טיפול רגשי במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock

טיפול רגשי במרכז: המומחים שכדאי להכיר

כל אחד מאתנו נתקל בקשיים רגשיים בחייו, אך לעתים רבות, איננו יודעים כיצד לטפל בבעיות הללו. לשם כך, יצאנו להכיר את המטפלים הרגשיים המובילים באזור המרכז וכל שנותר לכם, הוא להחליט מיהו בעל המקצוע המתאים ביותר עבורכם

פורסם בתאריך: 25.2.19 20:33

אשר אדלשטיין – כשמקשיבים לך באמת

כשמדובר בטיפול רגשי, אתם חייבים לבחור מטפל מקצועי וקשוב, שיידע להעניק עבורכם טיפול אמיתי ומקיף לכל צרכיכם הרגשיים.

אשר אדלשטיין הינו פסיכותרפיסט גופני, אשר משלב בעבודתו כלים ושיטות גופניות, מתוך אמונה שהגוף והנפש משולבים אחד בשני וכי כל מה שהנפש עוברת, נחרט בגוף. מטופליו המרוצים של אדלשטיין, נהנים מטיפול מקצועי וקשוב לכל צרכיהם, לצד השפעות חיוביות ממשיות על אורח חייהם.

האמונה והאהבה של אדלשטיין באנשים, התפתחה אצלו מגיל מוקדם: "מאז ומעולם אהבתי לעזור לאנשים. שמתי לב שחבריי מאפשרים לעצמם להיפתח מולי ולדבר בכנות על רגשותיהם ובעיותיהם. לכן, החלטתי לפתח קריירה מהדבר שאני הכי אוהב לעשות בעולם- לעזור לאנשים".

אדלשטיין פעל בעברו כמדריך לילדים ובני נוער בסיכון. "עבדתי בעמותות ובבתי חולים רבים, כמדריך וכרכז. המקומות הללו, פיתחו אותי מבחינה מקצועית והקנו לי ידע ומיומנויות רבות בתחום הטיפול הרגשי. זו הייתה חוויה שלא אשכח לעולם ואני מודה על כך שנפלה בחלקי הזכות לסייע לאנשים בצרה".

התהליך הטיפולי של אדלשטיין מבוסס על קשר חזק הנרקם בינו לבין הקליינט. "החיבור ביני לבין המטופל, מספק לנו קרקע פורייה להתנעת תהליך פנימי. בטיפול, אני משתמש בשיטות פסיכולוגיות סטנדרטיות, לדוגמה: שיחות, הצפת רגשות וכדו', ובמקביל בשיטות עבודה גופניות, כגון: תרגולי נשימה, כלים תנועתיים ועוד".

אשר אדלשטיין בטיפול. אילוסטרציה

אשר אדלשטיין בטיפול. אילוסטרציה

דרך העבודה הגופנית, מצליח אדלשטיין לגעת בנפשו של המטופל ולגרום לו להיות קשוב לרגשותיו. "לאדם יש שלושה רבדים מרכזיים, אשר קשורים אחד לשני באופן ישיר: הגוף, הנפש והשכל. באמצעות שימוש בשיטות גופניות, נוצר הליך טיפולי הנוגע בשלושת המרכיבים הללו ותורם לבניית אמונה עצמית של הקליינט ביכולותיו".

אדלשטיין עובד עם לקוחות מגוונים ומטפל בבעיות רבות, כגון: דיכאון, חרדות, קשיים חברתיים וכיוצא בזה. "אני מאמין בבני אדם. יש לכולנו יכולת אמיתית לשנות את חיינו לטובה, אם רק נרצה בכך. התפקיד שלי הוא בסך הכול לכוון את מטופליי לדרך הנכונה, כך שבסופו של דבר יהיו מאושרים".

"התפקיד שלי הוא בסך הכול לכוון את מטופליי לדרך הנכונה", מסכם אשר אדלשטיין.

אשר אדלשטיין – פסיכותרפיסט גופני

טלפון: 054-2204215

אשר אדלשטיין

אשר אדלשטיין


"בעקבות החרם שעברתי הגעתי לאן שהגעתי"- הכירו את מירית בן עזרא

'אין שום דבר נאור בלצמצם את האישיות שלך.. כדי שאחרים ירגישו בעלי ביטחון' (נלסון מנדלה)

זה רק אחד מהמשפטים המעצימים שתלויים בקליניקה 'בנוגע לנפש' של מירית בן עזרא (36), המטפלת בפסיכותרפיה גופנית הוליסטית מזה למעלה מ-14 שנה. בן עזרא, המתמחה בדימוי עצמי נמוך, חרדות, דיכאון, טראומות, מצבי משבר וקשיים חברתיים – מאמינה שהיא הגיעה לאן שהגיעה בגלל החרם שעשו עליה בכיתה ז'. חרם שנמשך שנתיים ממנו הצליחה לצמוח במקום להישבר.

"זה פצע שלעולם לא יגליד", מספרת בן עזרא. "במשך שנתיים סבלתי מהשפלות, דחיפות, אלימות מילולית ודחייה חברתית. סבלתי מחוסר ביטחון עצמי ומדימוי גוף נמוך והטראומה מלווה אותי עד היום. ניסיתי להתמודד, המשכתי ללמוד ונפגשתי עם פסיכולוגית. כל אלו עזרו לי, אבל עדיין הרגשתי את הדיסטנס שבין מטפלת למטופלת כשבעצם כל מה שרציתי היה חיבוק מכיל, מבין ומקבל. בדיעבד, אני יכולה לומר שזו הייתה נקודת המפנה שלי בחיים. שמתי לב שדפוסי ההתנהגות שסיגלתי לעצמי מנהלים אותי והתעקשתי להתמודד במקום לברוח".

הרגישות שלה לאנשים, בנוסף להתעללות שחוותה בבגרותה, הביאו אותה לחפש מקצוע שיוכל להכיל את הפן הרגשי יחד עם הגופני. חבר טוב נתן לה במתנה עיסוי, וכשהיא שאלה את המטפל היכן למד לעבוד כך עם הידיים הוא הפנה אותה למכללת 'רידמן'. שם היא נחשפה לעולם הפסיכותרפיה הגופנית ההוליסטית והלימודים הם המתנה הטובה שיותר שהעניקה לעצמה.

טיפול בקלפים

לאחר לימודיה המשיכה בן עזרא לקורסים ממוקדים בעבודה עם פוסט טראומה, והחלה את הפרקטיקה במחלקה האונקולוגית בבית החולים 'וולפסון', שם טיפלה בחולים בעזרת כלי הפסיכותרפיה הגופנית להקלה בכאב הפיזי והנפשי. לפני כ-11 שנים פתחה קליניקה פרטית 'בנוגע לנפש' בנתניה, כאשר בבקרים היא עובדת כסייעת משלבת בבית הספר ולעיתים מרצה לתלמידים על החרם שחוותה ואיפה היא היום.

הקליניקה הפרטית "לגעת בנפש"

הקליניקה הפרטית "לגעת בנפש"

"פסיכותרפיה גופנית הוליסטית היא גישה טיפולית המתמקדת במשברים, מצוקות נפשיות והפרעות רגשיות, לא רק באמצעות עבודה מילולית, אלא שילוב של עבודה עם הגוף, מתוך אמונה שהגוף והנפש מתקיימים בדואליות ומשפיעים זה על זה", מסבירה בן עזרא. "הגוף מחזיק את כל זיכרונות העבר, את הטראומות, הקשיים, הדיכאונות ובמשך הזמן הוא עוטה על עצמו שריון. המטרה היא להמיס את אותו שריון, לתת לגוף להכיר את הגבולות שלו ולקבל את עצמו כמו שהוא".

לדבריה של בן עזרא, מטפל טוב חייב לעבור התפתחות אישית כדי שיצליח להזדהות עם מה שעובר על המטופל. רק כך מכאובי הנפש שלו לא עוברים לידה, אלא דרכה. אז מתחיל גם הטיפול העמוק. מי כמוה יודעת שלכל אחד קשה להודות שהוא מתמודד עם בעיה, אבל מי כמוה יודעת שעצם הפנייה לטיפול היא חצי פתרון. מטופליה ציינו כי התהליך אותו הובילה עזר להם ללא פחות ממהפך, "כשפגשתי את מירית היא גרמה לי לשינוי אמיתי", מעיד אחד ממטופליה. "היא לימדה אותי לא לפחד להיות מי שאנחנו ונלחמה איתי בשיניים כמו לביאה שלא אפול".

"בפגישות משלבים שיחה וטיפול גוף. השיחות מביאות את המטופל להביט אל תוך עצמו מזוויות אחרות, לשחרר מועקות, למצוא נקודות אור ולחיות את החיים במלואם. טיפולי הגוף, אם בעזרת מדיטציה, דמיון מודרך, נשימות ועבודה בתנועה מרגיעים את מערכת העצבים ומרפים את השרירים. זרימת האנרגיה משתנה, חסימות נפתחות ומושג איזון חדש. סיפור החיים שלנו והבחירות שעשינו או נמנענו מהן באות לידי ביטוי בגוף. אם רק ניתן לגוף לדבר יהיה לנו פשוט יותר לתת לעצב ולכאב להיות מבלי לפחד שישלטו בנו ולשמחה להיות בתוכנו מבלי לפחד שתברח לנו. בטיפול אנחנו יוצרים את הקשר שבין הגוף, הרגש והשכל, לומדים מה מפעיל ומעורר אותנו להגיב כמו שאנחנו מגיבים. כשהמטופל מגיע למקום טוב הגוף זוכר מה הוא עשה כדי להגיע לרגע הזה, ואם נאפשר לו הוא ילמד אותנו איזו דרך טובה יותר עבורנו. לפעמים דווקא להרפות דורש הכי הרבה מאמץ. כך בעצם הצלחתי לעזור לעצמי, ואת המתנה הזו שקיבלתי אני רוצה לחלוק עם אחרים. האני המאמין שלי הוא להיות שלם עם עצמך ואני גם ההוכחה שאפשר להגיע לזה".

לאור מה שעברה וכמי שנותנת משמעות לדרך ולא למטרה, מתמחה בן עזרא בדימוי עצמי נמוך, חרדות, דיכאון, טראומות, מצבי משבר וקשיים חברתיים. היא ממליצה בחום לכל אחד שרוצה להיכנס עמוק אל תוך הנפש כדי להבין מדוע הוא נמצא במקום אליו הגיע, לפנות לטיפול שיעזור לו לצאת לדרך חדשה, טובה יותר ובריאה יותר.

ניתן ליצור קשר עם מירית בן עזרא בטלפון: 052-3227104, במייל: [email protected] או בדף הפייסבוק

כתובת העסק: נורוק 6, נתניה

מירית בן עזרא, המטפלת בפסיכותרפיה גופנית הוליסטית מזה למעלה מ-14 שנה

מירית בן עזרא, המטפלת בפסיכותרפיה גופנית הוליסטית מזה למעלה מ-14 שנה

מירית בן עזרא

מירית בן עזרא


גם הסנדלר צריך מישהו שיתקן לו את הנעליים

אחרי שתשמעו את הסיפור של רוני אריאל-עד (38), מטפלת רגשית בשיטת הפסיכותרפיה הגופנית, תבינו שכנראה לא היא בחרה את המקצוע, אלא המקצוע בחר בה. אריאל-עד, בעלת שתי קליניקות בתל-אביב ובראשון לציון, מתמחה בתחום מערכות יחסים וביצירת זוגיות. שתי עולמות אותם היא מכירה מקרוב.

לתחום הטיפול היא ידעה שתגיע כשתגדל. עוד בצעירותה הייתה האוזן הקשבת, הכתף התומכת והמצפן המכוון שלו כולם היו זקוקים. זה מה שהנפש שלה ייעדה לה, אבל הגוף שידר משהו אחר. אחרי הצבא היא החלה לסבול מדלקות חוזרות ונשנות, מיגרנות, חולשה פיזית וידעה שעניין החולי ככל הנראה מסמן משהו אחר. בתחילה היא ניסתה את הרפואה הקונבנציונאלית, לקחה כדורים, אנטיביוטיקה, אבל ההקלה הגיעה רק לזמן קצר. התסמינים חזרו שוב ושוב.

משפט קצר שנזרק לחלל האוויר, על הקשר בין גוף ונפש, גרם לה לחקור קצת יותר. היא קראה מאמרים, חיפשה מידעים על הקשר שבין הגוף והנפש, והבינה שהביטוי הגופני והמכאובים יושבים על תחושות ורגשות שלא באים לידי ביטוי, והתנהגויות שסיגלה לעצמה עם השנים. היא לא היססה לחטט בפצעים ולהסתכל לאמת בפנים, גילתה שהיא אדם סגור ששומר על עצמו מאכזבה וכאב ובכך יצרה לעצמה כאב וחולי.

קרדיט צילום: פז באום גרפיקאית

במשך חמש שנים היא למדה במכללת 'רידמן' פסיכותרפיה גופנית. את הפרקטיקום היא העבירה במחלקה האונקולוגית בבית החולים 'וולפסון', שם הבינה עוד יותר עד כמה הדוק הקשר בין גוף לנפש. לאחר מכן הפכה בעצמה לעוזרת הוראה במכללת 'רידמן', הנחתה חמש שנים קבוצת איזון-גוף-נפש בעמותת 'אנוש' – העמותה הישראלית לבריאות הנפש, וקבוצות נוספות. את התזה שלה הקדישה להשפעה שיש לתפקיד בנות בכורות ביצירת מערכת יחסים זוגית. תפקיד שמשפיע לא רק על יצירת זוגיות, אלא גם על בחירת הפרטנרים. המסקנה אליה הגיעה היא – ילדים בכורים בוחרים בני זוג שתואמים לאמונות שלהם ולאו דווקא אלה המשלימים אותם, "ידוע שלכל ילד יש תפקיד בדינמיקה המשפחתית ונשאלת השאלה האם אנחנו מעתיקים את התפקיד שקיבלנו בבית למערכות היחסים בחיינו?", מסבירה אריאל-עד. "המשפחה היא מערכת היחסים החברתית הראשונה של האדם, בה בעצם הוא לומד לפעול בתוך קבוצה. הוא מקבל על עצמו תפקיד אותו הוא משמר גם בבגרותו ואיתו הוא נכנס למערכות יחסים ומתנהל לפי מה שאליו הורגל. ולא פעם התפקיד הזה הוא מה שגורם לבעיות ביצירת מערכות יחסים".

תפקידים במשפחה וההשפעה על בחירת הזוגיות

למעלה מעשור מנהלת אריאל-עד שתי קליניקות מצליחות, וייעדה אותם לטיפולים בתחומי מערכות יחסים ויצירת זוגיות. היא מטפלת בגברים ובנשים שרוצים ליצור מערכת יחסים וזוגיות, אך נכשלים בכל פעם מחדש. וכן, בגברים ונשים שנמצאים במערכות יחסים שנתקעו או הפסיקו לעבוד.

בסוף כולם הולכים

וכן, גם במקרה הזה היא הכירה את התחום מקרוב. קרוב מדי. "לפני שנים הייתי בזוגיות בה האמנתי שבן זוגי הוא אותו אחד שאבלה איתו את שארית חיי, אבל יום אחד הוא הודיע לי שזה נגמר, ובעצם נזרקתי לעולם שאני לא מכירה. עולם של פנויים-פנויות שבו אני לא יודעת את החוקים ואם בכלל יש גבולות", היא מודה.

גבולות בקשר.

"גיליתי שניתן לעבור את התקופה הזו בשני אופנים – להיות מתוסכל וממורמר שמסתכל רק על הקושי בלהיות לבד, או לתת מקום לאמונה ולקחת את זה למקום קליל, זורם, כיפי ואופטימי. בזמן שחיתנתי עשרות זוגות בעזרת הטיפולים והמפגשים שחוו איתי, גיליתי שדווקא הסנדלר הולך יחף. עשיתי עבודה רצינית עם עצמי, למדתי לקבל את כל החלקים בתוכי ולשחרר את האמונות שעיכבו אותי, מה שהוביל לכך ששנה לאחר הפרידה הכרתי את מי שאני נשואה לו היום. הסנדלר פשוט קנה נעליים".

זוגיות או לא להיות

המפגשים הטיפוליים עם אריאל-עד משלבים בין שיחה לבין עבודה עם הגוף. היא מקשיבה למטופל שמספר לה איפה ואיך הוא רואה את עצמו במערכת הזוגית, מה הוא רוצה שבני הזוג יהיו עבורו, מה הצורך האמיתי שלו והאם בכלל מדובר בציפיות שיכולות לקבל מענה מבן/בת זוג. הכלים הטיפוליים לעבודת הגוף מותאמים לכל מטופל באופן אישי על-מנת שיהיו נכונים ביותר עבורו, החל מדמיון מודרך, מדיטציה, התמקדות בנשימה, תנועה, ועד ציור, מגע וריקוד. בכך, היא בעצם יוצרת שיח ממקום אחר וסנכרון בין הגוף והנפש.

"פסיכותרפיה גופנית היא ענף בתחום הפסיכותרפיה המשלבת גוף ושיח. כמו בפסיכותרפיה, גם כאן ניתן מקום לשיח, אך בנוסף על השימוש בשיח ככלי טיפולי יש הנכחה של הגוף. הגוף מכיל ומשקף את כל המידע האצור בתוכו, החל מחוויית הלידה ועד היום. אנחנו הולכים בעולם עם אמונות, דפוסים, חוויות, טראומות, פרידות, אהבות וכו', שבאים לידי ביטוי בגוף שלנו", מסבירה אריאל-עד. "אנחנו מביאים את חווית הבית בו גדלנו והתפקיד שגילמנו במשפחה, לתוך מערכות היחסים שאנחנו יוצרים. יכול להיווצר מצב של התנגשות וזו עלולה לגרום למערכות יחסים לקרוס אל תוך עצמן, לחבל בקשרים זוגיים או למנוע מאתנו להיכנס לקשר. המטופל יודע שהוא מתנהג כך, אבל הוא לא מבין למה. עבודה עם הגוף עוזרת לו להיכנס פנימה לחלקים שהוא אינו מודע אליהם".

בתוך כל המטופלים שלה פוגשת אריאל-עד את עצמה. וכפי שחוותה זאת על בשרה, היא רואה כיצד עוזרים הכלים הטיפוליים לגלות בכל מפגש את החלקים הפנימיים שבתחילת הדרך היו לא מובנים. איך הם מקבלים צורה, נראות, קול ומקום. חלקים שמחזיקים בתוכם תחושות, רגשות, נוכחות ואמונות. חלקים שמבקשים אהבה יציבה מבלי לחשוש לאבד בתוכה את האני עצמי, "אני מאמינה שכל אחד יכול למצוא את הזוגיות שמגיעה לו ושאותה הוא רוצה ליצור לעצמו. זו לא קלישאה", היא מסכמת. "ככל שאנחנו מכירים את עצמנו אנחנו לומדים להעריך את עצמנו יותר. אנחנו מודעים לחלקים שאנחנו נפגשים איתם במערכות היחסים, מה מפעיל אותנו ומה סוגר אותנו, ולומדים מה אנחנו רוצים לקבל מהצד השני ומה אנחנו יכולים להעניק לו. אנחנו נפגשים עם המציאות והופכים את הפנטזיה לחלום, וכולנו יודעים שחלומות ניתן להגשים".

לפרטים נוספים וליצירת קשר ניתן לפנות לרוני אריאל-עד בטלפון: 052-8550991, במייל: [email protected], בפייסבוק  או באינסטגרם

הקליניקות נמצאות בת"א ברחוב עליית הנוער ובראשון לציון ברחוב רוטשילד.

רוני אריאל-עד. צילום עדי בן ישי



כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר