עיסוי תינוקות בשפת התינוקות ושיפור שינה. תמונה ממאגר Shutterstock
עיסוי תינוקות בשפת התינוקות ושיפור שינה. תמונה ממאגר Shutterstock

עסה זאת בעצמך: מעסי תינוקות ומלווים התפתחותיים במרכז

האתגר הגדול ביותר העומד בפני הורים רבים הוא מתן מענה נכון לצרכים של התינוק בזמן הנכון ובדרך הנכונה ביותר. וכשכל מה שעומד לפניהם הוא שפת גוף, האתגר מרגיש כמעט בלתי אפשרי. עיסוי תינוקות הוא הדרך הטובה ביותר לפתור את הבעיות מהן סובל התינוק בשנים הראשונות לחייו, וכל זאת בעזרת מגע בלבד

פורסם בתאריך: 17.3.19 11:23

מיכל היקרי – מדריכת הורים בשיטה הוליסטית

אין הורה שלא נקלע לסיטואציה הבאה: האכלתם את הילד שלכם, החלפתם לו טיטול, בדקתם שהטמפרטורה בחדר נעימה, נפרדתם בנשיקת לילה טוב, אבל רגע לפני שאתם עוזבים את החדר הוא מתחיל לבכות. אתם מבולבלים, הרי לפני רגע הוא חייך והכל התנהל על מי מנוחות, מה קרה עכשיו? התסכול מתגבר כשאתם מנסים להרגיע אותו, אבל לא ממש מצליחים, ואתם מייחלים לישועה. אומרים לעצמכם 'אם רק הייתי יודע לקרוא את מה שהוא מנסה לשדר לי?'. מיכל היקרי, מדריכת הורים בגישה ההוליסטית תיתן לכם את הכלים לעשות זאת. היא תלמד אתכם לדעת מה ילדכם רוצה דרך שפת הגוף שלו בלבד. כיצד למלא את צרכיו הפיזיים, הרגשיים והנפשיים באופן העמוק והנכון ביותר.

מבחינתה של מיכל, כאשר הילד בוכה זה כבר מאוחר מדי. האתגר הגדול ביותר הוא מתן מענה נכון לצרכים של התינוק בזמן הנכון ובדרך הנכונה. וכשכל מה שעומד לפניכם הם שפת גוף ומלמולים לא ברורים, האתגר נראה כמעט בלתי אפשרי. הגישה אותה מלמדת מיכל היא היכולת לתקשר מחדש עם התינוק שלכם, בעזרת מגע ובכך למלא את צרכיו גם ללא מילים.

הסדנה של מיכל היקרי

הסדנה של מיכל היקרי

מיכל היא בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה בחינוך לגיל הרך, מנתחת התנהגות יישומית ABA ומנחת הורים בכירה מטעם מכון רולידר מזה שמונה שנים. במשך שלוש שנים היא הדריכה הורים בהתאם לתיאוריה הביהביוריסטית שמאמינה שהסביבה אליה נחשף הילד משפיעה על ההתנהגות שלו. אלא שאז, היא הפכה לראשונה לאמא ושם הבינה שאין לה את הכלים המעשיים להתמודדות עם ילד שרק עתה נולד והכאוס שהוא מביא עימו. במטרה לגשר על התהום שנפערה היא נרשמה ל'סמול-טוק – המרכז הארצי להנחיית הורים לגיל הרך', ונחשפה לגישה ההוליסטית שמלמדת לזהות מה התינוק צריך מרגע הלידה שלו. כיצד לפתור לא רק את ההתנהגות עצמה, אלא להבין שהיא יושבת על צורך שורשי ועמוק יותר שאותה התנהגות משקפת. בדומה לכאב ראש, שניתן לפתור על-ידי אקמול לטווח הקצר או להבין לעומק מדוע הוא נגרם ולטפל בסיבה שתפתור את הכאב אחת ולתמיד.

"גיל הלידה ועד גיל שלוש הם השנים הראשונות והקריטיות של הילד", מסבירה מיכל. "אלה השנים בהן נבנים התשתיות, האופי והביטחון שיעצבו את הילד בדרך לאדם שהוא יגדל להיות. מחקרים הוכיחו שמענה נכון לסך הצרכים הפיזיים והרגשיים של התינוק יעזור לו לבסס הרגלים נכונים להמשך חייו. בגישה ההוליסטית אנחנו מסתכלים על הקשיים עימם מתמודדת המשפחה וההבנה שהם רק סימפטום לבעיה שורשית יותר. לכן, במקום לפתור את הבעיה באופן זמני עם פלסטר, יש להבין מהו הצורך שגרם לקושי מלכתחילה".

בסדנאות שהיא מקיימת מעבירה מיכל את יסודות הגישה, מלמדת לקרוא את שפת הגוף של התינוק, מה הקושי אותו הוא מביע, על בסיס איזה צורך הוא יושב וכיצד לתת לו את המענה הנכון בעזרת הכלי החשוב ביותר לו התינוק זקוק – המגע. איך, בעצם, לחזק את הקשר בין ההורה והילד ולתקשר איתו ברמה הבסיסית ביותר, רמה שבעידן הרשתות החברתיות, החיים התובעניים והשיח שהוחלף באימוג'ים קצת נדחקה הצידה.

מיכל היקרי

מיכל היקרי

הסדנה אותה מעבירה מיכל כוללת ארבעה מפגשים של כשלוש שעות בקבוצות של עד שש תינוקות. תחילה לומדים ההורים בחדר נעים מלא מזרנים ופופים את היסודות המדעיים עליהם יושב הצורך הספציפי של התינוק, אם זה חקר המוח, מערכת העצבים, הקניית הרגלי שינה ועוד. לאחר מכן, עוברים ההורים לפן היישומי בהתאם לחלק שנלמד ומתנסים בשיטות שונות, ללא בכי, להקניית הרגלי שינה בהתאמה לצרכי התינוק והמשפחה, ולא להיפך. בעזרת המגע ועיסוי התינוק ההורים יוכלו לתת מענה לכל בעיה ממנה הוא סובל כגון, ויסות חושי, גזים, קושי בהירדמות, גמילה מחיתולים וכדו'. לאורך כל התהליך מקבלים ההורים תמיכה קבוצתית, וכן חודש נוסף של ליווי אישי של מיכל כל הדרך להצלחה.

הסדנאות מיועדות לא רק להורים טריים, אלא גם לאלה המנוסים. לדבריה של מיכל, גם הורים לשלושה-ארבעה ילדים הם עדיין הורים ראשונים לאותו ילד שנולד. אין אמת אחת לפיה הילדים גדלים, וכל תינוק חדש במשפחה הוא אינדיווידואלי, ועל כן הטיפול בו צריך להיות בהתאם לצרכים הספציפיים שלו.

"הרבה מעבר למזון, שינה וחמצן תינוק זקוק לתחושת ביטחון שמושגת רק דרך תקשורת בינו לבין ההורה, ובגיל הרך התקשורת הזו מועברת על-ידי מגע כחלק בלתי נפרד מההתפתחות שלו", אומרת מיכל. "החזון שלי הוא להשיב את ההורים למקורות, לשבור מיתוסים ולחזק את האינטואיציות שניחנו בהן. התחושה הזו היא מדעית ומדויקת והתפקיד שלי הוא לתת להם את הכלים לחזק אותה ולהקשיב לה. בל נשכח שהתינוק של היום הוא הילד של המחר. עדיף למנוע כבר בגיל הרך את הבעיות ההתנהגותיות אותן הוא עלול לפתח, מאשר לתקן אותן בשלב מאוחר יותר. ומגע, התקשורת הבסיסית ביותר שלעיתים כל כך חסרה, היא הדרך הטובה ביותר לעשות זאת".

לפרטים נוספים ניתן לפנות למיכל היקר בטלפון: 050-7868588 / 03-9130104, במייל: [email protected], באתר לומדים הורות', בפייסבוק או באינסטגרם

כתובת הקליניקה: רח' יהודה הלוי 39, ראש העין

מיכל היקרי בעיסוי תינוקות בשפת התינוקות ושיפור שינה.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר