייט, סיימה את לימודיה לפני כחודש, לאחר 4 וחצי שנים של לימודים וממתינה למבחן ההסכמה. היא מטפלת בקליניקה שלה ברשפון. שוחחנו איתה בנושא.

כיצד התפתח הטיפול האוסטאופתי ומהם עקרונותיו?

"האוסטאופתיה נולדה במאה הקודמת בארה"ב, ע"י ד"ר אנדרו טיילור סטיל שהיה רופא ואיש דת, ואף עסק בניתוח גופות ועצמות ולמד מהאינדיאנים. עקרונות האוסטאופתיה הם: תפקוד שולט על מבנה ומבנה שולט על תפקוד. לדוגמא, אדם עם סקוליוזה גדולה שמשפיעה על מנח החוליות והצלעות ואשר יוצרת קשיים נשימתיים (כיוון שהריאות שוכנות בכלוב הצלעות), או למשל כזה המבלה זמן רב מול מחשב, טלפון, ונהיגה וראשו מוטה קדימה רוב הזמן, מייצר לחץ בעמוד שדרה הצווארי שגורם לכאבים, הגבלות בתנועה ואף נמלולים בגפיים העליונות.

עיקרון נוסף הוא עליונות חוק העורק או הזרימה. התנועה של הדם, העצבים והלימפה צריכה לשאוף לתקינות מירבית וזאת על מנת שכל מבני הגוף (שרירים, איברים פנימיים והכל בעצם) יקבלו את התזונה והמידע אשר נחוצים להם לתפקוד הטוב ביותר. ישנם כמובן עקרונות רבים נוספים".

למי מתאים הטיפול האוסטאופתי?

"הטיפול האוסטאופתי תומך באדם עוד בהיותו ברחם אימו ועד רגעיו האחרונים. מכיוון שזהו טיפול אשר עיקרו הקשבה לגוף ואיתור מדויק של שורש הבעיה (כאב/מגבלה תנועתית/ קשיי נשימה/ קשיי עיכול/ קשיי שינה/ פציעות ספורט/ מחלות כרוניות/ כאבים אקוטיים או כרוניים), שיטת טיפול זו מאוד מתאימה לנשים הרות ותומכת בהקלת כאבים אשר נובעים משינויים יציבתיים והתרחבות האגן ועוד. השיטה אף תומכת מאוד בתינוק אשר נולד וחווה לחצים גולגלתיים גדולים (לעצים אף בעיות יניקה, עיכול ועוד). למעשה, מדובר ברפואה מונעת המשמרת מצב גוף תקין וטבעי ולא רק למי שחווה תסמינים. הטיפול עמוק ומטפל ממש ברמת התאית וברקמת החיבור אשר קיימת ברבדים העמוקים ביותר ולאורך כל הגוף לכן יכול להתאים גם לאנשים אשר חולים קשה (יכול להקל על התסמינים ו/או למנוע התדרדרות) נכים וקשישים. הוא מסייע לילדים אשר סובלים מהפרעות קשב, דלקות אוזניים, סינוסיטיס, ברונכיטיס. מצוין עבור אנשים אשר מנהלים אורח חיים יושבני ולחוץ (אנשי הייטק, ממשלה, צבא, משפטים ועוד) מתאים לספורטאים, מתאים לפיברמיאלגיה, לעומסים שונים, כאבים, דלקות, ועוד ועוד".

נטלי לקה. טיפול אוסטאופתיה

נטלי לקה. טיפול אוסטאופתיה

כיצד מתבצע הטיפול בפועל?

"הטיפול מתבצע בביגוד קל ונוח, בשכיבה על הגב, ישיבה, שכיבה על הבטן, ושכיבה על הצד ותלוי בצרכיו של המטופל.

האבחון מתחיל בתשאול ארוך ומקיף על כל ההיסטוריה הרפואית, ממשיך בהסתכלות, מישוש, מבחנים תנועתיים אקטיבים ופסיבים, טסטים אורתופדים. הטיפול מתבצע על מיטת טיפולים סטדנדרטית בביגוד קל .. טכניקות מגווונות, הנעת מפרקים, הנחת ידיים והקשבה לרקמה, מניפולציות, עיסוי רקמה רכה ועמוקה, שחרור פאציאליים, לחיצות, מתיחות, ועוד הרבה.. תלוי בתלונה".

כמה זמן הוא אורך?

"באמצעות הטיפול, הבעיה עשויה להיפתר במפגש אחד עד חמישה. אם מדובר בבעיה כרונית מתפתחת כגון פרקינסון לדוגמא, מיאלופתיה צווארית או סקוליוזה וכד', אבצע טיפול תומך לאורך זמן, כפעם בשבוע או שבועיים".

מה את מביאה משלך, לטיפול?

"ההסתכלות שלי היא גוף-נפש-נשמה. אני באופן אישי רואה את האדם כישות, כעולם בפני עצמו, כסיפור ייחודי, תוך כדי שאני מגובה בידע אנטומי, פיזיולוגי רחב ומעמיק ובתחושות ידיי. היכולת שלי בדומה להעתקה שלי עצמי אל גוף המטופל, אני כאילו "מטיילת" בתוכו ומגלה את המתחים, התנועות והמקצבים שלו. כל מטופל הוא בפני עצמו והטיפול בהתאם לצרכיו, כאשר הדגש הוא על הירגעות פיזיולוגית,  איזון המערכות העצבים האוטונומיות הסימפטטית והפרה סימפטטית, ונשימה נכונה. אני למעשה מבצעת "השקטה" של המוח, ומימוש כל רגשותיו, מחשבותיו והתנהגותו של האדם ברקמתו. הטיפול מחייב שיתוף פעולה בין המטפל למטופל ומהווה מעין מסע של גילוי משותף, מסע מעניין, נעים מרפא, משחרר וכיפי שבסופו תוצאות מופלאות".

כתובת הקליניקה: רשפון

טלפון: 054-5585115

נטלי לקה. טיפול אוסטאופתיה

נטלי לקה. טיפול אוסטאופתיה


 


כתבה שיווקית


 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר