סדנאות בישול מומלצות במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock
סדנאות בישול מומלצות במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock

סדנאות בישול מומלצות במרכז

אוכל אסייאתי, צרפתי או בכלל מטבח עיראקי? כל הסגנונות, כל הטעמים ואנשים מיוחדים עם אהבה גדולה לאוכל. את זה ועוד תמצאו בסדנאות בישול במרכז שייגרמו לכם לפתח תחביב חדש או בכלל לעשות הסבה מקצועית

פורסם בתאריך: 19.2.19 08:17

פנינה של תבלין

בכל הסרטים הקסומים על הודו הרחוקה והאקזוטית, אחד הדברים שתמיד יתפסו את העין הוא המטבח ההודי, מטבח שכולו ריחות, טעמים, צבעים ותבלינים. אי אפשר להתעלם מאדי התבלינים העולים מתוך סירים מהבילים ומתבשילים זרועי כורכום, הל, כמון, קינמון וכמובן, עלי הקארי המפורסמים.

בישראל, בשנים האחרונות, הפך המטבח ההודי לפופולרי במיוחד, כאשר יותר ויותר מסעדות המגישות אוכל הודי אותנטי צצות לפתע, ויותר ויותר תבשילים הודיים נגלים אלינו בתוכניות הבישול והריאליטי הפופולריות. אבל עוד לפני שאוכל הודי הפך פופולרי כל כך, הייתה פנינה קליין, בשלנית המעבירה סדנאות בישול לאוכל הודי, צורכת אותו על בסיס יומי, כילדה להורים שעלו מהודו.

אותה ילדות, הטעמים ההודים שאי אפשר שלא להתמכר אליהם, הם שהביאו את פנינה ללמוד את רזי הבישול המיוחד, והם שפתחו בה את הרצון להעביר את הידע אותו צברה לאורך השנים.

סדנאות בישול מומלצות: פנינה של תבלין. צילום: פנינה קליין

סדנאות בישול מומלצות: פנינה של תבלין. צילום: פנינה קליין

אז איך הכל התחיל?

כמו אצל הרבה בשלניות, הכל מתחיל בטעמים המגיעים מן הבית. פנינה גדלה על אוכל הודי על ברכיה של אמא שלא הסכימה לטגן שניצלים, גם לאחר שנים רבות בישראל. אך בניגוד לבשלניות רבות, פנינה לא הייתה העוזרת של אימה במטבח, ולמעשה, אימה לא הרשתה לה להיכנס אל המטבח שלה, עד היום. "אמנם בתור ילדה הייתי בורחת לאכול ג'אנק, אבל מי שרגיל לאוכל מבושל תמיד חוזר אליו" מספרת פנינה בחיוך. "אחרי שאימא שלי מימשה את האיום של כל אמא כמעט, שאם לא אחזיר את הקופסאות, היא לא תשלח לי יותר אוכל, ואחרי שהבנתי שאני לא יכולה לנסוע לחיפה אל ההורים בכל פעם שאני רעבה, החלטתי ללמוד איך להכין את מאכלי ילדותי בעצמי, ובמקום ללמוד מאימא, למדתי מסבתא".

אחרי תהליך לימודים אצל סבתה, שהיה מאתגר ונטול מתכונים מדויקים, החלה פנינה לנסות עוד ועוד מתכונים ולהזמין חברים אל ביתה לאכול. היא ביצעה את ההתאמות הנדרשות בין האוכל המסורתי החריף מאד אל החך הישראלי שזקוק למעט עידון, ולאט לאט החברים היו מתדפקים על דלתה, רעבים לעוד מטעמי המזרח העשירים שהייתה מכינה. 

הסדנה הבאה שלכם

סדנאות הבישול התרחשו כמעט במקרה, כאשר את הסדנה הראשונה ארגנה חברה שלה, לקבוצה של עשרה חברים שרצו ללמוד, אך כמו כל דבר מוצלח, תפסו הן תאוצה במהירות רבה. בתחילה הייתה מעבירה פנינה סדנה אחת לחודש,  ובמהרה בחרה לעזוב את עבודתה ולהעביר סדנאות, הן במתכונת פרטית והן במתכונות אחרות. " קיבלתי תאבון וחיפשתי מקומות פוטנציאלים להעביר בהם סדנאות" מספרת פנינה. "הגעתי אל מקום שנקרא "סקולינרי" בקיבוץ יגור. נכנסתי והם שאלו אותי אם אני מאחרת לסדנה שמתקיימת כעת. עניתי: 'לא, אני הסדנה הבאה שלכם'. מאז אני שם כבר 3 שנים, מעבירה סדנאות". בנוסף, היא מעבירה סדנאות במתחם בשם "המטבח" בגן שמואל, סדנאות פרטיות בבית שלה בזיכרון יעקב, וגם סדנאות בבתים פרטיים בכל רחבי הארץ.

פנינה של תבלין. צילום: פנינה קליין

פנינה של תבלין. צילום: פנינה קליין

אז מה באמת מתרחש בסדנאות?

בסדנאות הפרטיות שמעבירה פנינה היא מגיעה לבתים אליהם היא מוזמנת ומביאה עמה את כל חומרי הגלם, כמו גם ציוד שצריך, אם למשתתפי הסדנה אין אותו בביתם, לאחר תיאום טלפוני. לעיתים מדובר בסדנאות של זוגות או משפחה, ולעיתים באירוע של 15 אנשים ואף יותר. הסדנה אורכת בערך 3 שעות כאשר מתחילים אותה עם כוס משקה יוגורט הודי בשם לאסי ושלל חטיפים הודיים, עוברים על חוברת המתכונים, מתחילים הכרות עם עולם התבלינים ההודי כולל הכרת הסגולות והריחות של כל תבלין ואז מתחלקים לעבודה בזוגות ומתחילים לבשל. לאחר הבישול, מתיישבים כל משתתפי הסדנה לארוחה הודית עשירה וטעימה.

תבואו רעבים!

לרוב, תבחר פנינה להכיר לאורחים את הקלאסיקות במטבח ההודי וביניהן: סמוסה – כיסונים ממולאים באפונה ותפוחי אדמה, באג'ה – לביבות בצל וקמח חומוס בליווי צ'טני ירוק, אורז ודאל – נזיד עדשים, מלאי קופטה – כופתאות תפוחי אדמה, גבינה ותבלינים ברוטב שמנת עגבניות, פלק פניר – תבשיל תרד וגבינה, וכמובן לא נשכח את הקינוח – קולפי שזו גלידה הודית מיוחדת עם פיסטוקים. את התפריט ניתן להתאים לפי בקשה ובמקרה הצורך גם להחליף לתפריט בשרי, בסדנאות הפרטיות.

"לצד האוכל", מסבירה פנינה, "יש בעיקר המון אווירה. יש יין שזורם במהלך הסדנה, אני משמיעה מוזיקה הודית מסורתית ברקע, אני מכירה להם מקרוב את עולם התבלינים, ומספרת המון סיפורים מבית אמא ואבא. זו לא רק סדנה, או ארוחה, זו חוויה הודית שלמה. והחלום? להוציא בעתיד טיולים קולינריים להודו, כדי שאנשים יקבלו את החוויה האותנטית האמיתית". שווה לעקוב!

פנינה של תבלין

כתובת: הרצל 65, זיכרון יעקב

טלפון: 052-2262660

מעבר לעמוד הפייסבוק

צילום: פנינה קליין

צילום: פנינה קליין


רוית חן – סדנאות בישול

בעולם בו תוכניות תחרויות הבישול תופסות לנו את המרקע כל ערב, ואוכל הפך להיות הרבה יותר מדבר לו אנו זקוקים כדי לשרוד, אין זה פלא שהרצון ללמוד לבשל ולהכיר את עולם הקולינריה מגיע בגיל הרבה יותר צעיר מפעם. אם גם הילדים שלכם אוהבים את עולם המטבח ואתם מחפשים הפעלה מהנה לכל הגילאים ליום ההולדת הבא שלהם, הכירו את "שף בכיף" ואת רוית חן, שף קונדיטורית מקצועית שתגשים להם את החלום.

להיות שף בכיף, בכל גיל

לפני 28 שנים החלה רוית את דרכה המקצועית, ולפני 15 שנה החליטה שההנאה שלה באוכל היא ללמד ולהעביר את הידע שלה, ופתחה את "שף בכיף" – סדנאות, הפעלות וחוגי בישול לילדים, לנוער וגם למבוגרים. "בישול סוחף את כולם", אומרת רוית. "יש כאן חדוות יצירה, פעילות מרתקת, ויש בזה המון סיפוק גם לי ובעיקר לילדים. ילדים מאד אוהבים ליצור, זה עולם חדש שהם צריכים לכבוש והם נרתמים אליו. וכשהמנה יוצאת מהתנור או מהסיר, מנה שהם יצרו בעצמם, הם ישר אומרים 'ואוו'".

מבשלים ביחד - בסדנאות של רוית. צילום עצמי

להיות שף בכיף, בכל גיל. צילום עצמי

הפעלות בהתאמה אישית

את הסדנאות וההפעלות בונה רוית בהתאמה אישית לגילאי הילדים והן מתחילות כבר מגיל הגן. בהפעלות של ימי הולדת ניתן להתחיל כבר מגיל 4, ובהפעלות שהיא עורכת במתנסים ובקניונים היא מתחילה אפילו מגיל 3. "בגילאים הקטנים אני עושה איתם הכל, צעד אחד צעד" מסבירה רוית. "אני עורכת סדנאות שבנויות על ספרי ילדים, כי ילדים אוהבים דברים שהם מכירים. אני יושבת איתם, מספרת את הסיפור ואז אנחנו מכינים משהו שקשור לספר. למשל, אם הספר הוא אליעזר והגזר, אנחנו נכין ביחד עוגות גזר ונפסל גזרים קטנים מבצק סוכר, בסיפור "הזחל הרעב" אנחנו מכינים זחלים מתוקים. הכל לאט לאט ובסבלנות עם הילדים, והכל נעשה ממש מא' ועד ת'".

שף בכיף - לבשל עם רווית. צילום עצמי

שף בכיף – לבשל עם רווית. צילום עצמי

נפלאות המטבח החלבי

לימי הולדת, בת מצוות ואירועים נוספים, בונה רוית תפריט ביחד עם החוגגים. "יש לי שבע או שמונה פעילויות שונות לימי הולדת" היא מספרת. "אני מתאימה את הפעילות ומציעה תפריט ממנו בוחרים בדיוק מה נכין באירוע, לפי סוג החוגגים, הגיל וכמובן הטעם". סדנאות הבישול והאפייה של רוית סובבות סביב אוכל חלבי וכוללות מאפים, לחמים, פשטידות ועוד. בין הפעילויות המוצעות יש גם אפייה מתוקה, עיצוב עוגות, סדנאות שוקולד, סדנת אוכל בריא, סדנה של מטעמים מסביב לעולם ועוד. "קרה לי שלעיתים ערכתי ארבעה או חמישה אירועים שונים באותה משפחה. כל שנה הזמינו אותי ליום הולדת או לאירוע של ילד אחר במשפחה, וכל שנה הם לקחו פעילות שונה כדי לחדש ולגוון, ולהתאים לטעם של הילד או הילדה החוגגים".

בונה מטבח מאפס

לפעילויות מביאה רוית איתה את כל הציוד הנדרש לקיים את האירוע. "כל חומרי הגלם, כל הציוד, סירים, תנורים, הכל מגיע איתי, למעט שולחנות", מספרת רוית. "אני מבקשת מהחוגגים לארגן רק חלל, שולחנות עבודה וחיבור לחשמל, את כל השאר אני עושה. אני יוצרת ממש יש מאין, מחלל ריק עם שולחנות אני מציבה תנורים, עמדות, אני ממש בונה מטבח. ואני גם זורמת עם בקשות מצד החוגגים, למנה מיוחדת או פעילות חדשה. אמנם ההיצע שלי של המנות כל כך גדול וכולל כל כך הרבה מאכלים וקינוחים, אז נדיר שמישהו מבקש משהו שלא קיים אצלי, אבל אם מתחשק להם משהו מיוחד בכל זאת, הם תמיד יכולים לבקש".

רוצים גם אתם לחגוג יום הולדת קולינרי וטעים במיוחד?

שף בכיף – רוית חן
טלפון: 054-3978782
קישור לאתר
קישור לפייסבוק

קישור לאינסטגרם

סדנאות הבישול של רוית. צילום עצמי

סדנאות הבישול של רוית. צילום עצמי


סדנת פסטה מאניה: סדנא איטלקית יצירתית

מומחה הפסטות הצבעוניות, משה גלפרין, מעביר סדנאות בישול חווייתיות להכנת פסטה צבעונית לאנשים פרטיים, ארגונים וחברות. "הקונספט שלי הוא לחבר את האנשים ע"י אוכל משובח"

אם חשבתם שמדובר ב"עוד סדנה" שתעביר לכם כמה שעות, חשבו שוב. משה גלפרין, שף הפסטות המדופלם, ירים לכם את האירוע עד לתקרת המטבח באמצעות סדנת בישול חווייתית שלא תשכחו. כל שעליכם להביא הוא את עצמכם ואת המטבח. משה אחראי לכל השאר: הרכיבים, התבלינים, הסירים, המחבתות וכמובן.. המתכונים הסודיים שלו… שרק אתם תגלו.

מנת פסטה מבית היוצר של משה גלפרין - יוצר קולינרי. צילום: גו'האנה מניקור

מנת פסטה מבית היוצר של משה גלפרין – יוצר קולינרי. צילום: גו'האנה מניקור

איך הגעת לתחום?

"אני זוכר את עצמי בגיל צעיר מאוד, עומד ליד אמא במטבח וצופה בה מכינה פיצה.
כך התחיל הרומן שלי עם המטבח. התחלתי לעבוד במטבח של באולינג בחיפה בהכנת פיצות ומאפים. שם ניתבו עבורי את הדרך ללימודי קונדיטוריה שהחלו בשנת 2004 בדן גורמה, חיפה. התאהבתי בזה, הדיוק והיצירתיות ממש דיברו אליי והבנתי שאני נמצא במקום הנכון.

אחד ממגוון מקומות עבודותיי בתחום, הייתה מסעדה איטלקית בשם 'רדיו רוסקו', שם נחשפתי לעולם הבישול האיטלקי והתאהבתי בו. במקביל לעבודה בארץ, הצלחתי להגשים אהבה נוספת – לטייל בחו"ל".

היכן בישלת שם?

"בארה"ב התנסיתי בעבודה בתחום ההסעדה עם קהל מגוון. גיליתי עולם אחר של קולינרייה, חומרי גלם שונים והסתגלות לצרכים של אנשים. בעיקר זיהיתי כי המון סובלים מאלרגיות ורגישויות למאכלים שונים.  הרגשתי צורך לפתח מתכונים ולהתאים אותם לצרכים שלהם. רציתי ליצור מוצר שיאפשר לכולם לחוות את האוכל שלי, מבחינת תזונה, צבעוניות וטעם.

כשסיימתי את הפרוייקט שלי בארה"ב החלטתי להפוך את החלום שלי למציאות – לערוך סדנאות. יצרתי את סדנת 'הפסטה מאניה'".

שכולה בריאות וטעם?

"בהחלט. תהיתי לעצמי "איך אני מכניס לאוכל את הצבעוניות והטעם ועדיין שומר על הבריאות?" לאחר מחשבה, החלטתי לשלב ירקות ותבלינים בתוך הפסטה. החלטה שבאותו זמן לא הבנתי איזו השפעה אדירה יש לה עליי ועל העסק שלי. מאז אני משלב צבעים טבעיים, נראות, טעם והמון חוויה לעיניים".

מה שונה ומיוחד בסדנה שלך?

"חשוב לי שזו לא תהיה "עוד סדנה" ושיהיה בה פן חזק מאוד של חוויה, שהאדם לא ישכח. משהו שייחרט בלב וישמח. זו באמת מטרה שפורצת כל גבול אפשרי ואין יותר מאושר ממני על כך.

אני אוהב להיכנס לתוך הלב של האנשים. כשניגשים אליי בתום הסדנה ואומרים לי ואוו היה מדהים! זה שווה לי את הכל. בנקודה הזו בדיוק אני מבין שהייעוד שלי זה לשמח אנשים דרך האוכל".

למי הסדנה מתאימה ?

"היא מתאימה כסדנת גיבוש לחברות וארגונים, לאנשים פרטיים בחגיגות ימי הולדת, לבני נוער, משפחות, קבוצות, ערבי נשים ועוד. גם בשוק הפרטי וגם בשוק העסקי".

כמה זמן נמשכת הסדנה?

"הסדנה נמשכת 3 שעות. אני מביא את כל חומרי הגלם ודואג לכל הלוגיסטיקה."

מהו הערך המוסף שהמשתתפים זוכים לקבל?

"אני מספק להם את החוויה, את החיבור של האנשים באמצעות האוכל וזו אכן חוויה מדהימה. מבחינת הערך הנוסף, כמובן לימוד בישול איכותי, טעים ובריא – הכנת מגוון  רחב של פסטות ביניהן רביולי, טורטליני, פפרדלה, פרפלה ועוד, עם דגש על הוויה, חוויה וטעם וממש להיכנס לסוג של איטליה בזווית אחרת. הפסטות, עשויות ללא ביצים על בסיס קמח סמולינה ומחיות ירק ותבלינים  – מכאן מגיעים הצבעים הטבעיים (ללא צבעי מאכל). הרטבים יכולים להיות צמחוניים או טבעוניים לבחירת הלקוח, על בסיס חלבי או על בסיס קרם קוקוס, פסטו לימון, סלסה עגבניות והרבה אהבה".

קישור לאתר

טלפון: 053-3343712

 

משה גלפרין - יוצר קולינרי. צילום: ולד לימר

משה גלפרין – יוצר קולינרי. צילום: ולד לימר


טעם השף – סדנאות בישול

סדנאות בישול הפכו בשנים האחרונות לבילוי אהוב במיוחד על חובבי בישול וחסרי ניסיון במטבח כאחד. מגוון הסדנאות של "טעם השף" כה רחב שאפשר למצוא את הסדנה המתאימה לכל אירוע. מבחינת תוכן הסדנאות אפשר למצוא מגוון רחב, מסדנת קרניבורים המתמקדת בעולם הבשר ועד סדנה לבישול טבעוני, סדנאות נושא לפי ארצות כמו ערב מקסיקני או סושי ועוד. כמו כן, אפשר לבחור בין הגעה לסדנה במתחם הסדנאות בתל אביב או להזמין שף עד הבית – סדנה ייחודית בה השף מגיע עד אליכם עם כל הציוד הנדרש כדי להעביר ערב קולינרי בלתי נשכח ולבחירתכם ולפי מספר המשתתפים שתרצו – מסדנה זוגית ועד אירוע גדול של עשרות משתתפים.

סדנת בישול יכולה להיות אפשרות נהדרת גם לערב רומנטי זוגי, גם כחגיגת יומולדת ואף כאירוע חברה או חגיגה רבת משתתפים. בסדנאות של "טעם השף" גם נהנים משף צמוד המלווה את הסדנה, לומדים להכין מאכלים שונים וחדשים, מקבלים טיפים וטכניקות כיצד לשפר את היכולת שלכם במטבח תוך כדי שימוש במרכיבים איכותיים ביותר והחוויה מגבשת ומהנה.

מנה אסייאתית, "טעם השף – סדנאות בישול"

חוויה קולינרית, "טעם השף – סדנאות בישול"

השף גיא רוזן, שמעביר את הסדנאות, הוא שף עתיר ידע וניסיון אשר עבד במטבחים מובילים ולמד במוסדות קולינארים בארץ, באירופה, בניו יורק ובמזרח ומביא את כל מה שהוא למד אליכם למטבח. מלבד טכניקות בישול ומתכונים, גיא מעביר את הסנדאות בצורה זורמת ומבדרת, תוך כדי לימוד על המטבח והמאכלים שמכינים באותה הסדנה. היתרון הגדול בחברת "טעם השף" בין השאר הוא שכל סדנה אשר תבחרו יכולה להתנהל ממש אצלכם בבית, דבר שאין דומה לו בארץ, וכל סדנה יכולה להשתלב באירוע שלכם לפי רצונכם.

במהלך הסדנה תעבדו יחד עם השף, תלמדו את כל סודות השפים, כל הטריקים והרבה מאד ידע מקצועי, תחתכו, תיקצצו ותאפו עם הפרודוקטים האיכותיים ביותר ובסוף תיהנו מארוחת מלכים פרי ידיכם הגאות. מלבד סנאות בישול, חברת "טעם השף" מציעה שירותים נוספים כמו שירותי שף פרטי לאירועים, שירותי קייטרינג, מופעי שף וארוחות גורמה שיהפכו כל ארוע שלכם לחוויה קולינארית משובחת.

"טעם השף" בניצוחו של השף גיא רוזן

קישור לאתר

טל': 050-9990901

"טעם השף" בניצוחו של השף גיא רוזן

"טעם השף" בניצוחו של השף גיא רוזן


הכירו את Green & Fresh  – הדרך שלכם לארגון בריא

אנו מבלים את רוב שעות היום במקום העבודה, חשופים לסטרס ומתח רב, יושבים שעות מול המחשב, מדלגים בין פגישה לפגישה וכל נושא התזונה איכשהו, נדחק הצידה.

מתוך תובנה זו, הקימו לימור בן יאיר יועצת בריאות ומטפלת גוף-נפש מזה 16 שנים,  והילה וידבסקי, נטורופטית מזה 8 שנים ובעלת פינת בריאות בערוץ 14,

את "גרין אנד פרש"- חברה לקידום והטמעת אורח חיים בריא בחברות וארגונים.

"הרעיון נולד כששמנו לב שלמטופלים שלנו יש צורך גדול בהדרכה בכל הקשור לתזונה נכונה, חומרי גלם בריאים ובישול בריא", משתפות לימור והילה. "לקחנו את כל הניסיון והידע שצברנו במהלך השנים, שילבנו טיפים שווים שמתאימים לאורח החיים המודרני ויצרנו את גרין אנד פרש.

לימור והילה מוסיפות: "ישנו קשר הדוק בין קידום אורח חיים בריא בארגונים, לבין עלייה במוטיבציה, שיפור רמת הביצוע האישי, תפוקת העבודה וכנגזרת מכך, צמצום היעדרויות, נאמנות העובדים ורווחיות הארגון".

כל מה שצריך לדעת על בריאות תחת קורת גג אחת

אם את מנהלת משאבי אנוש שמחפשת חוויה משחררת לצד ערך מוסף בריאותי לעובדים בארגון, הסדנאות של גרין אנד פרש נוצרו במיוחד עבורך.

במסגרתם, ניתן לבחור בין מגוון רחב של אפשרויות מהנות וחווייתיות כמו לדוגמא סדנאות בישול בריא, הרצאות תזונה, תפריטים לעובדים, שינוי מטבח החברה, ייעוץ ואימון בריאות ותזונה, ימי בריאות וגיבוש והמון ידע מקצועי נוסף בתחום הבריאות והכושר.

"במהלך השנים הבנו כי 'אנחנו מה שאנחנו אוכלים', ו'האוכל עושה את האדם', אינן קלישאות, אלא אמת עמוקה" צילום: רפאל בן דור

לימור בן יאיר והילה וידבסקי צילום: רפאל בן דור

מה הבשורה שלכן בתחום המזון הבריא?

"אנו רואות במשלח היד שלנו שליחות, בכך שאנו מפיצות את הידע והניסיון שצברנו במהלך השנים ומדריכות אנשים להיות בתנועה, במודעות ובחיבור לעצמם ללא כבלים ואמונות מגבילות. בפן התזונתי, אנו מלמדות אותם, כיצד חוזרים לאכילה שפויה ולחדוות הבישול בקצב החיים המודרני".

מה שונה ומיוחד בסדנאות שלכן?

"מלבד חווית בישול מהנה וארוחה עשירה לה זוכים המשתתפים,  אנו שמות דגש בסדנאות על ידע מעשי וקל ליישום בכל הקשור לאכילה מאוזנת ובריאה, באמצעותו מקבלים המשתתפים כלים פרקטיים שמסייעים להם בהמשך לעצב סביבת חיים בריאה יותר עבורם ועבור היקרים להם.

"במהלך הסדנה, מקבלים המשתתפים הסבר לגבי אילו חומרי גלם כדאי שיהיו במזווה הביתי, איך יוצרים רשימת קניות מיטבית, מה בריא לנו וממה כדאי להימנע, איך ניתן לאזן את התשוקה שלנו למתוק ולהיפטר מהתמכרויות לקפאין, סוכר קמח לבן ומכל מה שאינו

מועיל לבריאותנו. כמו כן, אנחנו מלמדות כללים מנחים לאורח חיים בריא והחשוב מכל, איך מבשלים אוכל מזין וטעים בלי לעמוד שעות ארוכות במטבח"

כמה זמן נמשכת סדנת הבישול?

"סדנת בישול נמשכת 3 שעות, במהלכה המשתתפים מבשלים, מקבלים טיפים והסברים על תזונה ובישול בריא. כמובן שבסיום הסדנה, יושבים לארוחה עשירה וטעימה פרי ידם. 

אפשר להזמין גם ימי כיף שלמים?

"בוודאי! במידה והארגון רוצה להפוך את הפעילות ליום כיף, ניתן להוסיף הרצאה, פעילות מגבשת כמו אימוני כושר, סיורים בשוק, מסאז'ים, טיפולים הוליסטיים ועוד שלל פעילויות המשלבות גוף ונפש".

ולקינוח: המתכון של הילה ולימור לפאדג' שוקולד מנצח

פאדג' שוקולד

פאדג' שוקולד: ליהנות מכל ביס

מצרכים:
300 גר' שוקולד מריר (מומלץ 70% מוצקי קקאו)
250 גר' ממרח חרובים אורגני
3 כפות חמאת בוטנים טבעית
3/4 כוס גפרורי שקדים מולבנים טריים
¼ כוס פיסטוקים קלופים טריים
¼ כוס משמשים מיובשים חתוכים לרבעים
תבלינים: ½ כפית הל טחון, ½ כפית קינמון טחון, ½ כפית ג'ינג'ר טחון

אופן ההכנה:
ממיסים שוקולד בקערה על סיר עם מים חמים (בן מארי), מוסיפים ממרח חרובים, חמאת בוטנים
ומערבבים היטב. מוסיפים את שאר החומרים, מערבבים ויוצקים לתבנית.
משטחים את התערובת ומעבירים למקפיא למשך 1-2 שעות.
לפני ההגשה, פורסים בסכין חד לריבועים בגודל 2.5 ס"מ ושומרים במקפיא. מגישים קפוא.

פרטי התקשרות

מעבר לאתר 
מעבר לדף הפייסבוק
אינסטגרם: Green_and_fresh
טלפונים: לימור בן יאיר 054-4736436, הילה וידבסקי 052-6164466

לינק לתכנית בריאות לארגונים
כתובת מייל: [email protected]

"במהלך השנים הבנו כי 'אנחנו מה שאנחנו אוכלים'" צילום: רפאל בן דור

"במהלך השנים הבנו כי 'אנחנו מה שאנחנו אוכלים'" צילום: רפאל בן דור


"פלפל" – סטודיו לסדנאות בישול

בשקט, בין עצים וגינת תבלין, שוכן לו "פלפל" – סטודיו לסדנאות בישול, בו יכולים המשתתפים ללמוד על אוכל, החל מאוכל איטלקי בו ישתעשעו עם בצק פסטה, דרך אוכל הודי במסע של ריחות ותבלינים, ועד לסדנת שוקולד בה יטבעו בתוך המתוק הנפלא הזה. זה היה החלום של זהר עטר, הבעלים של "פלפל", ילידת מושב עין יהב בערבה, בו פלפל היה הגידול העיקרי. "הפלפל ליווה את שנות ילדותי ונערותי" מספרת זהר. "חיפשתי שם של תבלין וגם שם שמשמעותי לי"

פלפל: סדנת בישול במרכז. צילום: זהר עטר

פלפל: סדנת בישול במרכז. צילום: זהר עטר

הסדנאות של פלפל

בפלפל תוכלו להשתתף בסדנאות ממגוון סוגים. כל הסדנאות מתקיימות במקום, עם מטבח שנבנה במיוחד עבור סדנאות כאלה, בתוך חצר ענקית וירוקה ומטרתו לייצר אינטימיות נעימה. המינימום לפתיחת סדנה הוא 10 משתתפים והמקסימום הוא 16 אנשים, כך שכולם יוכלו ללמוד בדרך הטובה ביותר. בין הסדנאות האפשריות יוכלו המשתתפים לבחור בסדנה אסיאתית, איטלקית, הודית, סדנה בריאה ועוד. בפתיחת סדנה יקבל כל משתתף חוברת מתכונים עם 5-6 מתכונים, אותם ילמדו השפים במהלך הסדנה. השפים מדגימים והמשתתפים פועלים ביחד איתם להכנת ארוחה מלאה. ברגע שקבוצה כלשהי מזמינה סדנה ותאריך, זהר מתאמת עם השף המתאים לסוג הסדנה, וכל משתתף משלם 250 ₪ ל-3 שעות של סדנה וארוחה מלאה אחריה.

 

חוויה אמיתית במטבח

"אני מציעה חוויה במטבח" אומרת זהר. "גיבוש לצד בישול משותף עם השף או השפית. אוכל ובישול הם נושאים שנוגעים בכולם, כל אחד מוצא את עצמו בתחום הזה. זה מקסים לראות סבתא בת 80 עם עוד 2 דורות מתחתיה מבשלות יחד. מגיעים אלינו בקבוצות ומשפחות לחגוג ימי הולדת או ימי גיבוש. החוויה היא הלמידה עצמה דרך העבודה והשיתוף של כולם בהכנת ארוחה עם 5 מנות, כולל מרק וסלט ומנה אחרונה. התפריטים בנויים ממנות לא מורכבות, לא גורמה, משהו טעים שכולם יכולים לבשל אחר כך בבית. אנחנו מנגישים את המטבח לאנשים, וגם נותנים המון טיפים תוך כדי, שאחר כך אנשים אומרים שאפילו רק בשביל הטיפים והטריקים הללו היה שווה להגיע".

"פלפל" – סטודיו לסדנאות בישול. צילום:

"פלפל" – סטודיו לסדנאות בישול. צילום: זהר עטר

למרות הקול

את דרכה החלה זהר כמורה לכיתות א'-ב', וכבר אז שילבה את האוכל ככלי מחבר ומקשר ללמידה. "כשיצאתי לשנת שבתון" מספרת זהר "הלכתי ללמוד קונדיטוריה בתדמור ובהמשך פתחתי חנות במושב שלי בה הייתי מוכרת עוגות ועוגיות באריזות מתנה וכלי בית. החלטתי לעזוב את ההוראה והרעיון של סדנאות אפייה עלה לי. חלמתי לשלב סדנאות עם הקואוצ'ינג בו עסקתי, אימון אישי דרך בישול, אבל תכניות לחוד ומציאות לחוד. חליתי בסרטן בלוטת התריס והגידול קרע לי מיתר קול. היום אני מדברת עם מיתר קול אחד והקול שלי חלש. ניסיתי לעשות פיילוטים לסדנה אבל הבנתי שאני לא אוכל לעשות את זה עם הקול שלי. אחרי כמה שנים, בהן זנחתי את הרעיון, החלטתי לא לוותר ולהביא שפים שיעבירו את הסדנאות במקומי. היום אני מתמודדת עם המחלה, מעבירה סדנאות אומנות בזכוכית לצד הבישול וזה עוד ייחוד של המקום. קבוצות מגיעות לסדנת אומנות בזכוכית ונשארות לבשל אחר כך…"

האווירה שעושה את הטעם

הגישה ל-"פלפל" היא נוחה מאד, המקום נעים ושקט ויש חנייה בשפע. "אנחנו נמצאים בגני הדר, ליד קיבוץ נען ורחובות" אומרת זהר "חצי שעה מתל אביב, חצי שעה מירושלים. האורחים תמיד מספרים על האנרגיות הטובות שיש במקום. בכניסה למטבח יש גינת תבלין וירק, יש 2 דונם לטייל ולנשום אוויר בין העצים והבוסתן. אפשר לצאת לבקר בלול התרנגולות או לקטוף עשבים מהגינה. האווירה מתאימה גם לאנשים שחיים את המטבח וגם למי שהמטבח אולי קצת הרתיע אותו בעבר. זה בדיוק המקום להתקרב אל התחום, בלי לחץ. אפשר לקום ולהשתתף, אפשר לשבת בצד ורק להקשיב, כל אחד ומה שנוח לו. כל החוששים בסוף משתחררים, קמים על הרגליים ביחד עם כולם, ואז בסוף יושבים ליד שולחן האוכל ואוכלים ארוחה טובה ביחד. אנשים יוצאים מפוצצים, יש המון אוכל".

רוצים להזמין סדנה ייחודית לאירוע הבא שלכם?

פלפל – סדנאות בישול

טלפון: 052-2203573

מעבר לאתר

"פלפל": מגוון טעמים וסגנונותץ צילום: זהר עטר

"פלפל": מגוון טעמים וסגנונות צילום: זהר עטר


"מקרוני הפקות" – אירועי בוטיק בסגנון אחר

מחפשים רעיון מקורי ומדליק לאירוע, חגיגת יום הולדת, או מפגש חברים? הכירו את האוטובוס המדהים של "מקרוני".

"מקרוני הפקות" מציעה עבורכם חגיגה ייחודית, המתקיימת בתוך אוטובוס ממוזג בסגנון דיינר (מסעדת דרכים). המתחם הייחודי כולל 30 מקומות ישיבה, שולחנות עץ ובחלקו האחורי של האוטובוס (במקום בו  היה ממוקם הספסל ארוך, שעליו ישבו בטיול השנתי ה"מגניבים" של הכיתה), נבנה מטבח מקסים, בו ניתן למצוא קיר לבנים אמיתי, תנור אבן ועמדות בישול ואפיה.

ברעיון המהפכני הנ"ל, שבזכותו אינספור לקוחות מכל רחבי הארץ יכולים ליהנות מאירוע ייחודי בסביבת הטבע, מתגאה עדו גביש- הוגה הרעיון והבעלים של "מקרוני הפקות".

מקרוני הפקות

מקרוני הפקות

כיצד התגלגלתם לרעיון מקורי ומדליק שכזה?

"במשך שנים רבות, עסקתי בהפקת אירועי שטח, כגון: אירועים, סדנאות וימי הולדת בטבע. כתוצאה מהבחירה שלי לקיים את הפעילות בחיק הטבע, האורחים נהנו מנוף יוצא דופן ומאווירה מיוחדת, אך בו בזמן סבלו מגשמים ורוחות בחורף ומחמסינים ואבק בקיץ. לכן, חיפשתי ומצאתי פתרון מקורי לבעיה הזו- קניתי אוטובוס ישן ובמשך כשנה עבדתי עליו, במטרה להפוך אותו למתחם אירוח מפנק בסגנון דיינר. האוטובוס יכול לנסוע לכל מקום בו תבחרו לחגוג, כך שתוכלו ליהנות מאירוע איכותי ומושקע בסביבה טבעית וייחודית".

אז מה עושים באוטובוס?

"אנו מציעים אינספור רעיונות מיוחדים- החל מסדנאות שף חצי מעשיות, בהן השף מלמד על הכנת המנות והאורחים מתנסים בהכנתם, ועד לאירועי קבלת פנים, הכוללים סדנאות יין והכנת קוקטיילים. כמו כן, בתקופה האחרונה, "טרנד הבת-מצווש" המקוריות צובר תאוצה, ובתחום הזה, אנחנו נחשבים ללהיט-כל החברות נפגשות במקום מיוחד, לדוגמת חורשה או פארק, ואנו מכינים יחד איתן ארוחה איטלקית שמחה ומקפיצה. ואם כל זה לא מספיק לכם, מתקיים אצלנו גם מיזם ייחודי העונה לשם ‘Farm to Table’. מדובר בסיור באחת מחוות האיכרים שאנו משתפים איתן פעולה, כאשר בסיומו, כולם עולים לאוטובוס עם המוצרים שנאספו בסל שלהם ומכינים על בסיסם ארוחה מקורית, מיוחדת וכמובן טעימה".

תמונה ארוחה איטלקית שמחה ומקפיצה לבת מצווש

תמונה ארוחה איטלקית שמחה ומקפיצה לבת מצווש

אז איך בתכל'ס נראה אירוע שלכם?

"בזכות הניידות שלנו, אנו יכולים להגיע למקומות היפים והמיוחדים ביותר בארץ. כל אירוע הוא שונה לחלוטין, ומותאם אישית לצרכי הלקוח, לשעה הנוחה לו ולמקום הנבחר. דוגמה לחגיגה מותאמת אישית שתכננו הינה אירוע שקיעה בחוף ניצנים, שבמסגרתו הנחנו על החוף רשת צל ופינות ישיבה. בכניסה לאוטובוס, הייתה עמדת קוקטיילים, כאשר כל אורח קיבל את הקוקטיל המועדף עליו. לאחר שכולם נכנסו לאוטובוס והתיישבו על הספסלים ובזמן שנוף הים והשקיעה השתקף בחלונות, התחלנו להכין עם האורחים מאפים שונים, כגון: לחמניות פרח, מקלות בצק בצבעים שונים ועוד שפע של מאפים ריחניים. כאשר המאפים נאפו בתנור, חגגו האורחים את יום ההולדת של בעלת השמחה וכעבור זמן מה, הוצאנו את המאפים הריחניים, הרמנו יחד כוסית וכל זאת, מול השקיעה הפרטית שלנו".

"מקרוני הפקות" תשמח לארח אתכם לסדנת שף בכל מקום שרק יעלה על דעתכם! לפרטים נוספים, מוזמנים ליצור קשר עם מחלקת השיווק של "מקרוני הפקות" בטלפון 074-7579737 או לבקר אותנו באתר ובפייסבוק.

מקרוני בדרכים: אירועי בוטיק

מקרוני בדרכים: אירועי בוטיק


"אלטמנים מבשלים חוויה" – בישול בגובה העיניים

האהבה של יענקל'ה וגילי אלטמן לבישול, התחילה כבר בילדותם. השניים ראו במטבח כלי אמנותי לכל דבר, ומבחינתם, גם השמיים לא היו הגבול. לכן, הם החליטו להתמקצע בתחום והשאר היסטוריה. "אנו בעלי ניסיון של שלושה עשורים במגוון רחב של תחומים קולינריים. יענקל'ה, אחי הבכור, מומחה בניהול מערכות מזון באתרי תיירות בינלאומיים ואני שף במסעדות, מלונות בוטיק ומנחה סדנאות בישול למעלה מעשור", אומר גילי אלטמן.

האלטמנים: בישול בגובה העיניים. צילום: רונן דבש

האלטמנים: בישול בגובה העיניים. צילום: רונן דבש

לפני כ-3 שנים, החליטו השניים לממש את חלומם הגדול ביותר ולהקים עסק במשותף, שיביא את בשורת הבישול הישראלי האותנטי ויספק עבור קהלי יעד רבים ומגוונים חוויה קולינרית איכותית ומקורית, פרי יצירתם של גילי ויענקל'ה אלטמן. "החלטנו שהגיע הזמן לממש את הפוטנציאל העסקי שלנו, לאחד כוחות ולעשות יחד רק את מה שאנחנו אוהבים".

יענקל'ה וגילי אלטמן נהנים לעסוק באתגרים קולינריים במסגרת סדנאות הבישול. למזלם, הביקוש הרב לסדנאות בקרב חברות, עסקים ומשפחות מגוונים, תרם למימוש חלומם. "ראשית, הבישול אינו מתבצע במטבח קבוע. לכן, אנו מחויבים לרכוש אך ורק חומרי גלם טריים ולהתאים את התפריט ללקוח ולאופי המקום. עוד אתגר קולינרי הוא הבישול במקומות ייחודיים ומרגשים, שעולים כל דמיון, כגון: גגות של חברות סטארט-אפים, יקבים, מערות גליליות, שווקים, חורשות, מבשלות בירה, בתי בד, יערות, חופי ים ועוד המון", מפרט יענקל'ה אלטמן.

גילי ויענקל'ה אלטמן. צילום: רונן דבש

גילי ויענקל'ה אלטמן. צילום: רונן דבש

בנוסף לסדנאות הבישול, יענקל'ה וגילי מלווים עסקים בתחום הקולינארי באזור הצפון, ובכך רואים שליחות, אשר מחזקת את הפריפריה הגלילית.

עוד תחום חזק של האלטמנים, הינו ארוחות שף כשרות בכל הארץ, המיועדות לפעילות עסקית של חברות הייטק, אירועי בוטיק ועוד.

סדנאות הבישול של יענקל'ה וגילי מהוות חווית גיבוש ייחודיות עבור חברות, משפחות ועסקים. גילי משתף אותנו כי "הסדנה יכולה להיות חלק מיום כיף או לחלופין פעילות המתפרשת על פני יום שלם עם ארוחת שף גדולה בסיום. אנו מציעים שני פורמטים:

– סדנה תחרותית ('מאסטר שף')– אנו מחלקים את הקבוצה, גדולה ככל שתהיה, לקבוצות קטנות, אשר לובשות סינרים ובנדנות בצבעים שונים. הקבוצות בונות יחד ארוחת שף, המחולקת למנה ראשונה, מנת ביניים מנות עיקריות וקינוחים. המרכיב התחרותי בא לידי ביטוי במגבלת הזמן- כולם מחויבים לסיים לבשל את המנות עד שעתיים מתחילת העבודה.

– סדנת גיבוש– אני כותב תפריט מגוון והמשתתפים מבשלים את המנות עימנו".

אחד מהיתרונות הגלומים בסדנאות הבישול של יענקל'ה וגילי אלטמן, הוא העובדה שהן אינו פרונטליות ולמעשה, מערבות את הקהל בבישול המנות. "אנו מביאים למקום האירוע את כל הציוד הנדרש: גרילים, תנורים, מחבתות, סירים ועוד. כמו כן, מכיוון שאנו מגיעים מאזור הגליל, חשוב לנו לקדם עסקים מקומיים ויצרנים קטנים ולתת להם במה גדולה. אנו מעדיפים לקנות חומרים יקרים מאנשים שעובדים ימים כלילות על התוצרת החקלאית שלהם, בין אם מדובר בירקות עונתיים או בבשרים למיניהם", מספר יענקל'ה.

"אלטמנים מבשלים חוויה". צילום: רונן דבש

"אלטמנים מבשלים חוויה". צילום: רונן דבש

בהתאם לתפיסה המקצועית של "אלטמנים מבשלים חוויה", גם עמדות הבישול של העסק, נבנו תוך השקעה בכל פרט ופרט. בנוסף לעמדות הבישול המקצועיות, האלטמנים גם מספקים עמדות אפייה וקונדיטוריה, שלא תביישנה אף קונדיטוריית בוטיק.

כשמדובר על "אלטמנים מבשלים חוויה", לא ניתן להתעלם מהסיור הקולינרי, המתקיים בשוק העיר העתיקה בעכו. מדובר בחוויה ייחודית ומעוררת חושים, על טהרת התוצרת המקומית. האלטמנים מראים לקבוצה את ההיצע הקולינרי העצום שיש בעיר עכו, הכולל: ירקות עונתיים, תבלינים מיוחדים, דגים, מתוקים ועוד. בסוף הסיור, מתקיימת סדנת הבישול בלב העיר העתיקה.

יענקל'ה וגילי אלטמן מנגישים כבר שנים רבות את המטבח הישראלי האותנטי לחברות, עסקים ומשפחות מכל רחבי הארץ. לסיכום, גילי אומר כי "אנו קשובים לקהל שלנו ומתייעצים אתו על כל מרכיבי האירוע. השאיפה העיקרית שלנו היא 'לבשל בגובה העיניים'. כלומר, המנות שאנו מבשלים בסדנאות ניתנות ליישום גם בבית, מבלי לצאת למסע קניות מטורף או לטפס על פסגת ההימליה בחיפוש אחר התבלין המתאים. וכמובן שתרצו לבשל את המנות בבית, מכיוון שהחוויה ייחודית והמגבשת שלנו, משאירה את כל לקוחותינו עם טעם לעוד".

"אלטמנים מבשלים חוויה"

טלפון גילי אלטמן: 054-4933621

טלפון יענקל'ה אלטמן: 050-6771133

קישור לאתר

קישור לפייסבוק

צילום: רונן דבש

צילום: רונן דבש

האלטמנים: ההנאה מובטחת. צילום: רונן דבש

האלטמנים: ההנאה מובטחת. צילום: רונן דבש



כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    משה אלוף!!! הסדנה שלו סופר מקצועית וחוויתית, ממליצה בחום

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר